کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: ما نیازمند توافق جدیدی با ایران هستیم

4 شهريور 1398 ساعت 12:30

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا گفت: ما نیازمند توافق جدیدی با ایران هستیم.


«دونالد ترامپ» روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر؛ با اشاره به موضوع ایران گفت: ما خواهان آن هستیم که ایران را بار دیگر ثروتمند کنیم. ترامپ خاطر نشان کرد: ما نیازمند توافق جدیدی با ایران هستیم. ما می خواهیم ایران را باردیگر ثروتمند کنیم اگر آنها (ایران) نخواهند؛ همچنان فقیر خواهند ماند. وی همچنین گفت که در حال حاضر  تمایلی به ملاقات با مقامات ایرانی ندارد.
 ترامپ مدعی شد که این او بوده که نخواسته با ظریف دیدار کند. وی گفت: «فکر کردم که خیلی زود است. گفتم نمی‌خواهم الان دیدار کنیم.» ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌هایش، با بیان اینکه او به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست، گفت: «ما می‌خواهیم ایران را دوباره ثروتمند کنیم. بگذاریم اوضاعشان خوب شود. اگر بخواهند. می‌توانند هم فقیر باشند.» او گفت اگر ایران می‌خواهد «عظیم‌تر از گذشته» باشد، باید از «حمایت از تروریسم دست بردارد.»
رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از پاسخ به سؤالی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر اینکه پاریس خواهان آن است که برای صدور نفت ایران معافیت‌های تحریمی صادر شود، خودداری کرد. ادعا شده است که فرانسه طرحی را ارائه کرده است که بر اساس آن، آمریکا باید برای ادامه صادرات نفت ایران در یک دوره زمانی مشخص معافیت تحریمی صادر کند و ایران نیز بار دیگر به محدودیت‌های هسته‌ای تعیین‌شده در برجام بازگردد.
 


کد مطلب: 186139

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/186139/ترامپ-نیازمند-توافق-جدیدی-ایران-هستیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir