به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۱۸۵۸۵۳

تماشاگران محترم، لطفا سر جای خود بنشینید!

گروه ورزشی: در حالی که قرار بود بلیت فروشی مسابقات لیگ برتر در فصل جدید بر اساس شماره صندلی باشد اما در مسابقه پرسپولیس- پارس در ورزشگاه آزادی مشخص شد که بعضی از تماشاگران بدون بلیت به ورزشگاه رفتند و افرادی هم که بلیت خریده بودند، صندلی اختصاصی‌ای نداشتند.
تماشاگران محترم، لطفا سر جای خود بنشینید!
بعد از جنجال های فصل گذشته لیگ برتر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند فصل جدید را با جدیت و دقت بیشتری آغاز کنند. به دستور مهدی تاج، رییس فدراسیون، لیگ برتر که قرار بود دهم مرداد ماه آغاز شود حدودا با ۲۰ روز تاخیر آغاز شد تا نواقص ورزشگاه ها بر طرف شد.یکی از الزامات فدراسیون، شماره گذاری صندلی های ورزشگاه ها و بلیت فروشی بر همین اساس بود. ورزشگاه آزادی از مدت ها پیش صندلی هایش شماره گذاری شده بود و همه منتظر بودند تا در بازی افتتاحیه لیگ بین پرسپولیس- پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی، تماشاگران بر اساس بلیت خریداریشده و شماره صندلی آن سر جای مشخصی بنشینند." تماشاگران محترم خواهشمند است با توجه به شماره ای که روی بلیت ذکر، بر روی صندلی خود بنیشینید." این اولین شعاری است که هر تماشاگری بعد از ورود به ورزشگاه آزادی روی اسکوربرد می بینید. توصیه ای معمولی که شاید می توانست راهگشا باشد اگر واقعا روی بلیت ها شماره صندلی نوشته شده بود.

چند تماشاگر به خبرنگار ایسنا که در ورزشگاه آزادی بود، گفتند که یا بلیت ندارند و یا هنگام خرید هیچ شماره صندلی‌ای برای آن ها مشخص نشده است. یکی از آن ها گفت: من صبح روز بازی بلیت خریدم. بار اول ناموفق بود و از سایت خارج شدم. دفعه دوم که پرداخت موفقیت آمیز بود روی مشاهده بلیت کلیک کردم اما بلیتی به من نشان نداد. به ورزشگاه رفتم و یک ساعت و نیم به خاطر خرابی گیت ها معطل شدیم. بعد از بازی شدن گیت ها هیچ کس از ما بلیت و کارت ملی نخواست و خیلی راحت داخل شدیم. در زمان خرید بلیت، شماره صندلی و جایگاه را انتخاب کردیم اما بعد از پرداخت بلیتی نشان داده نشد که روی آن شماره صندلی درج شده باشد.یکی دیگر از تماشاگران که در قسمت جایگاه ورزشگاه نشسته بود توضیح داد: من از ساعت ۸ تا ۱۵ هر کاری کردم تا بلیت بخرم نمی‌شد چون سایت پیغام می داد که بلیت ها رزرو هستند. از ساعت ۱۵:۳۰ مشکل حل شد. دو بلیت خریدم ولی در ورزشگاه هیچ کس هیچ چیزی را بررسی نکرد و ما بر اساس شماره صندلی ننشسته‌ایم چون اصلا چنین چیزی نداریم.

هوادار دیگری که از ورود به قسمت جایگاه خوشحال بود تعریف کرد: من بلیت پشت دروازه خریدم اما الان در قسمت جایگاه نشسته‌ام. جایی که برای بنده خدایی است که ۲۵ هزار تومان پول داده و من ۱۰ هزار تومان. اینجا هیچی سر جای خودش نیست. کارت ملی هم از ما نخواستند. یکی دم در می گفت که چهار بار بلیت خریده ولی الان باید در قسمت پشت دروازه بنشیند چون جایگاه پر می شود.چهارمین هواداری که در مورد خریدن بلیت صحبت کرد از نحوه بلیت فروشی بسیار ناراضی بود. او گفت: از ساعت ۸ صبح تا 15 در سایت بودم. در این مدت ۳ بار پول از حسابم کم شد اما آخر سر هم ثبت نشد. الان هم که نگاه می کنم هنوز رنگش بنفش است، این یعنی هنوز ثبت نشده است. من بدون بلیت آمدم. فکر می کنم همه همینطوری وارد ورزشگاه شدند.یکی دیگر از هواداران می گفت ۲ سال است که بدون بلیت به ورزشگاه می آید و امروز هم این کار را کرده است. او به شوخی می گفت که ژن خوب است.

افراد دیگری هم بودند که در پاسخ به این سوال که آیا براساس شماره روی بلیت سر جای خود نشسته اند یا خیر یا ابراز بی اطلاعی می کردند یا می گفتند بدون بلیت به ورزشگاه آمده‌اند.ساعاتی قبل از شروع مسابقه هم گیت های ورودی ورزشگاه خراب شده بودند و همین موضوع باعث اعتراض هواداران شد.این اتفاقات در حالی افتاد که مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تاکید زیادی روی نشستن تماشاگران روی صندلی ها بر اساس شماره های درج شده روی بلیت ها دارند. به نظر می رسد اجرایی کردن این قبیل مسائل  نیاز به نظارت بسیار جدی تری دارد و با حرف زدن و دستورهای به ظاهر جدی کاری انجام نمی‌شود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: لیگ برتر