کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لیگ سردرگم؛ سپاهان-شاهین به تعویق افتاد!

30 مرداد 1398 ساعت 17:56

گروه ورزشی: توئیتر تیم فوتبال سپاهان اصفهان می‌گوید که دیدار این تیم مقابل شاهین به تعویق افتاده است.


به گزارش "ورزش سه"، طبق برنامه هفته اول رقابت های لیگ برتر سپاهان باید از ساعت 20:15 دقیقه در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف شاهین برود ولی برگزاری این مسابقه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. توئیتر تیم فوتبال سپاهان در این رابطه نوشته است :« داستان تازه! بازی با شاهین یک روز عقب افتاد و روز شنبه برگزار می‌شود. ورزشگاه شهید بهشتی روز جمعه آماده نیست و می‌شد در شهر دیگری بازی کنیم اما مردم خوب بوشهر ارزش این را دارند که برنامه‌های‌مان بهم بریزد و یک روز صبر کنیم ناهماهنگی در آغاز لیگ؛ امیدواریم این آخرین تغییر باشد.»
 طبق برنامه شاگردان امیرقلعه نویی که همین حالا هم از تعویق لیگ به شدت گلایه دارند، قرار بود روز آینده به بوشهر سفر کنند که احتمالا تعویق دیدار آنها سبب تغییر برنامه پرواز آنها هم می شود؛ موضوعی که اعتراضات آنها را چند برابر از قبل کرده است.  ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر یکی از ورزشگاه هایی بود که به تازگی مجوز انجام بازی های لیگ برتر را از سازمان لیگ کسب کرده ولی حالا با توجه به این خبر، به نظر می رسد برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر فدراسیون فوتبال به زمان بیشتری نیاز دارد.

افتتاحیه لیگ برتر؛ چرا فقط با 26 هزار نفر؟
سخت گیری های انجام شده برای آغاز لیگ نوزدهم در دیدار افتتاحیه تاثیر خود را نشان خواهد داد. در نهایت از فردا مسابقات لیگ نوزدهم پس از سخت گیری های زیادی که از سوی فدراسیون وجود داشت، آغاز می شود و در اولین مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از پارس جنوبی جم میزبانی خواهد کرد که آخرین دیدار لیگ هجدهم را مقابل آنها برگزار کرده بود و با پیروزی یک بر صفر از زمین خارج شد؛ نتیجه ای که حکم به قهرمانی آنها داد. با این حال از آخرین دیدار لیگ برتر در دوره هجدهم نزدیک به سه ماه می گذرد و سرانجام از روز آینده شاهد شروع رقابت ها خواهیم بود.
 
چرا فقط 26 هزار بلیت؟
طبق برنامه از پیش تعیین شده و طبق روال فصول گذشته، انتظار بر این بود که رقابت های لیگ نوزدهم از روزهای ابتدایی مردادماه شروع شود ولی تاکید فدراسیون برای استانداردسازی استادیوم ها سبب شد، تا شاهد تاخیری تقریبا یک ماهه در آغاز مسابقات باشیم و حالا آخرین خبر این است که ورزشگاه آزادی با 26 هزار نفر از بازی افتتاحیه میزبانی خواهد کرد و فقط 30 درصد ظرفیت استادیوم برای بازی در نظر گرفته شده است؛ اما دلیل موضوع چیست؟
 
نرسیدن طبقه دوم به بازی افتتاحیه
برای بررسی این موضوع می توان به دو نکته اساسی اشاره کرد؛ اول اینکه طبقه دوم استادیوم آزادی هنوز آماده نشده و تا دو هفته دیگر آماده بهره برداری با روش جدید است. در واقع هنوز نه گیت های الکترونیکی طبق دوم نصب شده و نه شماره گذاری صندلی ها که در حال انجام است، خاتمه یافته است؛ بنابراین امکان استفاده از ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه وجود ندارد.
 
