به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۱۸۶۶۶
کنایه ایوبی به شمقدری:

هرمدیری دورانی داردکه​بالاخره​تمام​می‌شود

گروه فرهنگ و هنر:​رئیس سازمان سینمایی درباره صحبت‌های اخیر جواد شمقدری درباره پروژه «لاله» گفت: هر مدیری دورانی دارد و هر دورانی هم تمام می‌شود.
هرمدیری دورانی داردکه​بالاخره​تمام​می‌شود
حجت‌الله ایوبی، 30 مهرماه در حاشیه مراسم رونمایی از سریال «شاهگوش» داود میرباقری، درباره آنچه رئیس اسبق سازمان سینمایی پیرامون فیلم سینمایی «لاله» مطرح کرده است، با اشاره به این شعر خیام «از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن، فردا که نیامده است فریاد مکن، بر نامده و گذشته بنیاد مکن» گفت: هر مدیری دورانی دارد و هر دورانی هم تمام می‌شود. باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

خود را حافظ بیت‌المال می‌دانیم
او درباره اینکه بودجه بیت‌المال برای این پروژه صرف شده است و نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد، با تاکید بر اینکه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد، خاطرنشان کرد: اگر ما هم چشم‌مان را روی این قضیه ببندیم،‌ دستگاه‌های نظارتی نمی‌بندند. اگر بی‌نظمی‌هایی وجود داشته است، بررسی می‌شود، چرا که دستور کلی دولت است. به هر حال ما خودمان را حافظ بیت‌المال می‌دانیم.

اعتقاد فارابی بر ایرانی بودن «گذشته»
ایوبی هم‌چنین درباره حضور فیلم «گذشته» به نمایندگی از سینمای فرانسه در یک جشنواره خارجی، گفت:‌ هیأت داوران و بنیاد فارابی معتقدند که این فیلم از نظر حقوقی، ایرانی تلقی می‌شود.وی در پاسخ به اینکه آیا «گذشته» را فیلم مناسبی برای معرفی به اسکار می‌داند، بیان کرد: بنده در انتخاب هیأت‌داوران و تصمیم‌شان دخالت نداشتم. هیأت داوران از قبل تعیین شده بودند و این فیلم را انتخاب کردند و ما نیز به انتخاب‌شان احترام می‌گذاریم.

آرزو برای سینمای ایران در سال آینده
ایوبی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه وی پیش از این اعلام کرده بود که فیلم‌های جشنواره فجر باید همراه با امید باشد، این امید در جشنواره با چه آثاری تبلور پیدا می‌کند، بیان کرد: از آنجا که سینماگران ما امیدوار هستند و مردم و جامعه ایرانی نیز امیدوارتر هستند، آرزو داریم که سینمای ایران در سال آینده فیلم‌هایی را بسازد که این روحیه امید را در مردم تقویت کند.وی افزود: اگر سبد حمایتی در کار باشد که هست و اگر بودجه‌ای داشته باشیم، از سینما و فیلم‌هایی حمایت می‌کنیم که این امیدواری را در مردم بیشتر می‌کند.

بررسی دوباره فیلم‌های ممیزی شده در جشنواره فجر
رئیس سازمان سینمایی هم‌چنین درباره فیلم‌های ممیزی شده جشنواره فجر سال گذشته، خاطرنشان کرد: ما فیلم‌هایی را که در جشنواره سال گذشته ممیزی شده، اما اکران نشدند، دوباره بررسی می‌کنیم و برای این کار هم شورای ساخت و هم پروانه نمایش تشکیل شده است.

مشکل وزیر با موسسه سینمای مقاومت
حجت‌الله ایوبی درباره سرنوشت موسسه سینمای مقاومت هم در جمع خبرنگاران گفت:‌ دستور انحلال آن صادر شده و این موسسه منحل است. موسسه سینمای مقاومت از موسساتی است که جدیدا تأسیس شده، ضمن اینکه سینمای دفاع مقدس متولیان خیلی خوبی دارد و باید دید آیا وجود چنین موسساتی لازم است یا خیر؟او ادامه داد، همچنین مشکلی که شخص آقای وزیر با این موسسه داشت این بود که در این موسسه وزیر فرهنگ را به عنوان رئیس هیأت امنا در نظر گرفتند و شخصیت‌های حقوقی دیگر را هم عضو این موسسه کردند که این موضوع برای وی قابل قبول نبود.ایوبی در پایان درباره بیمه هنرمندان نیز بیان کرد:‌ بیمه هنرمندان مشکل مالی عجیب و غریب و سنگینی دارد؛ انشاءالله با بازگشایی خانه سینما امیدواریم کمک شود تا ببنیم مشکلات چیست.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۱۵:۳۲
این اقای ایوبی ادم بی نظیری هستند امیدوارم بهتر شناخته بشن در میان اهالی فرهنگ و از وجودشون استفاده کنند (152617)
۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ۱۹:۵۹
این قانون در تمام دنیاست جز ایران که هر مدیری که میاد چنان ریشه میندازه که با صد تا تبر و لودرم نمیشه از جا بلندش کرد ربطی هم به دیروز و امروز نداره. (152789)