به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۱۸۶۶۵۸

سیدمحمد حسینی رئیس صداوسیما می‌شود؟

سیدمحمد حسینی رئیس صداوسیما می‌شود؟
گروه سیاسی: سایت تابناک نوشت: گمانه زنی‌ها پیرامون احتمال تغییر رئیس سازمان صداوسیما شدت گرفته و برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتصاب سیدمحمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مسئولیت حکایت دارد؛ گمانه‌هایی که با در نظر گرفتن انتصاب علی عسگری بدون اعلام دوره پنج ساله در حکم انتصاب او، دور از ذهن نیست.
محمد سرافراز 15 آبان 1393 به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد و با استعفایش در 22 اردیبهشت جای خود را در ساختمان شیشه‌ای صداوسیما به عبدالعلی علی عسگری داد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب علی لاریجانی، عزت الله ضرغامی و محمد سرافراز به ریاست صداوسیما، به «دوره پنج ساله» مسئولیت اشاره کرده بودند اما در حکم علی عسگری مدت دوره مسئولیت مشخص نشده و این نکته نشان می‌دهد دوره رئیس کنونی رسانه ملی لزوماً پنج ساله نیست.
با لحاظ کردن این موضوع که دور‌ه‌های مدیریت در سازمان صداوسیما پنج ساله در نظر گرفته شده و در نظر گرفتن اینکه علی عسگری تکمیل کننده و پیش‌برنده دوره پنج ساله‌ای بود که با سرافراز آغاز شد اما او رهایش کرد، اکنون این دوره رو به پایان است و واپسین ماه‌های آن پیش‌رو است. در همین شرایط گمانه‌زنی‌هایی درباره انتصاب هفتمین رئیس سازمان صداوسیما نیز مطرح شده و عمده تمرکز بر روی یک نام است: سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی.
سید محمد حسینی در سال 1340 در شهر کشکوئیه از توابع شهرستان رفسنجان به دنیا آمد. او از اولین دانشجویان دانشگاه امام صادق به شمار می‌رود و در سال 1368 در مقطع کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. سپس به دانشگاه تهران رفت و دکترای خود را در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی اخذ کرد. حسینی به مدت 4 سال رایزن فرهنگی ایران در کنیا بود و پس از آن در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس پنجم از شهر رفسنجان به مجلس راه یافت.
حسینی در مجلس پنجم از استیضاح کنندگان عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی بود. او برادر سید حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی و از فعالان بازار است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم که از منتقدین سیاست‌های دولت حسن روحانی نیز محسوب می‌شود، در فضای مجازی به طور خاص به عنوان گزینه بالقوه مورد توجه قرار گرفته و در قبال این موضوع نیز فعلاً سکوت پیشه کرده است.