به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۸۶۷۲۱

جلالی: دنیزلی آرزو‌های تراکتور را برآورده می‌کند

گروه ورزشی: دومین هفته لیگ برتر نیز در حالی برگزار شد که نتایج جالب توجهی در آن رقم خورد که از جمله آن ها تساوی دقایق پایانی استقلال، شکست پرسپولیس و برد پرگل نساجی برابر پیکان بود.
جلالی: دنیزلی آرزو‌های تراکتور را برآورده می‌کند
هفته دوم لیگ برتر در حالی برگزار شد که در برخی از بازی ها نتایجی دور از انتظار رقم خورد. همچنین نمایش تیم ها با تحلیل ها و نقدهای متفاوتی همراه بوده است. مجیدجلالی مربی باتجربه و سرشناس و کارشناس فوتبال ایران این هفته از مسابقات لیگ برتر را تحلیل کرده است که این تحلیل را در زیر می خوانید:وقتی نیمه دوم پرسپولیس و زمانی که آن ها نیاز به جبران داشتند و همینطور به گذر زمان در بازی پیکان-نساجی و روند بازی پیکان و همینطور به دقایق پایانی بازی نفت مسجد سلیمان در برابر آبادان یا ماشین سازی در اصفهان را می بینیم کاملا مشخص است که تیم ها دقیقه به دقیقه بهتر می شوند. بله کیفیت بازی ها متوسط است اما با توجه به مشکلات قبل از فصل مانند طولانی شدن دوره آماده سازی-مشخص نبودن تاریخ شروع بازی ها و قرعه کشی دیروقت و شناخت بسیار دیر رقبا در روزهای اول بازی ها.زمانی که تمام این مشکلات را برسر راه آماده سازی تیمها در نظر بگیریم کاملا کیفیت متوسط تیم ها در دو هفته اول مشهود است. به نظرم اگر در روزهای آینده با تعطیلی های مداوم روبرو نشویم لیگ جذابی خواهیم داشت.

*استقلال بهتر از بازی اول بود اما آن ها بیش از هرچیز نیاز به آرامش دارند. استقلال می تواند بهتر شود اما آن ها باید در پست های کلیدی به جمع بندی های بهتری برسند که البته این نیازمند شناخت بیشتر-زمان بیشتر و کمک بیشتر است.

*تراکتور مربی خود را پیدا کرده است. دنیزلی می تواند خواسته های کهنه تراکتور را تحقق بخشد. تراکتور بیشتر از مربی نیاز به یک مربی-مدیر دارد و مدیریت مربیگری بزرگترین شاخصه ای است که دنیزلی دارد. او مربی باتجربه و صاحب نظم خاص خودش است که البته نیاز به حمایت در این خصوص از طرف هواداران و مدیران باشگاه دارد. فقط آنچه که بسیار مهم است عملکرد پیرامونی مجموعه تراکتور است که باید در طی این سال ها بسیار باتجربه تر عمل کنند.

*پرسپولیس خوب بازی کرد. درخواستهای مربی پرسپولیس برای بازی معقول و جسورانه بود. مطمئن هستم که در روزهای آینده شاهد ترکیب های جدیدی در پرسپولیس خواهیم بود. او در طول بازی دو مدافع کناری خود را برای تهاجم بهتر و بیشتر عوض کرد و این حاکی از عمق ذهن او نسبت به درخواست هایش از نفرات دفاعی دارد.

*ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان واقعا نیازمند تمجید هستند. ماشین سازی دوبازی بزرگ را سپری کرد و سه امتیاز با ارزش توام با دوبازی منطقی را به دست آورد. آن ها با توجه به داشتن سامان نریمان جهان و شاهین ثاقبی می توانند در حوزه حمله بسیار بهتر باشند و خط دفاع خوبی دارند که با وجود حامد لک بسیار متمرکز و سخت گیر به نظر می رسد.نفت مسجد سلیمان هم با وجود دو بازی سخت به نتیجه خوبی رسیده است. آن ها روش امتیازگیری را بسیار خوب بلد هستند و براین اساس فعالیت خود را در جریان بازی عملیاتی می کنند و البته این خواسته ای است که می تواند آن ها و دوستدارانشان را به آرامش برساند.

*سایپا، نساجی و صنعت نفت توانستند از امکانات جدول بهترین بهره برداری را کنند. اندوختن چهار امتیاز از دو بازی بهترین پشتوانه روحی برای روزهای آینده است.

*شهرخودرو دو بازی موفق داشته اما ولی قطعا نیازمند کار بیشتر در خطوط مختلف است. آن ها باید خیلی سریع طراوت بازی خودشان را بدست آورند چرا که در اینصورت می توانند در فوتبال ایران بزرگی کنند.

*شاهین بوشهر و پیکان دو شکست آوردند ولی به نظرم بسیار امیدوارکننده نشان دادند. شاهین با وجود اینکه از دقیقه هشت ده نفره شد ولی ثابت کرد در آینده تیمی سختکوش و متحد در مقابل حریفان خواهد بود. پیکان هم درست زمانی که انتظار می رفت وضعیت آن ها فاجعه بار باشد به بازی برگشتند و این نشان دهنده قدرت آن ها در بازیابی خودشان بود.نکته جالب اینکه اغلب تیم ها علیرغم داشتن مهره های خوب در بخش حمله ، تمایل بیشتری به بازی دفاعی دارند.شاید این به خاطر مشکلاتی است که اغلب آن ها در دفاع دارند.واقعا کمتر تیمی را می توان دید که زوج مطمئنی را در دفاع وسط یا مدافعان کناری جامع الشرایط داشته باشد.با وجود مربیان خوب و کارکشته در حوزه دروازه بانی در کنار تیم ها باید کیفیت بالاتری از دروازه بان ها شاهد باشیم.بنابراین شاید گرایش بازی اغلب تیم ها به سمت بازی بسته و درگیرانه و استفاده افراطی از هافبک ها و مهاجمان در بخش دفاع را با درک این واقعیت ها، منطقی دانست.اما تیم هایی که در این دوهفته بالاتر از انتظار بودند؛ ماشین سازی، نفت مسجد سلیمان، سایپا، نساجی و صنعت نفت و تیم هایی که کاملا برای آینده امیدوارکننده نشان دادند؛ شاهین بوشهر، پیکان، شهرخودرو، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هستند.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: مصطفی دنیزلی