کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا باید در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟

2 شهريور 1398 ساعت 12:43

گروه علمی: اگر شما هم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی مردد بوده و نمی توانید تصمیم بگیرید،با این مقاله همراه شوید تا هم مزایای خود آزمون و هم مزایای قبولی در آزمون را به شما شرح دهیم.


شاید این موضوع مشغله ی ذهنی شما هم باشد که، آیا وقت صرف خواندن این همه منبع و شرکت در آزمون نظام منهدسی بکنبد یا نه؟ و اینکار چه فایده ای برای شما دارد؟
اگر شما هم با این سوالات مواجه هستید، با این مقاله همراه باشید، تا تصمیم خود را مبنی بر شرکت یا عدم شرکت در این آزمون  نهایی کنید:
ابتدا با چند ویژگی مثبت آزمون نظام مهندسی آشنا می شویم و سپس به سراغ مزایای قبولی در آن می رویم:
 
منابعی که برای حرفه ی مهندسی مفید هستند
منابع آزمون نظام مهندسی

شاید در ابتدا با دیدن تعداد منابع آزمون نظام مهندسی، قید شرکت در آن را زده باشید و تصور کنید مانند کنکور دوران کارشناسی با دروسی مواجه هستید که بعدا به کارتان نخواهد آمد.
البته ناگفته نماند که این حجم از کتاب، برای تعدادی از افراد، زیاد تلقی نشده و مناسب است.
اما به خاطر داشته باشید که مباحث این منابع به کلی کاربردی بوده و در مسیر حرفه ی مهندسی شما یاری گر شما خواهد بود. در واقع این مباحث اندوخته های مهندسی شما را افزایش خواهد داد.
پس با خیال راحت شروع به خواندن منابع و لذت بردن از یادگیری آن ها کنید.
 
آزمون نظام مهندسی کتاب باز است
آزمون نظام مهندسی
بله خبر خوبی است. این آزمون به صورت کتاب باز برگزار شده و شما می توانید تمام منابع خود را، سر جلسه ی آزمون، همراه خود داشته باشید. و با خواندن سوالات، جواب را در آن ها جستجو کنید.
فقط حواستان باشد که وقت آزمون کم است و ممکن است آنقدر مشغول پیدا کردن جواب یک سوال در بین منابع متعدد باشید که وقتی برای پاسخ دهی به سایر سوالات نماند.
به خاطر سپرن فهرست و سرفصل های منابع و سرعت بالا در پیدا کردن جواب در بین منابع، مهارتی تعیین کننده در این آزمون است.
 
 کلید واژه آزمون نظام مهندسی در اختیار شماست
                                                                         کلید واژه
کلید واژه نظام مهندسی،  کتاب یا جزوه ای است که بر حسب کلمه های کلیدی فهرست بندی و مرتب شده است.
سر جلسه ی آزمون، سوال را خوانده، کلمه ی کلیدی مربوط به آن را استخراج کرده و در فهرست کلیدواژه جستجو می کنید. این فهرست صفحه ی مربوط به توضیحات کلمه ی کلیدی مورد نظر و حتی بند مربوطه را به شما خواهد داد.
حال اگر فهرست کلمات کلیدی کلید واژه را تا حدودی به خاطر سپرده و در یافتن کلمه ی کلیدی ماهر باشید، کلی در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.
علاوه بر کلید واژه و به عنوان تکمیل کننده، استفاده از نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی و تست های تالیفی آزمون نظام مهندسی هم بسیار کمک کننده است.
یادتان باشد، شما می توانید با تمرین نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی، قبولی خود در این آزمون را تضمین کنید. تمرین و تکرار کلید موفقیت هر چالشی است.
 
بعد از قبولی 4 سال فرصت دارید!
بله بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی  4 سال فرصت دارید تا شرایط لازم برای اخذ پروانه ی اشتغال به کار پایه 3 را فراهم کنید.
مثلا اگر شما کارت پایان خدمت ندارید، باز هم می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کرده و تا 4 سال فرصت خواهید داشت تا کارت پایان خدمت خود را گرفته و اقدام به اخذ پروانه ی اشتغال به کار پایه 3 کنید.
 
آزمون نظام مهندسی محدودیت قبولی ندارد
آزمون نظام مهندسی
یعنی این طور نیست که مثلا سازمان نظام مهندسی اعلام کند، فقط 1000 نفر نیرو می خواهد و 1000 نفری که در آزمون بالاترین امتیاز را داشته باشند، پذیرفته خواهند شد.
بلکه به این صورت است که، تمامی افرادی که بتوانند حداقل امتیاز 50 درصد را به دست آورند، پذیرفته شده محسوب می شوند.
تمامی این ویژگی های مثبت خود دلیلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی و از دست ندادن مزایای قبولی در آن است.
 
 و اما مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی

    با قبولی در آزمون نظام مهندسی، شما به عضویت سازمان نظام مهندسی کشور درآمده و این سازمان برای اعضای خود خدماتی در نظر گرفته است.
    پروانه ی اشتغال به کار پایه 3 و مهر نظام مهندسی دریافت خواهید کرد.(همان حق امضا مهندس ناظر)
    بسته به سنوات و سابقه ی کار خود می توانید برای اخذ پروانه ی اشتغال به کار پایه2، پایه1 و ارشد اقدام کنید.
    می توانید طراحی، محاسبات، نظارت و اجرای پروژه های ساخت و ساز را بسته به رشته ی قبولی خود برعهده بگیرید. در دوره هایی که ساخت و ساز مسکن رونق داشته باشد، درآمد این کار بسیار خوب است.
    در نظر داشته باشید که از نظر شخصیت اجتماعی، داشتن این حق امضا، به نفع شما خواهد بود. انگار که جزئی جدا نشدنی از مهندسی باشد.
    می توانید با مجوزی که در اختیار دارید، شرکت خود را به ثبت برسانید.
    می توانید در پروژه های بزرگ عمرانی و یا زمینه های دیگر شریک باشید و یا حتی خودتان مسئولیت کل پروژه را در اختیار داشته باشید.
    برای به انجام رساندن پروژه هایتان، می توانید از مهندسین دیگر استفاده کنید.
 
سخن آخر
رقابت
در نظر داشته باشید که در شرایط دنیای کنونی، که در هر ثانیه رقبا در حال پیشرفت و پیشی گرفتن از همدیگر هستند و با شرایط اقتصادی موجود، کوچکترین مزیت ها و برتری ها هم می تواند به بزرگترین نتایج منجر شود. پس همین حالا دست به کار شده و خود را برای شرکت در آزمون نظام مهندسی آماده کنید تا بتوانید از مزایای قبولی در این آزمون بهره مند شوید.


کد مطلب: 185918

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/185918/چرا-باید-آزمون-نظام-مهندسی-قبول-شویم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir