به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۱۸۶۴۹۸

لبنان: مقصد نفتکش ایرانی، بنادر لبنان نیست!

گروه اقتصادی: وزیر انرژی لبنان در یک بیانیه اعلام کرد که وزارت انرژی لبنان هرگز از هیچ کشوری نفت خام نمی‌خرد چون لبنان پالایشگاه نفت خام ندارد.
لبنان: مقصد نفتکش ایرانی، بنادر لبنان نیست!
به گزارش خبرگزاری فرانسه، نادا بوستانی، در این بیانیه افزوده است که لبنان هیچ درخواستی برای کناره گیری و تخلیه یک نفتکش هم دریافت نکرده است. پیش‌تر وزیر خارجه ترکیه گفته بود که نفتکش ایرانی آدریان دریا راهی لبنان است. بر اساس اطلاعات سایت رهگیری نفتکش‌ها، نفتکش آدریان دریا (همان گریس ۱) در حال حاضر در غرب جزیره قبرس است. ایران دوشنبه گذشته اعلام کرد که بار این نفتکش را فروخته است. مقصد کشتی پس از آزادی ابتدا بندر کالاماتا در یونان فهرست شده بود اما پس از آنکه یونان از ارائه هرگونه خدمات به این کشتی خودداری کرد، مقصدش را به بندر مرسین در ترکیه تغییر داد.
وزیر خارجه ترکیه: منظورم از مقصد نفتکش آدریان دریا آب‌های لبنان بوده، نه بندری در این کشور!
در همین حال، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه عصر روز جمعه در اسلو، پایتخت نروژ به خبرنگاران گفت که درباره منظورش از مقصد نفتکش ایرانی آدریان دریا اشتباه شده و منظور او آب‌های متعلق به لبنان بوده است نه اینکه در بندری در این کشور پهلو بگیرد. او به خبرنگاران اطمینان داد که این نفتکش راهی هیچ بندری در ترکیه نیست. صبح روز جمعه خبرگزاری رویترز به نقل از آقای چاووش اوغلو گزارش داده بود که مقصد نفتکش آدریان دریا بندری در لبنان است. اما مقامات لبنان این مساله را تکذیب کردند.