به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۱۸۵۷۴۹
والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

مدافع عنوان قهرمانی قد بلندتر از همیشه!

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در حالی از فردا به مصاف رقبایش در قهرمانی جهان می‌رود که با میانگین قدی بلندتری نسبت به دوره‌های قبل باید به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی باشد.
مدافع عنوان قهرمانی قد بلندتر از همیشه!
رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در تونس از امروز (چهارشنبه) ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ به میزبانی پایتخت این کشور و در شهر تونس برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این رویداد جهانی حضور دارد و باید از فردا (پنج‌شنبه) در گروه B این مسابقات به مصاف حریفان برود.تیم ملی ایران در دوره گذشته این رقابت‌ها با در اختیار داشتن بازیکنانی چون توخته و اسفندیار در بحرین به عنوان قهرمانی دست یافت و در این دوره نیز با در اختیار داشتن بازیکنان با تجربه‌ای چون مهران فیض‌امام دوست و امیرحسین توخته در دفاع وسط، بردیا سعادت و مهدی جلوه به عنوان پشت خط زن و دریافت کننده، از تیم‌های مدعی این دوره از مسابقات به شمار می‌رود.تیم ملی ایران در حالی در گروه B این مسابقات با تیم‌های ایتالیا، چک، کلمبیا و بلغارستان هم گروه است که عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های تدارکاتی پیش از شروع مسابقات داشت. شاگردان محمد وکیلی در بازی‌های تدارکاتی پیش از شروع مسابقات توانستند با نتایج ۳ بر صفر، ۳ بر ۲ و ۳ بر یک به ترتیب تیم‌های مصر، کوبا و برزیل را شکست دهند و تنها برابر تیم‌ ملی ایتالیا با نتیجه سه بر صفر شکست خوردند.

ناصر شهنازی مربی سابق تیم ملی بزرگسالان در مورد تیم ملی ایران گفت: ما قهرمان دوره گذشته هستیم و توقعات از تیم ملی ایران بسیار بالا است، با این حال متاسفانه باید بگویم که این دیدگاه نتیجه گرایی در کل ورزش ما اصلا خوب نیست و خصوصا در رده‌های پایه فشار روانی زیادی را به تیم وارد می‌کند.  در حالی که رده‌های پایه شرایط متفاوتی دارند و نباید این تیم را با تیم دوره قبل مقایسه کرد. در این دوره یکسری بازیکن جدید آمده‌اند و برای این دوره آماده شده‌اند، پس باید بدانیم که این تیم همانند تیم دوره گذشته نیست و شاید قوی‌تر و شاید هم ضعیف‌تر باشد. در کل می‌خواهم بگویم که نباید دیدگاه نتیجه گرایانه روی این تیم داشت.او تاکید کرد: با این حال من مطمئنم که تیم خوبی داریم. با توجه به حضور بازیکنان با تجربه‌ای چون امام‌دوست، توخته و ... در ترکیب تیم نوجوانان که با تیم ملی جوانان قهرمان جهان شده‌اند، می‌توانیم عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشیم. پتانسیل و انگیزه این تیم بسیار بالا است.
نگاهی به میانگین قدی، ارتفاع اسپک و ارتفاع دفاع تیم‌ها در گروه B
تیم‌ها سن تیم‌ها میانگین قدی (سانتی‌متر) بلندترین اسپک (سانتی‌متر) بلندترین دفاع (سانتی‌متر)
ایران 17 198 339 319
ایتالیا 18 196 344 324
چِک 17 196 338 324
بلغارستان 17 14 324 313
کلمبیا 17 192 312 297
شاید یکی از مسائلی که انتظارات از تیم ایران را بالاتر می‌برد، شرایط خوب فیزیکی این تیم باشد. طبق گفته محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان، میان قدی بازیکنان این تیم بالای ۲ متر است و با توجه به این موضوع یکی از تیم‌های خوب (از نظر فیزیکی) حاضر در این رقابت‌ها به شمار می‌رود.با این حال شهنازی کارشناس والیبال ایران در این مورد نیز گفت: مطمئنا شرایط فیزیکی مناسب در والیبال نقطه قوت است، اما در والیبال روز دنیا ضریب هوشی بالا بسیار مهم‌تر است.او  گفت: شاید داشتن بازیکن بالای ۲ متر و ۱۰ سانتی در دفاع وسط یک الزام باشد، اما در پست‌هایی مانند دریافت کننده باید از بازیکنانی استفاده کنیم که ضریب هوشی بالایی داشته باشند. با این حال من فکر می‌کنم در این مورد نیز شرایط تیم ما رضایت بخش است و باید به این تیم امیدوار بود.  مسلما این شرایط قدی خوب در آینده والیبال ما نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت و به این تیم امیدوارم.کارشناس والیبال ایران افزود: نباید از این تیم فقط و فقط نتیجه خواست، چرا که این دیدگاه نتیجه گرایانه در رده‌های بزرگسالان نیز فشار را روی تیم افزایش می‌دهد. من فکر می‌کنم این تیم بازی‌های خوبی در رقابت‌های قهرمانی جهان انجام می‌دهد و این موضوع از عملکرد بازیکنان در رقابت‌های تدارکاتی مشخص است.

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان (ساعت بازی‌ها به وقت تهران):
ایران - بلغارستان: پنج‌شنبه ۳۱ مرداد، ساعت ۱۶:۳۰
ایران - جمهوری چک: جمعه یکم شهریور، ساعت ۱۶:۳۰
ایران - کلمبیا: شنبه دوم شهریور، ساعت ۱۶:۳۰
ایران - ایتالیا: یک‌شنبه سوم شهریور، ساعت ۲۰:۰۰
مرجع : ایسنا
برچسب ها: والیبال