به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۱۸۶۳۷۳

قالیباف: ورود رئیسی به انتخابات ۹۶ اشتباه بود

گروه سیاسی: شهردار سابق تهران در جلسه‌ای با عنوان «گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری شهید دیالمه» که توسط بسیج دانشجویی برگزار شد به مسائل روز پرداخت. او با کنایه به اصولگرایان که به دنبال وحدت پشت درهای بسته هستند گفته: ما نیازمند یک اجماع سیاسی هستیم و اجماع سیاسی در پشت درهای بسته انجام نمی‌شود. این اجماع به‌گونه‌ای نیست که ما از بالا دیکته کنیم و پایین تنها اطاعت کنند.

قالیباف نسبت به حضور رئیسی در انتخابات انتقاد کرد و گفت: در سال ۹۶ تصمیم ورود هفته آخر به این انتخابات اشکال داشت. من شفاهی و مکتوب به دوستان گفتم. او می گوید که رئیسی در آخرین نظرسنجی تنها ۵ درصد جلوتر از او بود اما اگر می ماند امروز باید چگونه جواب می داد؟ شهردار سابق تهران با اعتراف به اینکه از سال ۷۶ تا ۹۶ در صندوق رای همواره شکست خوردند گفته: قرار نیست تنها با جوان‌هایی که انقلابی هستند، سخن بگوییم، ما باید با تمام جوان‌های کشور حرف بزنیم.

قالیباف در بخشی از سخنانش با حالتی که انگار گوشه چشم مهمی به حضور در مجلس دارد سخن گفته است. او با بیان اینکه «‌وقتی جوانها را در یک کلیپ دعوت کردم من را نقد کردند» می گوید: «وقتی می‌گوییم مجلس نو معتقدیم باید پیروز شویم، پیروز شدن به این معنا است که افرادی به مجلس آمده و کرسی بگیرند که کارآمد باشند، اگر این مجلس نیز کارآمد نباشد، بهتر است که وارد نشویم.» او اینجا صراحتا از «وارد شدن به مجلس» خبر داده است.

او بار دیگر نگرانیش از بزرگان اصولگرایی را علنی کرده و به جوان‌ها هشدار می دهد که «اگر به میدان نیاییند در برهمان پاشنه می چرخند» منظور او همان پاشنه اصولگرایان سابق است. قالیباف در مورد برجام هم گفته است که هرگز از آن حمایت نکرده است: من درباره برجام هیچ حرف متناقضی نگفتم، متأسفانه برخی اوقات برخی افراد و رسانه‌ها تکه‌ای از جمله و صحبت را برداشته و آن را پررنگ می‌کنند، اگر قسمتی حمایت کردم تنها از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردم، زمانی مقام معظم رهبری نیز از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند، اما بحث برجام و محتوای برجام مخصوصاً تصویب برجام در مجلس را خیر.

به اعتقاد قالیباف اینکه قدرتهای جهانی به رهبری نامه می نویسند نشان از قدرت است: ۵ قدرت بزرگ زمانی قصد نوشتن نامه‌ای داشتند، تنها خطاب به رئیس‌جمهور می‌نوشتند، اما کم‌کم نامه‌هایشان خطاب به رهبر معظم انقلاب بود، یعنی نظام ولایی را پذیرفتند، نه ساختار صرف سیاسی و دستگاه دیپلماسی. قالیباف همچنین خبر داد که «جلساتی با جلیلی داشته که برخی از آنها سه ساعت طول کشیده» و جلسه دیگری در پیش است.

او حرف دبیرکل حزب منتسب به خود یعنی پیرهادی را رد کرد و گفت: «من به دیدار آقای احمدی‌نژاد در آخر فروردین ماه به جهت احوال‌پرسی عید رفتم» این درحالی بود که محسن پیرهادی ادعا کرده بود که قالیباف به خاطر اینکه احمدی نژاد در مجمع شرکت نمی کرد به دیدار او رفته بود. امتداد پیشتر در گزارشی نشان داده بود که این ادعا دروغ است و حالا قالیباف نیز آن را رد می‌کند و می گوید: شما دقت کنید با ملاقات من و آقای احمدی‌نژاد برخی افراد چه کارهایی انجام دادند و از چه موضوعی به چه موضوعاتی رسیدند؟ قالیباف همچنین معتقد است که انتشار خبر این دیدار تعمدی بود و درست بعد از مطرح کردن بحث مجلس صورت گرفت. او همچنین خبر داد که در مورد بنیاد مستضعفان با او صحبت شده اما خودش آن را رد کرده است تا از دی ماه ۹۶به بعد مسئولیتی نگیرد.
 
مرجع : امتداد