به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۸۵۸۳۳
در روز اول هفته اول لیگ برتر چه گذشت؛ استارت پرسپولیس با پیروزی

۱۰هزارنفر بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند؛ زنان همچنان ممنوع‌الورود!

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس تهران که به عنوان قهرمان سه دوره گذشته رقابت های لیگ برتر گام در فصل نوزدهم گذاشته است، در نخستین دیدار خود برابر تیم پارس جنوبی جم به برتری رسید.
۱۰هزارنفر بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند؛ زنان همچنان ممنوع‌الورود!
نخستین دیدار از نوزدهمین دوره رقابت  های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه پنجشنبه بین تیم های پرسپولیس و پارس جنوبی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. مهدی ترابی در دقیقه ۵۷ برای پرسپولیس گل زد. نیمه اول این بازی هر چند موقعیت های مناسبی برای هر دو تیم داشت اما گلی برای تماشاگران به همراه نداشت. شاگردان کالدرون چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کردند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. تیم پارس جنوبی هم یک بار از روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به تیر افقی دروازه پرسپولیس زد.  در دقیقه ۳۰ این دیدار سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به خاطر خطا روی بازیکن پارس از داور کارت زرد گرفت تا نخستین بازیکن اخطاری لیگ نوزدهم لقب بگیرد. با شروع نیمه دوم بازی سروشکل بهتری گرفت و بازهم موقعیت های پرتعدادی برای گلزنی ایجاد شد که سهم پرسپولیس در داشتن موقعیت های گلزنی بیشتر بود.  در دقیقه ۵۷ این دیدار همکاری بازیکنان پرسپولیس موقعیت مناسبی را برای مهدی ترابی ایجاد کرد تا با یک ضربه «چیپ» تماشایی دروازه پارس را برای نخستین بار باز کرد. شاگردان کالدرون که بعد از این گل تلاش کردند بر تعداد گل های خود اضافه کنند، در دقایق پایانی به سبک تیم برانکو به فکر حفظ همین یک گل بودند تا نخستین دیدار خود در فصل نوزدهم لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارند. 

۱۰ هزار نفر بدون بلیت الکترونیکی وارد ورزشگاه آزادی شدند!

روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اطلاعیه ای از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد.
روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از ناهماهنگی بوجود آمده در استقرار تماشاگران مسابقه پرسپولیس و پارس جنوبی در ورزشگاه آزادی، خواستار رعایت نظم و قوانین جدید بلیت فروشی الکترونیک شد. در متن این اطلاعیه آمده است: طراحی گیت های ورودی و سامانه فروش بلیت الکترونیک در ورزشگاه آزادی با رعایت استانداردهای بین المللی و مطابق با استادیوم های معتبر جهان، توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، برای نخستین بار در مسابقه پرسپولیس و پارس جنوبی اجرا گردید. این طرح به نوبه خود یک طرح جدید در راستای رویکرد پیشرفت و توسعه در ورزش کشور با قابلیت بالایی می باشد ولی متاسفانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از تماشاگران به ورزشگاه آزادی بدون در اختیار داشتن بلیت و کارت ملی بودیم که موجب بی نظمی و ازدحام در ورود سایر تماشاگران شد. بدین صورت که بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق سایت اقدام به خرید بلیت الکترونیکی کرده و تعداد زیادی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، این مهم را اجرا ننموده و بیش از ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند! شرکت توسعه ضمن عذرخواهی از تماشاگرانی که قوانین را رعایت و اقدام به خرید بلیت کرده بودند، خواستار رعایت نظم از سوی تمامی تماشاگران در مسابقات بعدی شد. ان شا الله در مسابقات بعدی، زمان کافی از چند روز قبل برای خرید بلیت اینترنتی وجود داشته و تماشاگران محترم با خرید بلیت و ارائه کارت ملی، بتوانند از تماشای مسابقه تیم محبوب خود در ورزشگاه، لذت ببرند.

زنان همچنان ممنوع‌الورود
فصل جدید لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در حالی آغاز شد که ورود زنان به استادیوم‌های کشور برای تماشای دیدارهای باشگاهی همچنان از سوی مقامات رسمی ایران ممنوع اعلام شده است! فدراسیون فوتبال ایران و مقامات حکومتی گفته‌اند که ورود زنان به ورزشگاه برای دیدن بازی‌های ملی امکان‌پذیر خواهد بود، اما این موقعیت در چارچوب دیدارهای باشگاهی کشور فراهم نشده است. با توجه به هشدار جدی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به دولت ایران پیرامون رفع ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌ها، چه برای تماشای بازی‌های ملی و چه برای دیدن بازی های باشگاهی، خطر تعلیق فوتبال ایران همچنان وجود دارد.

تساوی گل گهر برابر نساجی در نخستین دیدار لیگ برتری
تیم فوتبال گل گهر که از لیگ دسته اول صعود کرده است، در نخستین دیدار لیگ برتری خود برابر نساجی متوقف شد. دومین دیدار از نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه پنجشنبه بین تیم های گل گهر و نساجی مازندران در سیرجان برگزار شد که این بازی در پایان با تساوی یک به یک خاتمه یافت. ابتدا تیم نساجی در دقیقه ۳۵ با گل به خودی مهرداد عبدی از میزبان خود پیش افتاد اما یک دقیقه بعد تیم گل گهر موفق شد توسط علیرضا ابراهیمی به گل تساوی دست پیدا کند.

ذوب آهن بازی برده خانگی را به سایپا باخت
ذوب آهن بازی برده خانگی را به سایپا باخت
شاگردان علیرضا منصوریان نخستین دیدار خود در فصل نوزدهم رقابت های لیگ برتر را با شکست پشت سرگذاشتند. سومین دیدار از فصل نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه پنجشنبه بین تیم های ذوب آهن  و سایپا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که طی آن شاگردان ابراهیم صادقی به برتری ۳ بر ۲ دست پیدا کردند. ماکالی کریستانوس(۴۱) و حمید بوحمدان(۴۹) برای ذوب آهن و محمدرضا سلیمانی(۶۰ و ۷۳) و معین عباسیان (۶۷) برای سایپا گل زدند. تیم فوتبال ذوب آهن در حالی به مصاف سایپا رفت که اعضای هیات مدیره این تیم چند ساعت مانده به این بازی سعید آذری را از مدیرعاملی برکنار کردند. با این حال شاگردان منصوریان با دو گل از حریف خود پیش افتادند اما در ادامه سه گل دریافت کردند تا بازنده اولین بازی باشند.

نفت مسجدسلیمان امتیازات را با تراکتور تقسیم کرد
شاگردان مصطفی دنیزلی نخستین دیدار خود در فصل نوزدهم لیگ برتر را با تساوی به پایان بردند. آخرین دیدار از روز نخست نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر شامگاه پنجشنبه بین تیم های نفت مسجدسلیمان و تراکتور برگزار شد که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. شاگردان مصطفی دنیزلی در تیم تراکتور که امیدوارند یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ نوزدهم باشند، در این دیدار تلاش زیادی کردند تا به پیروزی برسند اما میزبان هم نمایش خوب و قابل قبولی داشت و اجازه نداد تراکتور به خواسته اش برسد.