به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۱۸۵۹۷۲
برترین‌های فوتبال ایران معرفی شدند؛ پرسپولیس و سپاهان، تندیس‌ها درو کردند

بیرانوند مرد سال فوتبال ایران شد

گروه ورزشی: مراسم معرفی برترین‌های هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی برگزار شد که هفته نخست لیگ فصل جدید هم برگزار شده است!
بیرانوند مرد سال فوتبال ایران شد
سازمان لیگ برتر فوتبال ایران که هر روز نسبت به گذشته در برنامه ریزی و مدیریت اتفاقات فوتبال ضعیف تر و پرایرادتر می شود، مراسم برترین های لیگ برتر هجدهم را در پایان هفته نخست لیگ برتر نوزدهم در اوج بی نظمی برگزار کرد.
در حالی که قرار بود این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه آغاز شود و بر روی کارت های دعوت نیز این ساعت به عنوان شروع مراسم اعلام شده بود، اما طبق روال گذشته این مراسم با دو ساعت تاخیر آغاز شد و برخی مهمان به انتقاد از این بی نظمی پرداختند.
* ایرج عرب مدیرعامل پرسپولیس همراه با گابریل کالدرون سرمربی این تیم و همچین بیرانوند، حسینی، نادری و خلیل زاده در مراسم حضور داشتند. این درحالیست که خبری از همتایان آنها در باشگاه استقلال تهران نبود.
* جایزه ویژه فدراسیون فوتبال به محمد صلاحی پیشکسوت فوتبال ایران و تیم استقلال تهران توسط مهدی تاج اهدا شد.
* جواد زرینچه جایزه کاپیتان پرسپولیس را اهدا کرد. وی همچنین جایزه صیادمنش را به عنوان نماینده باشگاه استقلال تهران دریافت کرد.
* محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش جایزه بهترین باشگاه فصل را به مسئولان پرسپولیس اهدا کرد. سیدجلال حسینی جایزه برانکو ایوانکوویچ را تحویل گرفت.
-مراسم بهترین های فوتبال ایران با اجرای موسیقی زنده آغاز شد. گروهی متشکل از چند جوان و با سازهای عجیب موسیقی ابتدای مراسم را نواختند.
- در ابتدای این مراسم از محمدصلاحی مربی سابق تیم استقلال تقدیر شد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اولین سخنران مراسم است. او در این سخنرانی درباره مشکلات و مسایل مربوط به ورزشگاه های لیگ برتری صحبت کرد و تاکید داشت که فدراسیون برای انجام این مهم عزمش را جزم کرده است. بعد از سخنرانی مهدی تاج تندیس و جوایز مربوط به بهترین ها رونمایی شد.
- در اولین بخش از اهدای جوایز ، جایزه های مربوط به فوتبال نونهالان توسط مجتبی جباری ستاره سابق فوتبال ایران به برگزیدگان داده شد. در این بخش امیرمحمد پورسلحشور آقای گل لیگ نونهالان، ابوالفضل بابایی یکتا آقای گل نوجوانان، امید لطیفی آقای گل لیگ امید و نماینده تیم فولاد خوزستان به عنوان برترین باشگاه در رده سنی روی صحنه رفتند و جایزه شان را از زیدان آسیایی گرفتند.
-آقای گل های لیگ های دو و سه نیز برای دریافت جایزه به روی صحنه آمدند و جوایزشان را از آرش برهانی بهترین گلزن تاریخ استقلال گرفتند. امیرحسین هوایی آقای گل لیگ سه و سجاد اخباری آقای گل لیگ دو در این بخش جایزه گرفتند.
-در بخش بهترین های فوتبال زنان تیم فوتبال شهرداری بم به عنوان بهترین تیم فوتبال زنان در سال گذشته انتخاب شد.
- زهرا قنبری به عنوان آقای گل فوتبال زنان در لیگ گذشته جایزه بهترین گلزن زنان را گرفت.
-برای اهدای جوایز فوتبال ساحلی بهزاد داداش زاده و فرشاد فلاحت زاده دو مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی روی صحنه آمدند. در این بخش حمیدبهزادپور به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ساحلی انتخاب شد.
- فریده شجاعی همسر مرحوم منصورپورحیدری برای اهدای جایزه بهترین داوران زن فوتبال ایران روی صحنه آمد. فریده شجاعی قبل از اهدای جوایز گفت ممنون که من را فراموش نکردید؛این  یا به خاطر خودم من است  یا منصور خان ...او بعداز بیان این جملات به دلیل بغضی که داشت نتوانست ادامه بدهد.در این بخش سلطنت نوروزی به عنوان بهترین داور و انسیه مافی نژاد نیز به عنوان بهترین کمک داور زنان انتخاب شدند.
- علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور فوتبال ایران در فصل گذشته انتخاب شد. او جایزه اش را در این بخش از هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گرفت. محمدرضا منصوری به عنوان بهترین کمک داورو حمید محمد متین به عنوان بهترین داور فوتبال ساحلی انتخاب شدند.
- باشگاه گل گهر سیرجان به عنوان بهترین باشگاه لیگ دسته اول انتخاب شد. مدیرعامل این باشگاه جایزه اش را از ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال گرفت.
-وینکو بگوویچ سرمربی کروات تیم گل گهر به عنوان بهترین مربی لیگ دسته یک انتخاب شد البته وینکو به این دلیل که او را دعوت نکرده اند در مراسم حضور ندارد.
-پیمان رنجبری و شهریار مغانلو به عنوان آقای گل های لیگ یک روی صحنه رفتند و جوایز این بخش را گرفتند.
-شهریار مغانلو بازیکن سابق تیم ملوان به عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ دسته اول انتخاب شد.
-در فاصله بین انتخاب بهترین های لیگ یک و لیگ برتر ، نیما رئیسی بازیگر و دوبلور تلویزیون به عنوان خواننده به اجرای برنامه پرداخت.
- قبل از اهدای بهترین بازیکنان نام نامزدهای دریافت بهترین بازیکنان اعلام شد. دروازه بان ها :پیام نیازمند، سید حسین حسینی، رشید مظاهری ، مدافعان:  شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی ، وریا غفوری، هافبک ها: مهدی کیانی، آیاندا پاتوسی، احمدنوراللهی، مهاجمان : شیمبا ، استنلی کی روش و علی علیپور
- صادق درودگر برای اهدای جایزه پدیده فصل گذشته فوتبال ایران روی صحنه آمد و درنهایت الهیار صیادمنش مهاجم فصل پیش استقلال و حال حاضر فنرباغچه به عنوان پدیده فوتبال ایران معرفی شد. محمدنادری و محمدبلبلی رقیبان صیادمنش بودند.
-محمود اسلامیان نایب رئیس فدراسیون فوتبال برای اهدای جایزه بازیکن اخلاق روی صحنه آمد. ایوب والی (فولاد خوزستان)، مرتضی منصوری(شهرخودرو-سپاهان) و پیام نیازمند(سپاهان) در این بخش حضور داشتند که پیام نیازمند جایزه بازیکن اخلاق را گرفت.
-باشگاه پیکان به عنوان باشگاه اخلاق مدار انتخاب شد.
-سیدجلال حسینی به عنوان بهترین مدافع فصل فوتبال ایران انتخاب شد. طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان جایزه کاپیتان پرسپولیس به او داد.
-معاون وزیر ورزش برای اهدای جایزه بهترین تیم روی صحنه رفت و در این بخش تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به عنوان بهترین تیم فصل فوتبال ایران انتخاب شد. ایرج عرب مدیرعامل این تیم برای دریافت جایزه روی صحنه رفت.
-در بخش بهترین هیات های فوتبال و از میان تهران، خوزستان، بوشهر این هیات فوتبال استان بوشهر بود که به عنوان بهترین انتخاب شد.
-علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان فصل انتخاب شد. او جایزه اش را از ابراهیم میرزاپور گرفت. در این بخش سیدحسین حسینی و پیام نیازمند هم کاندید بودند که در نهایت جایزه به بیرانوند رسید.
-لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا و استنلی کی روش مهاجم سپاهان که هر دو برزیلی هستند و به طور مشترک عنوان آقای گلی را تصاحب کردند جایزه بهترین مهاجم فوتبال ایران را گرفتند. این دو برزیلی در این بخش علی علیپور را هم به عنوان رقیب داشتند اما در نهایت جایزه بهترین مهاجم را از وحید هاشمیان مهاجم سابق و مربی کنونی تیم ملی دریافت کردند.
- برانکوایوانکوویچ سرمربی فصل گذشته پرسپولیس  به عنوان بهترین مربی فوتبال ایران در فصل گذشته انتخاب شد. برانکو که در این فصل از پرسپولیس جدا شده واکنون هدایت تیم الاهلی عربستان را به عهده دارد در این مراسم حضور ندارد و جایزه اش سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس گرفت.
-علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. در مهمترین بخش مراسم انتخاب بهترین های فوتبال سه نامزد نهای حضور داشتند: سیدجلال حسینی مدافع پرسپولیس، وریا غفوری مدافع استقلال و علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس که در نهایت این بیرانوند بود که عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایران را به دست آورد.

