به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۱۸۶۰۹
هاشمی رفسنجانی:باید حقوق مردم اصل باشد

پیام مردم در انتخابات اخیر بسیار معنادار است

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیات پارلمانی اروپا ، پیام مردم در انتخابات اخیر را بسیار معنادار خواند و گفت: غرب باید حسن‌نیت خود را در اراده همکاری با ایران ثابت کند.
پیام مردم در انتخابات اخیر بسیار معنادار است
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار گروه سوسیالیست‌های پارلمان اروپا، در پاسخ به سؤال آنها که «نظر شما درباره شرایط فعلی و تحریم‌ها چیست؟» با ظالمانه خواندن تحریم غرب علیه ایران گفت: واقعاً معلوم نیست غرب از ایران چه می‌خواهد که این‌گونه برخورد می‌کند. هاشمی رفسنجانی ، کمک‌های شیمیایی کشورهای اروپایی به صدام در طول جنگ تحمیلی و خویشتنداری ایران از مقابله به مثل را یک سند تاریخی برای اعتماد افکار عمومی جهان دانست و گفت: دادگاه‌های بسیاری از کشورهای اروپایی، تعداد زیادی از شرکت‌های خود را به خاطر همکاری در جنایات صدام محاکمه کردند و سند تاریخی این کار کتاب «سوداگران مرگ» است که در غرب منتشر شده است. وی با تأکید بر آمادگی ایران در همه مقاطع برای برخورد شفاف و عادلانه با طرف‌های غربی، دوران پس از جنگ و آغاز دوران سازندگی را بهترین نمونه برای همکاری خواند و گفت: ایران در آن مقطع، بسیاری از خرابی‌ها را با تسهیلات مالی بین‌المللی آباد کرد و سازندگی در ایران اوج گرفت که هر دو طرف به دستاوردهای اقتصادی ‌رسیدند. هاشمی رفسنجانی، حسن‌نیت را شرط لازم برای مذاکره سیاسی دانست و گفت: از کشورهای اروپایی انتظار داشتیم که به جای استفاده از شیوه‌های غیرعاقلانه تحریم و تهدید، بر مذاکرات عاقلانه تأکید کنند.

وی افزود: ایران هیچ وقت به فکر دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، ولی نمی‌توانیم حق تاریخی نسل امروز و آینده ایران را به بهانه بعضی از دولت‌ها و تبلیغات بی‌اساس آنها در استفاده از دستاوردهای صلح‌آمیز هسته‌ای نادیده بگیریم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، به نمونه‌هایی از کمک‌های سیاسی و انسانی ایران در عراق، افغانستان و بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و گفت: تمدن تاریخی مردم ایران و فرهنگ اصیل اسلامی، مخالف ترور و تروریست به عنوان تهدید آرامش و امنیت است.


هنس آسوبادا، رئیس گروه پارلمانی اروپا نیز در این دیدار، ملاقات با هاشمی رفسنجانی را به عنوان چهره سرشناس و تاریخی جمهوری اسلامی، غنیمت دانست و گفت: با توجه به جایگاه شما و آشنایی به جزئیات مسائل، امیدواریم در جهت حل مشکل ایران و غرب مثل همیشه فعال باشید. وی با تأکید بر تلاش پارلمان اروپا برای لغو تحریم علیه مردم ایران گفت: اولین گام‌ها در مذاکرات اخیر ایران با کشورهای 1+5 برداشته شد که اگر براساس حسن‌نیت باشد، آینده بهتری در فضای سیاسی جهان حاکم خواهد شد. هنس آسوبادا با اشاره به انتخابات اخیر ایران گفت: عقلای سیاسی غرب و اتحادیه اروپا پیام این رویکرد سیاسی مردم ایران را درک کردند و به دیگران انتقال می‌دهند. کاریراز از بلژیک ، یکی از همراهان هیأت نیز در این دیدار گفت: اشارات آقای هاشمی به خاطرات جنگ و خویشتنداری ایران در استفاده از سلاح شیمیایی، اثبات حسن‌نیت ایران است. وی با تأسف‌بار خواندن اتفاقات سوریه، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر ایران برای حل این معضل سیاسی در منطقه شد که دنیا را هم تحت تأثیر خود گذاشته است. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهارات وی گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که جنگ و کارهای تروریستی راه‌حل مشکلات سوریه نیست و باید حقوق مردم اصل باشد.