جمعیت کمتر برای آزمایش سیستم جدید
اما اختصاص 26 هزار بلیت به بازی افتتاحیه دلیل دیگری هم دارد و  آن اینکه مسئولان برگزاری مسابقه در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و درنهایت شرکتی پیمانکار فروش بلیت های الکترونیکی، اولین تجربه خود را با روش جدید در دیدار افتتاحیه لیگ برتر پشت سر خواهند گذاشت و به هیچ وجه دوست ندارند، اجتماع بیش از حد تماشاگران در بازی اول، آنها را با مشکلات پیش بینی نشده ای مواجه کند؛ ضمن اینکه راه اندازی و آزمایش سیستم جدید، در دیداری که جمعیتی کمتر در آن به استادیوم بیایند، دشواری های کار را کمتر می کند. موارد اشاره شده در بالا، مهم ترین دلایلی هستند که سبب شده تا مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر در دوره نوزدهم، تصمیم به فروش تنها 26 هزار بلیت برای اولین بازی لیگ نوزدهم بگیرند. تصمیمی که مهم ترین پیامد آن می تواند برگزاری مناسب تر بازی و رفاه بیشتر تماشاگران باشند؛ موضوعی که پس از بازی روز آینده و اتمام هفته نخست بازی ها، بهتر می توانیم در مورد آن قضاوت داشته باشیم.

تماشاگران پرسپولیس از کجا بلیط بخرند؟
فصل جدید لیگ برتر فردا با برگزاری دیدار پرسپولیس – پارس جنوبی در استادیوم آزادی آغاز خواهد شد. دیدار بین قهرمان لیگ برتر و پارس جنوبی که سومین فصل حضور در این بازی ها را تجربه می کند. یکی از شروط برگزاری بازی های لیگ برتر در فصل جدید بلیط فروشی الکترونیکی بازی ها است. بهانه ای که در نهایت موجب شد لیگ برتر با تاخیر 20 تا 25 روزه آغاز شود. اما بعید به نظر می رسد این شرط در فصل جدید بازی ها اعمال شود. در حال حاضر بلیط بازی پرسپولیس – پارس جنوبی در دسترس نیست. هیچ سایتی از سوی باشگاه پرسپولیس برای فروش بلیط بازی اعلام نشده است و به صفحه اینترنتی باشگاه که مراجعه می کنید و روی قسمت بلیط کلیک می کنید به صفحه ای می روید که در آن بازی های گذشته درج شده است. از جمله دربی و بازی های تیم در لیگ قهرمانان آسیا که ماه هاست از این بازی ها می گذرد.
 
فوتبال ایران نه تنها در بخش سخت افزار بلکه در بخش نرم افزار هم ضعف های زیادی دارد و شاید مشکل اصلی این است که باشگاه ها در برابر تغییرات مقاومت نشان می دهند و خیلی اهل بکارگیری آدم های اهل فن در این باره نیستند. به دلیل هزینه های جانبی که در بر دارد و این در حالی است که باشگاه ها دستمزدهای کلانی به بازیکنان می دهند و با صرفه جویی در این بخش می توانند در بعد ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گام های مثبتی بردارند.  تنها 24 ساعت تا آغاز بازی پرسپولیس – پارس جنوبی باقی مانده است و تماشاگر در چنین موقعیتی نمی داند بلیط بازی را باید از کجا تهیه کند و احتمالا در نهایت فردا بلیط این بازی به صورت دستی در استادیوم آزادی فروخته خواهد شد. این اتفاق نشان می دهد اراده تا چه حد می تواند درانجام کارها نقش داشته باشد و اگر قرار نبود بلیط بازی ها به صورت اینترنتی فروخته شود دلیل تاخیر در برگزاری بازی های لیگ برتر چه بود؟

بلیط فروشی بازی ها به صورت اینترنتی موجب می شود تماشاگر با خیال راحت برای تماشای بازی وارد استادیوم شود و از همه مهمتر اجرای این برنامه ضریب امنیتی استادیوم را بالا می برد به این خاطر که مسئول برگزاری مسابقه می داند در هر صندلی چه کسی با چه مشخصاتی نشسته است. در خیلی از بازی های مهم تماشاگران ایرانی مجبور می شوند ساعت ها پیش از برگزاری بازی در حوالی استادیوم حاضر شوند تا بلیط بازی را خریداری کنند و در چنین شرایطی طبیعی است تماشاگر پس از ساعت ها حضور در استادیوم تبدیل به یک آدم عصبی شود به خصوص که استادیوم های ما با کمبود امکانات رفاهی و جذابیت های دیگر همراه هستند. قطعا راه اندازی سامانه بلیط فروشی بازی های لیگ برتر کار سختی نیست اما همان طور که اشاره شد باشگاه ها در برابر تغییرات و به روز شدن مقاومت می کنند و این رفتار به نوعی سوء استفاده از تماشاگران ایرانی است. تماشاگرانی که عاشقانه فوتبال را دوست دارند و برای حضور در استادیوم خیلی از محنت ها را به جان می خرند.


کد مطلب: 185774

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185774/لیگ-سردرگم-سپاهان-شاهین-تعویق-افتاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir