به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۱۸۵۸۶۲

زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

گروه اقتصادی: به گفته مشاورِ سازمان خصوصی سازی، سود مربوط به سهام عدالت تا پایان آذر و اوایل دی امسال به حساب مشمولان واریز می‌شود.
زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد
طرح سهام عدالت در حالی از سال ۱۳۸۵ تا کنون در حال اجرا است که بر اساس آن از محل سود سهام تخصیص یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت ۱۰ سال تسویه شده است.بر این اساس از سال ۹۶ و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است.در سالجاری نیز رفته رفته مجامع سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها در حال برگزاری است که پس از پایان این زمان، واریز سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۷ شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مشمولان آغاز خواهد شد.بر این اساس جعفر سبحانی، مشاور پوری حسینی از واریز سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۷ در اواخر پاییز امسال خبر داد و گفته، سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است به طوری که هم اکنون این میزان سود از سود سال ۹۶ عبور کرده است این در حالیست که هنوز چند شرکت سهامدار سهام عدالت از جمله هلدینگ خلیج فارس مجمع عمومی خود را برگزار نکرده اند.

وی افزود: پس از پایان مجامع عمومی شرکت‌های زیرمجموعه سهام عدالت، ۲ گروه تخفیف دار که مشمول اعضای کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند اولین گروه دریافت سهام عدالت خواهند بود. قطعا سود سهام عدالت سال گذشته بیش‌تر از ۱۷۵ هزار تومان خواهد بود، اما به دلیل اینکه سود این شرکت‌ها به صورت یکجا به حساب سازمان خصوصی سازی واریز نمی‌شود، پرداخت سود سهام عدالت هم در چند مرحله واریز می‌شود.مشاور پوری حسینی گفت: سود سهام عدالت در سال ۹۵ برابر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود، میزان این سود در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده و به عدد ۴ هزار میلیارد تومان رسید. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این عدد برای سال ۹۷ بیشتر خواهد بود.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: سهام عدالت