به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۱۸۶۱۸۷

تکمیل خطوط 6و7 در گرو تامین 5هزارمیلیاردتومان

گروه جامعه: شهردار تهران می‌گوید: در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی، در شرایط بسیار مساعد همکاری با دولت به سر می‌بریم. علی‌رغم وضعیت اقتصادی سخت دولت، موردی نبوده که برای حمایت از دولت تقاضا کنیم و به آن عمل نشود.
تکمیل خطوط 6و7 در گرو تامین 5هزارمیلیاردتومان
مراسم افتتاح بهره برداری از ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط۷ مترو تهران، صبح ۴شهریور با حضور  رئیس سازمان برنامه‌و بودجه، پیروزحناچی، شهردار تهران و محسن هاشمی، رئیس شورای‌ شهر تهران برگزار شد. پیروز حناچی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه میدان محمدیه و بسیج افزود: امروز با رئیس شورای شهر تهران جلسه داشتیم که در آن پیشرفت ما در حمل‌ونقل عمومی با چینی‌ها مقایسه شد. ما با چینی‌ها همزمان شروع کردیم، اما آن ها در حال حاضر جلوتر هستند. البته این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت که تولید ناخالص و درآمد سرانه خود را نمی‌توانیم با چین مقایسه کنیم.

شهردار تهران افزود: با همین وصف، در رنکینگ جهانی مترو تهران جزو پانزده متروی اول است. باید همین جا از زحمات بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان مترو در دوره‌های مختلف تشکر کنیم. بعضی شهرهای موفق سیاست «۵٠٠ متر تا ایستگاه مترو» را اجرا می‌کنند. در هر نقطه پاریس مرکزی، با پانصد قدم به یک ایستگاه مترو می‌رسید. مترو هنوز هم در این شهرها در حال توسعه است. قول دادیم هر ماه یک ایستگاه افتتاح کنیم، بر این قولمان نیز هستیم؛ امیدواریم به زودی ایستگاه های جدید به شبکه ریلی تهران اضافه کنیم.

حناچی ادامه داد: واقعیت این است که علاوه بر هزینه‌های قبلی، برای تکمیل این دو خط باید پنج هزار میلیارد تومان دیگر هم هزینه کنیم؛ به ویژه حالا که با قول‌های خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه امیدوارتر هم شده‌ایم. در خط هفت با تحریم مواجه شدیم و مشاوران نرم‌افزاری که خارجی بودند، پروژه را رها کردند؛ در این شرایط متخصصین داخلی کار را به انتها رساندند. در مورد خط شش هم که کاملا در شرایط بحرانی تحریم بودیم، تلاش کردیم اغلب تجهیزات در داخل تامین شوند.

شهردار تهران افزود: امیدوارم گره‌ها و گلوگاه‌های تامین اتوبوس های تهران و واگن‌های باقیمانده را نیز حل کنیم. این موضوع برای مردم اولویت دارد، پس یک موضوع حاکمیتی است و شهرداری تهران در حل موضوعات حاکمیتی پایتخت تنها نخواهد بود.
 
برچسب ها: پیروز حناچی