به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۱۸۵۸۳۷

نتانیاهو، پایگاه‌های ایران در عراق را هم می‌زنیم

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسراییل مجددا گفته در هر جا که ایران علیه این رژیم پایگاه ایجاد کند از جمله عراق حمله نظامی انجام خواهد داد.
نتانیاهو، پایگاه‌های ایران در عراق را هم می‌زنیم
پایگاه  «i24» به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشت ارتش اسرائیل در عراق و سایر کشورها در خاورمیانه که ایران در آن علیه اسرائیل پایگاه ایجاد می‌کند، عملیات انجام می‌دهد.
نخست وزیر اسرائیل بار دیگر ارتباط آن کشور با حمله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق را مورد تایید قرار داده است. در مصاحبه با یک شبکه روسی زبان، مصاحبه کننده از نتانیاهو در مورد یک رشته حمله در داخل خاک عراق از جمله انبارهای تسلیحات و مهمات سئوال شد. وی گفت: "ما نه فقط در جایی که ضرورت داشته باشد، بلکه در بسیاری از نواحی دیگر علیه حکومتی وارد عمل شده‌ایم که قصد آن نابودی ماست." وی افزود: "البته که من به نیروهای امنیتی آزادی عمل داده بلکه از آنها خواسته‌ام به هر اقدام لازم جهت خنثی کردن طرح‌های ایران دست بزنند."  پیشتر برخی منابع اسرائیلی گفته بودند که سپاه پاسداران در صدد است با ایجاد قرارگاه‌های نظامی برای نیروهای شبه‌نظامی حشد العشبی در عراق و استقرار موشک در آنها، در صورت لزوم خاک اسرائیل را هدف قرار دهد. به گفته آنان، دولت اسرائیل این طرح را به منزله "لبنانی کردن" عراق می‌داند و مصمم است در همین مرحله از اجرای آن جلوگیری کند.

«ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند». رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی«بلد» واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد. گفته می‌شود این انفجارها ناشی از سومین حمله هوایی اسراییل به این مراكز طی دو هفته اخیر بوده است.