به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۱۸۶۱۶۳

تجمع اعتراضی کارگران هپکو در اراک ادامه یافت

تجمع اعتراضی کارگران هپکو در اراک ادامه یافت
گروه جامعه: برای سومین روز پی در پی امروز دوشنبه 4شهریور ماه - جمعی از کارگران هپکو با حضور در مقابل استانداری مرکزی در اعتراض به وضعیت این شرکت، رکود تولید و حقوق عقب افتاده شان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران هپکو خواستار راه‌اندازی فعالیت تولیدی کارخانه و پرداخت دست‌کم ۲ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات صنفی خود هستند. مقدسی‌(نماینده مجلس) می‌گوید: مقامات همگی در جریان مشکلات این کارخانه و کارگرانش قرار گرفته‌اند. منابع کارگری در شرکت هپکو به خبرنگار ایلنا گفتند: در ادامه اعترضات دو روز گذشته (۲و۳ شهریور ماه) کارگران در محدوده کارخانه، ساعاتی قبل کارگران تصمیم گرفتنند برای رساندن صدای اعتراض‌‌شان، اجتماع صنفی خود را از محل کارخانه به مقابل ساختمان استانداری در شهر اراک انتقال دهند. کارگران با بیان اینکه در انتقاد به بی‌توجهی مدیران کارخانه به پرداخت مطالبات خود، مسیر کارخانه تا ساختمان استانداری را طی کردند، در ادامه گفتند: تا این لحظه از نتیجه اعتراض‌مان در مقابل استانداری نتیجه‌ای نگرفته‌ایم اما نمایندگان ما همچنان با مسئولان این نهاد دولتی در حال مذاکره هستند.به گفته آنها روز گذشته (دوم شهریور ماه) شماری از کارگران هپکو مقابل دفتر علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی حضور یافتند. کارگران خواستار راه‌اندازی فعالیت تولیدی کارخانه و پرداخت دست‌کم ۲ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات صنفی خود هستند.
کارگران هپکو وارث خصوصی‌سازی غلط شده‌اند
در این زمینه  سیدمهدی مقدسی (نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان) به ایلنا گفت: مسئولان وقت در واگذاری هپکو به بخش خصوصی به اهلیت بخش خصوصی توجهی نکرده‌اند. او با بیان اینکه دولت می‌بایست باید برای خریدار مشوق‌هایی در نظر بگیرد ضمن اینکه در این واگذاری باید به اهلیت خریدار توجه ویژه داشت تا اتفاقات گذشته دوباره تکرار نشود، افزود: قانون واگذاری صنایع بزرگی همانند هپکو به بخش خصوصی ایرادی ندارد، اما به دلیل اجرای غلط این قانون تاکنون مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران این کارخانه شده است.
به گفته وی، طی دو سال گذشته به دلیل آنکه پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌های متعددی ازسوی شرکت هپکو انجام شده حتی رئیس‌جمهور و برخی از وزرای ایشان از نزدیک در جریان مشکلات این کارخانه و کارگرانش قرار گرفته‌اند. انتطار داشتیم مشکلات شرکت هپکو مرتفع شود اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی‌ست در نتیجه اعتراضات کارگری در این واحد تولیدی مجددا شکل گرفته است. مقدسی با بیان اینکه انتظار داریم دولت اقدامات اساسی برای رفع مشکلات شرکت هپکو و کارگرانش انجام دهد، در ادامه افزود: به نظر می‌رسد تنها راهی که می‌تواند شرکت هپکو را از شرایط کنونی نجات دهد تشکیل جلسه فوری سران قوا و اخذ تصمیم جدی است. وی افزود: بنده در دو سال اخیر پیگیری‌های متعددی را برای روشن ماندن چراغ تولید صنایعی همانند آذرآب، هپکو و واگن پارس داشتم و تا به نتیجه رسیدن نهایی و بازگشت رونق تولید در این واحدها به تلاش‌های خود ادامه خواهم داد.