کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از هر چهار نفر در آلمان یک نفر مهاجر است!

31 مرداد 1398 ساعت 13:24

گروه بین‌الملل: در سال گذشته میلادی ۲۵/۵ درصد از ساکنان آلمان را افراد مهاجر تشکیل می‌داده‌اند. بیش از نیمی از این خارجی‌تبارها تابعیت آلمانی دارند. از سال ۲۰۱۷ به بعد شمار خارجی‌تبارها در آلمان ۲/۵ درصد افزایش داشته است و ۴۷ درصد پناهجویان از منطقه خاورمیانه به آلمان مهاجرت کرده‌اند.


داده‌های اداره آمار فدرال آلمان در سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می‌دهد که از هر چهار نفر در این کشور یک نفر پیشینه مهاجرتی داشته است.
از نظر اداره آمار آلمان، کسی دارای "پیشینه مهاجرتی" محسوب می‌شود که خود یا دست‌کم یکی از والدین او به عنوان تبعه آلمان متولد نشده بوده باشند. بر اساس این آمار، جمعیت ساکنان آلمان با پیشینه مهاجرتی در سال گذشته میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ رشدی ۲/۵ درصدی را نشان می‌دهد. از میان ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با پیشینه مهاجرتی که در آلمان زندگی می‌کنند، حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور زاده نشده‌اند، بلکه در مقطعی از زندگی خود تصمیم مهاجرت به آلمان گرفته‌اند. دلایل و انگیزه‌های مهاجرت حدود ۸۷ درصد از این افراد روشن است. حدود ۴۸ درصد از این افراد دلیل مهاجرت خود را دلایل خانوادگی و ۱۹ درصد دیگر پذیرش اشتغال یا جستجوی شغل در آلمان عنوان کرده‌اند. همچنین ۱۵ درصد از مهاجران گفته‌اند که انگیزه‌شان از مهاجرت، فرار از کشور خود و ارائه تقاضای پناهندگی در آلمان بوده است. پنج درصد نیز می‌گویند که برای تحصیل یا گذراندن دوره‌های آموزشی یا ادامه آن به آلمان آمده‌اند.

ترکیه، لهستان و روسیه در صدر کشورهایی قرار دارند که این دسته از ساکنان آلمان از آنجا آمده‌اند. سوریه در میان این کشورها در سال ۲۰۱۸ در رده ششم قرار دارد. بر اساس گزارش اداره آمار آلمان، حدود ۵۲ درصد از افراد با پیشینه مهاجرتی در این کشور دارای تابعیت آلمانی هستند و حتی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آنان از زمان تولد این موقعیت را کسب کرده‌اند. اغلب کسانی که به دلایل خانوادگی به آلمان مهاجرت کرده‌اند، از اروپا آمده‌اند و ۷۲ درصد جمعیت مزبور را تشکیل می‌دهند. سهم باز هم بزرگتر مهاجران اروپایی (با ۸۵ درصد) را گروهی تشکیل می‌دهد که یا در جستجوی یافتن کار به آلمان آمده‌اند یا شغلی در این کشور یافته‌اند. در مقابل اما ۴۷ درصد پناهجویان از منطقه خاورمیانه به آلمان مهاجرت کرده‌اند.


کد مطلب: 185797

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185797/چهار-نفر-آلمان-یک-مهاجر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir