به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۳۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۱۸۵۸۰۸

ترامپ: نمی‌توانم بگذارم با آمریکا همانطوری رفتار کنند که در دوره اوباما رفتار می‌کردند

ترامپ: نمی‌توانم بگذارم با آمریکا همانطوری رفتار کنند که در دوره اوباما رفتار می‌کردند
گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا درباره دلیل لغو سفرش به دانمارک بعد از رد پیشنهاد خرید گرینلند گفت: بیانیه نخست‌وزیر [دانمارک] که گفت این ایده مضحکی است، زننده بود. او کافی بود بگوید نه، ما [به این معامله] علاقه‌ای نداریم. نمی‌توانیم بگذاریم با آمریکا همانطوری رفتار کنند که در دوره رئیس‌جمهور اوباما رفتار می‌کردند. این روش قشنگی برای حرف زدن نیست. می‌توانستند فقط بگویند "نه".

دونالد ترامپ، همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا اتباع خود را که عضو داعش هستند در خاک خود بپذیرند. رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنان خود گفت که آمریکا «هزاران» نیروی داعش را بازداشت کرده است و «اگر اروپا زندانی‌های داعش را نپذیرد، آنها را به کشورهایی که از آنها آمده‌اند برمی‌گردانم، کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و جاهای دیگر.» او همچنین افزود: «ما هزاران نفر از آنها را دستگیر کرده‌ایم و مثل همیشه متحدان ما نمی‌خواهند انها را قبول کنند.» آقای ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به بازداشتگاه گوانتانامو گفت که «۵۰ سال آمریکا» و دیگر ایالات متحده «حاضر نیست به این کار ادامه دهد.» ترامپ همچنین با نام بردن از ایران، ترکیه، افغانستان و روسیه گفت که این کشورها نیز «باید مبارزه کنند» زیرا واشنگتن «نمی‌خواهد ۱۹ سال دیگر آنجا بماند.»

ترامپ درباره جنگ تجاری با چین نیز گفت: کاری که من باید انجام دهم، مقابله اقتصادی با چین است، چون سال‌های سال است که دارد کلاه ما را برمی‌دارد. ما داریم بر چین پیروز می‌شویم. آن‌ها در مدت کوتاهی ۲.۵ میلیون فرصت شغلی از دست داده‌اند. می‌خواهند معامله کنند. این باید معامله‌ای باشد که برای ایالات متحده خوب باشد. رییس‌جمهور آمریکا با نگاه به آسمان افزود: من همان برگزیده هستم. من دارم در تجارت با چین مقابله می‌کنم و می‌دانید؟ داریم می‌بریم. شبیه به قلک هستیم. همه این کشورها می‌خواهند از ما سرقت کنند، از جمله اتحادیه اروپا.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین می‌گوید خدماتی که او به اسراییل کرده بی‌سابقه است و به همین دلیل اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی یهودیان آمریکا به نامزدی جز او رأی دهند، عدم وفاداری خود به تل‌آویو و یهودیان را نشان داده‌اند. ترامپ در این مورد گفت: «من عامل کارهای فوق‌العاده بسیاری برای اسرائیل بوده‌ام. یکی از آن‌ها انتقال سفارت به اورشلیم (قدس اشغالی) و تبدیل اورشلیم به پایتخت اسرائیل بود. یکی از آن‌ها بلندی‌های جولان بود. یکی از آن‌ها ایران بود. ایران الان کشوری است که به شدت ضعیف‌تر شده است. خیلی متفاوت از قبل. هیچ رئیس‌جمهوری در هیچ‌کجا تابحال حتی بخشی از کارهایی که من [برای اسرائیل] کرده‌ام را انجام نداده است. بلندی‌های جولان، اورشلیم، ایران و چیزهای دیگر.» رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار اتهام «یهودستیزی» علیه چهار عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «آن‌ها نمی‌خواهند اسرائیل را تأمین مالی کنند. آن‌ها می‌خواهند اسرائیل را از کمک مالی خارجی محروم کنند. آن‌ها می‌خواهند کارهای بد بسیاری علیه اسرائیل انجام دهند. به نظر من اگر به یک دموکرات رأی دهید، نسبت به یهودیان بسیار عهدنشناس هستید، نسبت به اسرائیل بسیار عهدنشناس هستید. فقط آدم‌های ضعیف هستند که جز این می‌گویند... فکر می‌کنم اگر به یک دموکرات رأی دهید، نسبت به اسرائیل، نسبت به یهودیان، بسیار بسیار عهدنشناس هستید.»
برچسب ها: ​دونالد ترامپ