بیکار ارشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۳
بهار جان اخبرا یک خبری گذاشتی و جلوی پیام گذاشتنشو بستی....فقط می خواستم بگم خیلی ها هنوز پیام انتخابات اخیر رو نشنیدن....دیگه مردم چطوری بگن خواهان اصلاحاتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (151907)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۳:۳۷
نتونستم ایرادی در این مصاحبه پیدا کنم. از قبلیها بهتر بود. (151913)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۳:۵۷
شماها دیگه پوست ماها رو کندین . بابا میدونیم پیام مردم در انتخابات اخیر بسیار معنادار است . دیگه بی خیال این حرفا بشین (151927)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۵:۱۰
بابا وقتی من نوشتم ایرادی پیدا نشد دیگه گیر نده...منظور پیام انتخابات برای اونوریهاست که یعنی مردم نظام رو قبول دارن..حالا یه خورده مبهم و دوپهلو...سیاستمداره دیگه. (152004)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۳:۲۲
خدا رو شکر که شما فهمیدید !!اما بعضی از همفکراتون خنگ هستند!!نفهمیدند هاشمی و خاتمی پیروز شدند.یکی ارزوی مرگشو میکنه!!یکی میگه ما نبردیم اما دلیل نیست که اصلاح طلبان بردند (باهنر).....منظور هاشمی به این خنگ ها بود که خودشون رو زدند به کوچه علی چپ!!
بازم اینو میگم.اکه خاتمی دفاع نمیکرد من رای نمیدادم.من کسی هستم که همه انتخاباتها رو شرکت میکردم اما بعد از 88 تصمیم گرفتم رای ندم!!به خاطر خاتمی امدم!!پس این پیروزی مسلم خاتمی و هاشمی است و بس!!حالا شما و همفکرات می خواهید بفهمید. . . (152309)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۴:۵۳
ایران می تواند در قضیه بحران سوریه نقش‌آفرینی کند،به شرط اینکه نتایج کنفرانس ژنو[1] را بپذیرد.امری که هنوز محقق نشده است.
شایان ذکر است حتی روسیه هم توافقنامه ژنو [1]را پذیرفته ! (151987)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۷:۵۹
چشم در اولین فرصت بررسی میشود
جناب تحلیل گر مسائل روسیه (152143)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۰۶
هر چی میشه این روحانی و هاشمی میگن پیام انتخابات
یه جوری هم میگن انگار با رای 99 % درصدی و مشارکت 100 درصدی قدرت گرفتن
آخه مگه انتخابات های قبلی پیام نداشت ؟؟؟؟
قرار باشه هرکی 4 سال رای بیاره فکر کنه ملت دیگه فقط اون رو قبول دارن که دیگه چرا انتخابات برگزار کنن ؟؟؟
به جای انقدر بهانه تراشی واسه کار و اینکه بگی خزانه خالیه و ... یه کم به فکر مشکلات معیشتی باش
البته من به شما رای دادم و پیام شما رو قبل از انتخابات که با شعارهای برگرداندن ارزش پول ملی و بهبود 100 روزه اقتصاد و .... شنیدیم وگرنه شاید اصلا به شما رای نمیدادیم
در ضمن اگر باز هم میگید خزانه خالیه، یه هفته خزانه خالی رو بده به من / قول میدم حقوق و یارانه 3 ماه رو بریزم فقط الباقی اش واسه خودم که فکر کنم تا چند نسل آبا و اجداد من هم جواب بده (152146)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۹:۵۳
سیاست در وپیکر نداره زیاد سخت نگیرید ضمنا ایران میگه اگه ما تو قضیه سوریه تاثیر گذاریم چرا تو کنفرانس قبلی نبودیمو یعنی یه جور کم محلی عزیز جان.....! (152196)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۷:۰۴