* برترین‌های لیگ هجدهم
برترین مهاجم:‌ لوسیانو پریرا - کی روش استنلی
برترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند
برترین مدافع:‌ سیدجلال حسینی
برترین بازیکن میانی:‌ مهدی کیانی
پدیده فصل: الهیار صیادمنش
بازیکن اخلاق:‌ پیام نیازمند
برترین سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
برترین باشگاه: پرسپولیس
برترین هیأت فوتبال: بوشهر
اخلاق‌مدارترین باشگاه: پیکان تهران
برترین داور: علیرضا فغانی
برترین کمک‌داور: محمدرضا منصوری
مرد سال فوتبال ایران: علیرضا بیرانوند

* برترین‌های لیگ دسته‌اول
برترین گلزن: شهریار مغانلو، پیمان رنجبری
برترین بازیکن: شهریار مغانلو
برترین سرمربی: وینگو بگوویچ
برترین باشگاه: گل گهر سیرجان
* لیگ دسته دوم
برترین گلزن: سجاد اخباری
* لیگ دسته سوم
برترین گلزن: امیرحسین نوایی
* لیگ برتر بانوان
برترین گلزن: زهرا قنبری
برترین بازیکن: زهرا سواری
برترین باشگاه:‌ شهرداری بم
* لیگ برتر فوتبال ساحلی
برترین گلزن:  فاروق پسندیده
برترین بازیکن: محمد معصومی زاده تیز
برترین دروازه‌بان: حمید بهزادپور 
برترین باشگاه: پارس جنوبی
* لیگ فوتبال رده‌های سنی (پایه)
برترین گلزن نونهالان: امیرمحمد پور سلحشور 
برترین گلزن نوجوانان: ابولفضل بابایی یکتا
برترین گلزن جوانان: علی عالی نژاد
برترین گلزن امید: امید لطیفی
بهترین باشگاه رده های سنی: فولاد خوزستان
* برترین‌های داوران
برترین داور لیگ برتر فوتبال بانوان: سلطنت نوروزی
برترین کمک‌داور لیگ برتر فوتبال بانوان:‌ ‌انسیه خباز مافی نژاد
برترین فوتبال ساحلی: حمید مقدم متین