به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۱۸۶۴۲۹

اخبار متناقض درباره درگیری بر سر كنترل عدن

گروه بین‌الملل: در حالیكه دیروز خبر رسید كه نیروهای دولت منصور هادی كنترل بندر عدن را مجددا به دست گرفتند، امروز برخی رسانه های عربی گزارش دادند: نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) امروز (پنج‌شنبه) کنترل شهر عدن و بخش‌هایی از استان أبین را از نیروهای ارتش مستعفی پس گرفتند.
اخبار متناقض درباره درگیری بر سر كنترل عدن
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع مسئول که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد: پس از عقب‌نشینی نیروهای ارتش مستعفی، نیروهای وابسته به شورای انتقالی کنترل فرودگاه عدن و منطقه خور مکسر را به دست گرفته و به سوی منطقه العلم، ورودی شرقی شهر عدن پیشروی کرده و دوباره کنترل آن را به دست گرفتند. همچنین یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی از شادی و جشن پیروزی نیروهای شورای انتقالی در منطقه العلم منتشر شده است. منبع یاد شده تاکید کرد: نیروهای شورای انتقالی در پی درگیری‌های پراکنده با نیروهای ارتش مستعفی موفق شدند کنترل شهرهای زنجبار، الحصن و باتیس در استان ابین را دوباره به دست بگیرند.
علی الکثیری، یکی از اعضای شورای انتقالی نیز در توئیتی کنترل نیروهای شورا بر دو شهر جعار و باتیس را تایید کرده و گفت: نیروهای شورا در حال پیشروی به سمت شهر زنجبار، مرکز استان هستند. روز چهارشنبه یک مسئول محلی ضمن اشاره به وجود مذاکراتی با فرماندهی شورای انتقالی برای تحویل مسالمت‌آمیز شهر، عقب‌نشینی نیروهای ارتش مستعفی از شهر عدن پس از چند ساعت کنترل بر منطقه العلم، فرودگاه عدن و منطقه خور مکسر با هدف دور کردن استان از هرگونه درگیری مسلحانه‌ای را تایید کرد. نیروهای ارتش مستعفی یمن پس از آنکه کنترل استان ابین در نزدیکی عدن را به دست گفتند، روز چهارشنبه برای کنترل بر عدن به سوی این شهر حرکت کردند.
 
برچسب ها: یمن بندر عدن