آیت الله !
هر ورز که سخنرانی میکنی عصبانیت و برافروختگی صاحبان قدرت افراطی رو باعث میشی . مردم میدونن دادگاه و دادگاه کشی هر روزه فرزندانت برای چیه و از طرف کیه ! مردم اینا رو خوب میفهمن. هر چقدر شما بر مطالبات بحق مردم (که حق الناس هست و البته رضایت خدا در اونه ) بیشتر پافشاری کنی ، اونها بیشتر اذیتت خواهند کرد. دیروز مهدی و فائزه رو به زندان انداختند ، امروز دادگاه فاطمه رو به بهانه های پوچ و واهی میگیرند و فردا و فردا ها هم اذیت و فشار های دیگر ولی کسی که قدم دراه مردم گذاشت و صبر پیشه کرد خدا اجر صابرین را به او عطا خواهد کرد . (152093)
محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۳:۱۴
دقیقا همینطوره (152344)
ali
United States
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۷:۳۹
احسنت درود بر شما مرد بزرگ انشالا دولت بتواند مسیله هسته ای را به سر انجامی برساند (152127)
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۱۸:۲۰
بهار جان اخبرا یک خبری گذاشتی و جلوی پیام گذاشتنشو بستی....فقط می خواستم بگم خیلی ها هنوز پیام انتخابات اخیر رو نشنیدن....دیگه مردم چطوری بگن خواهان اصلاحاتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (152156)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۲۹
همچنان که ملت ایران بعد از 8سال رنج و مرارت زیاد در انتخابات 92نشان داد که از تندروی بیزار است اروپا هم باید استقلال خود را از لابی اسرائیل و نتانیاهو نشان دهد و با سرعت بیشتری در خور آمادگی دولت و ملت ایران برای تعامل حرکت کند هر گونه تامل و درنگ بیجا قطعا زمینه ساز رشد تندروی در منطقه و به ضرر همه خواهد بود. (152222)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۲:۱۹
انقدر لابی لابی اسرائیلی نکنید ...به نظر من لابی افراطیون در ایران بیشتر بر طبل کمونیستی بودن و جنگ میزنند.والا (152285)
مجید ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۰:۳۸
آقا اگه هاشمی بده و خدایی نکرده مفسده و ..... چرا هنوز دیدارهای رسمی باهاش صورت میگیره؟!یا چراهنوزجزو مقامات به حساب میاد.
به خدا معلوم نیست چه خبره تلویزیون ازش بد میگن ...شورای نگهبان هم همینطور بابا این بنده خدا مگه چه کرده؟اگر کرده پس چراجاش اون بالاست؟؟؟؟؟!!!!
یکی جلوی این وضعیت رو بگیره (152228)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۲:۱۷
کاش سال 84 به شما رای میدام.آیت الله هاشمی رفسنجانی دشمنانت نابود شوند.امیدورام مردم یکروز بفهمند که شما آن مرد بدی که فرض میکردند نبودید..
به امید صلح و رابطه با دنیا (152282)
ميرحسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۳۰ ۲۳:۲۸
درودبر هاشمي سلام بر خاتمي (152313)
Mohamad hosein
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۳:۱۳
آقای هاشمی استاد سیاست و دیپلماسی و دفاع از حقوق مردم هستند
درود بر شناسنامه انقلاب (152343)
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۰۷:۲۰
پيام انتخابات خيلي مشخصه،مردم ميخوان موسوي آزاد شه.روحاني ما منتظريم. (152351)