به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۸۵۷۸۳

تخت‌خواب‌های یک‌نفره،‌دو نفره و تخت‌دو‌طبقه

گروه کسب و کار:  تخت خواب اصلی‌ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب است. زیبایی تخت خواب شما روی دکوراسیون اتاق خوابتان تاثیر مثبت می‌گذارد‌. تخت خواب‌ها در انواع و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند‌. تخت خواب یک نفره برای افراد مجرد و فرزندان خانواده و بصورت عمومی برای خواب یک نفر بصورت تنها‌٬ تخت خواب دو نفره برای افراد متاهل‌، در این نوع از تختها قرار است دو نفر بر روی یک تخت و در کنار هم بخوابند‌ و تخت دو طبقه برای کسانی که دو نفر از  یک اتاق خواب با فضای کوچک استفاده می‌کنند تولید می‌شوند‌.
 خوابیدن روی یک تخت غیر استاندارد و ناراحت هم روی جسم تاثیر منفی می‌گذارد و هم روی اعصاب و روان تاثیر بد می‌گذارد و ما را کلافه و بی حوصله می‌کند‌. داشتن یک تخت خواب با تشک راحت در فضایی آرام برای یک خواب راحت لازم و ضروری است‌.

نکات ضروری در انتخاب تخت خواب :
-    تخت خوابی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به قد و وزن فرد و فضای اتاق خواب انتخاب شود.
-    انتخاب تشک مناسب اهمیت زیادی دارد اگر تخت خوابتان زیادی گود است تشک عمیق‌‌تری انتخاب کنید که فضای گود تخت خواب را پر کند‌.
-    ارتفاع تخت خواب باید استاندارد باشد نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد چون اگر تخت خواب به زمین چسبیده باشد باعث می‌شود به سختی از روی آن بلند شوید و اگر ارتفاع آن خیلی بلند باشد رفتن روی آن مشکل می‌شود‌.
-    اگر فضای اتاق خوابتان کوچک است از تخت خواب‌های باکس دار انتخاب کنید تا بتوانید از کشوهای زیر تخت برای نگهداری وسایلتان استفاده کنید‌.

تخت خواب یک نفره
تخت خواب‌های یک نفره مخصوص فرزندان خانواده و افراد مجرد در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و به بازار عرضه می‌شود‌. مدل و طرح تخت خواب‌های یک نفره برای نوجوانان پسر و دختر با هم تفاوت دارد‌.
 تخت خواب‌های یک نفره سایز‌های مختلفی دارند ولی اندازه استاندارد آن طول 200 سانتی متر, عرض 90 سانتی متر و ارتفاع 35 سانتی متر است ولی در حالت کلی انتخاب سایز تخت خواب به جثه افراد بستگی دارد برای افرادی که جثه بزرگی دارند می‌توانند از تخت خواب‌های یک و نیم نفره انتخاب کنند‌. تخت خواب‌های یک و نیم نفره در طول 200 سانتی متر و عرض 140 سانتی متر تولید می‌شوند‌.
نکته دیگر جنس تخت خواب یک نفره است تخت خواب‌های یک نفره از جنس فلز و چوب و ام دی اف تولید می‌شوند‌. تخت خواب‌های چوبی در مدل‌ها و طرح‌های متنوع و به روز تولید می‌شوند ولی تخت خواب‌های فلزی تنوع مدل کمتری دارند و استحکام بیشتری دارند‌.

تخت خواب دو نفره
تخت خواب دو نفره تخت خوابی است که برای محل استراحت و خواب دو نفر طراحی شده است‌٬ تخت خواب دو نفره لازمه اتاق خواب افراد متاهل است‌. اندازه تخت خواب‌های دو نفره متفاوت است که افراد می‌توانند با توجه به جثه و هیکل خود سایز مناسب را انتخاب کنند‌.
تخت خواب‌ها ی دو نفره به انواع کوئین‌٬ کینگ و سوپرکینگ تقسیم می‌شوند‌. تخت خواب‌های دو نفره کینگ از مدل‌های پرطرفدار هستند این مدل تخت خواب‌ها فضای کمی اشغال می‌کنند و برای دو نفر فضای کافی دارند مناسب فضاهای کوچک هستند.
تخت خواب دو نفره کینگ تخت خواب با سایز بزرگ است و برای اتاق‌های بزرگ مناسب است‌.
افرادی که جثه بزرگی دارند‌٬ زوج‌هایی که فرزندانشان را کنار خودشان می‌خوابانند و کسانی که در خواب زیاد غلت می‌زنند می‌توانند از این تخت خواب‌ها استفاده کنند‌.

تخت خواب‌های دو نفره سوپر کینگ بزرگترین سایز تخت خواب است‌. تخت خواب‌های سوپر کینگ به شکل مربع هستند‌٬ این تخت خواب‌ها با طول و عرض 200 سانتی متر تولید می‌شوند‌.
این تخت خواب‌ها به اندازه ای بزرگ هستند که فضای کافی برای استراحت چهار نفر را دارند برای خانواده‌هایی که دو فرزندشان کنارشان می‌خوابد مناسب هستند‌.
هنگام چیدن دکوراسیون اتاق خواب بهتر است اول جای تخت را مشخص کنید و بعد بقیه لوازم اتاق را بچینید‌.
تخت خواب‌های دو نفره از جنس چوب و فلز تولید می‌شوند اگر به دنبال مدل‌های امروزی و مدرن هستید از نوع چوبی انتخاب کنید می‌توانید رنگ چوب و پارچه را به دلخواه خود انتخاب کنید و سفارش دهید ولی اگر میخواهید تخت خواب ارزان قیمت و مستحکمی خریداری کنید از بین مدل‌های فلزی انتخاب کنید‌.

تخت خواب دو طبقه
تخت خواب دو طبقه تختی است که یک تخت بر روی تخت دیگر قرار می‌گیرد‌. تخت خواب‌های دو طبقه مناسب فضاهای کم جا هستند‌.
تخت‌های دو طبقه بیشتر برای سرباز خانه‌ها‌٬ کشتی‌٬ قطار و خوابگاه‌های دانشجویی کاربرد دارد ولی اگر شما دو فرزند دارید که باید از یک اتاق خواب استفاده کنند پیشنهاد می‌کنیم از تخت خواب‌های دو طبقه خریداری کنید با این کار فضای کمتری از اتاق خواب اشغال می‌شود و فضای کافی برای وسایل دیگر مثل میز تحریر و کمد لباس باقی می‌ماند‌.
در انتخاب تخت خواب دو طبقه دقت کنید تخت از استحکام کافی برخوردار باشد و اگر فرزند پر جنب و جوشی دارید از تخت‌های دو طبقه فلزی خریداری کنید که استحکام بیشتری دارند‌.