کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر: وضعیت فدراسیون کشتی قرمز است

ایسنا , 1 شهريور 1398 ساعت 17:12

گروه ورزشی: رییس فدراسیون کشتی خواستار کمک دولت و مجلس برای پرداخت بدهی سنگین فدراسیون کشتی شد و تاکید کرد: وضعیت این فدراسیون قرمز است.


علیرضا دبیر درباره میزان بدهی فدراسیون کشتی گفت: بدهی فدراسیون بالای ۵۰ میلیارد تومان است که واقعا ما را اذیت می‌کند البته تا الان بدهی ۵۰ میلیاردی رویت شده است. قبلا به ما گفته بودند که بدهی فدراسیون ۴ تا ۵ میلیارد است اما الان طلبکاران یکی یکی به فدراسیون می‌آیند.

بدهی‌ها از توان وزارت و فدراسیون خارج است
وی افزود: پیش از این به درستی به وزارت ورزش گزارش داده نمی‌شد. الان باید یک تصمیم مدیریتی گرفت. البته باید بگویم که این موضوع از توان وزارت ورزش هم خارج است. این مسائل از قواره من رئیس فدراسیون هم خارج است. وزیر ورزش هم نمی‌تواند به ما اعتبار بیشتری بدهد.

امروز اعلام می‌کنم هیچ توقعی از کشتی نداشته باشیم
رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: مواردی همچون گرانی دلار و اعزام‌های بی‌مورد می‌تواند از دلایل بدهی‌های فدراسیون کشتی باشد. دخل و خرج فدراسیون کشتی با هم جور در نمی‌آید و ورود و خروجی با هم یکی نیست. من امروز اعلام می‌کنم هیچ توقعی از کشتی نداشته باشیم. کشتی نه اوضاع فنی و نه اوضاع مالی‌اش خوب نیست و این یک واقعیت است. ۳ سال زمان می‌برد تا این شرایط درست شود.

بنا و محمدی احتیاج به حکم ندارند
وی درباره احتمال تغییر کادرفنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی خاطرنشان کرد: محمدی و بنا از افتخارات کشتی ما هستند اما در چند سال گذشته به این دو عزیز کم‌ محبتی شده است. ۳۰ سال هزینه شده تا این دو مربی به جایگاه حال حاضرشان برسند.  من به حضور این دو عزیز افتخار می‌کنم و احتیاج به حکم ندارند و تا جایی که خودشان بخواهند از این دو مربی استفاده خواهیم کرد. تمام زورمان را برای مسابقات جهانی قزاقستان می‌زنیم اما محمد بنا و غلامرضا محمدی حدود ۶ ماه است که سرمربی شده اند.۱۰-۱۵ سال پیش فدراسیون کشتی با ۱۰-۱۵ نفر اداره می‌شد ولی الان ۷۷ نفر در فدراسیون کار می‌کنند که با مربیان به ۱۱۳ نفر می‌رسند. آیا فدراسیون به 113 نفر احتیاج دارد. این خودش جای بحث دارد. البته همه هم زن و بچه دارند و نمی‌شود با کسی تسویه کرد و گفت برو دنبال زندگیت. در مجموع نیز سالی ۸ میلیارد تومان هزینه حقوق این افراد است و شرایط اصلا خوب نیست.

می‌توانیم از حسابرس شکایت کنیم/ ۱۲ شهریور مجمع فوق‌العاده می‌گذاریم
وی که در برنامه تلویزیونی رکورد صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بازرسی کل کشور و فراکسیون ورزش مجلس بر اوضاع  فدراسیون کشتی نظارتی داشته‌اند یا خیر، گفت: من به وزیر ورزش هم اعلام کرده‌ام، ما الان می‌توانیم از حسابرس هم شکایت کنیم. من مدارک جدید را به حسابرس داده‌ام و ۱۲ شهریورماه مجمع فوق‌العاده گذاشته‌ایم و به مجمع هم خواهیم گفت که وضعیت فدراسیون کشتی قرمز است.

شاید امیدها و نونهالان را به مسابقات اعزام نکنیم
دبیر ادامه داد: باید یک تصمیم مدیریتی گرفته شود و  مجلس و دولت ورود پیدا کنند تا کارها درست شود. ما اگر پول نداشته باشیم نمی‌توانیم امیدها و نونهالان را به مسابقات اعزام کنیم. فدراسیون کشتی مثل فدراسیون بسکتبال  نیست که به طور مثال فقط ۵ تیم داشته باشد.

کمیته المپیک با دلار ۳ هزار تومانی ۵ میلیارد کمک می‌کرد، الان با دلار ۱۱ هزار تومانی، ۲ میلیارد
وی افزود: من به صالحی امیری هم گفته‌ام که به وزنه‌برداری با ۲ سهمیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌دهید و به کشتی با ۱۲ سهمیه ۲ میلیارد می‌دهید. کمیته ملی المپیک در سال ۹۲- ۹۳ که خودم هم نایب رئیس کمیته بودم، با دلار ۳ هزار تومانی، ۵ میلیارد به فدراسیون کشتی کمک می‌کرد، اما امروز با دلار ۱۱ هزار تومانی ۲ میلیارد می‌گیریم. امیدوارم ظرف ۲-۳ روز آینده به کشتی کمک شود، چون ۲ ماه است که کادرفنی و پرسنل حقوق نگرفته‌اند.دبیر ادامه داد: ببینید هزینه‌های ما فقط هزینه بلیت نیست. وقتی ۴۵ نفر را می‌خواهیم به مسابقات بین‌المللی بفرستیم هزینه سنگینی تحمیل می کند. ما باید در مسابقات جهانی قزاقستان ۱۰۰ هزار یورو از بدهی‌های خود را با اتحادیه جهانی کشتی تسویه کنیم و اگر این کار صورت نگیرد به مشکل برمی‌خوریم.دبیر در پایان گفت: مسابقات نونهالان را پیش رو داریم، من به رئیس هیئت‌ها، مربیان و کشتی‌گیران اعلام می‌کنم اگر متوجه شویم که مربی‌ باعث وزن کم کردن کشتی‌گیران جوان و نوجوان ما شده است، هم کارت مربیگری‌ او را باطل می‌کنیم و هم نمی‌گذاریم دیگر مربیگری کند چرا که با این کارشان آینده کشتی‌گیران ما را نابود می‌کنند. خیلی از کشتی‌گیران ما به رده جوانان نرسیده، می‌سوختند. من و علیرضا حیدری شانس آوردیم که در این رده وزن کم نکردیم و به رده بزرگسالان رسیدیم.
ا


کد مطلب: 185852

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185852/دبیر-وضعیت-فدراسیون-کشتی-قرمز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir