کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مداح حاشیه‌ساز، امسال اجازه مداحی ندارد

ایرنا , 11 شهريور 1398 ساعت 16:33

گروه جامعه: هنوز سه ماه از حاشیه‎سازی پخش زنده برنامه یک مداح در تلویزیون نگذشته است که یکی از دستگیری مداحان اسرائیلی می‌گوید و دیگری مدعی است فلان مداح که با مفسدان اقتصادی مرتبط است، به اندازه هیکلش طلا دارد. نتیجه این اتفاقات به کجا ختم خواهد شد؟


این روزها اگر در شهر تهران قدم بزنید و به بنرهای هیئت‌ها توجه کنید، می‌بینید بنرهای تبلیغی چند مداحی که دو سال قبل به اتهام برخی مسائل بازداشت شده بودند، در و دیوار شهر را پر کرده است.در مرداد ۹۶، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه قضاییه در نشست خبری خود، دستگیری دو مداح معروف را تأیید کرده و در پاسخ به خبرنگاری گفته بود: این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت طرح شده. مطلع شدم دو نفر بازداشت شدند و یک نفر با قرار آزاد شده است.یک سال بعد علی‌اکبر مداحی، رئیس هیئت رزمندگان اسلام نیز در گفت‌وگو با مجله خیمه از ممنوع‌المنبر بودن این مداحان خبر داده بود.در خرداد گذشته نیز رئیس یک مجموعه مهم و اثرگذار هیئتی درباره پرونده مداح معروفی که بازداشت شده بود به ایرناپلاس گفته است: پرونده آن فرد موارد متعددی داشت که با صلاح‌دید دستگاه‌های مسئول، این فرد فعلاً با تعهد آزاد است و فعالیت می‌کند و فکر می‌کنم دادگاهی نشد و صلاح دانسته شد به خاطر نفوذی که در بین جوان‌ها دارد، حیثیت او حفظ شود. مهلتی به او داده شد تا جبران کند و اصلاح شود. در این مدتی که بیرون است هم نشان داده که در حال جبران است و خطایی از او سر نزده است و امیدواریم همین‌گونه پیش برود. این جور چیزها اگر علنی شود حیثیت جامعه مداح را از بین می‌برد. به همین خاطر، این‌طور مصلحت دانسته شده است.حالا از ابتدای ماه محرم بنرهای دو سه نفر از مداحانی که بازداشت شده بودند، شهر را پر کرده است و آنها فعالیت مداحی خود را به‌طور علنی از سر گرفته‌اند و البته خبری از نتایج دادگاهشان هم منتشر نشده است.

احد قدمی: باید تا برگزاری دادگاه صبر کنم
از سوی دیگر، احد قدمی، مداحی که لعن او بر خلفا روی آنتن زنده شبکه پنج، جنجالی به راه انداخت و باعث برکناری مدیر شبکه و پاسخگویی معاون سیما شد، امسال اجازه مداحی در هیئت‌ها را ندارد. مشخص است که او از سوی مقامات قانونی از مداحی منع شده؛ وگرنه هیچ مداحی که اسم و رسمی هم دارد یک ماه محرم را از دست نمی‌دهد.قدمی با تأیید این نکته که به خاطر ماجرای شبکه پنج محروم است، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: امسال مداحی ندارم و باید تا برگزاری دادگاه صبر کنم.وی ضمن ابراز ناراحتی از روند رسیدگی به پرونده‌اش افزود: من واگذارشان کردم به حضرت زهرا(س) و غیر ایشان کسی و جایی را ندارم که پیگیر کارم باشد. هر چه می‌خواهند اذیت کنند، یا ماجرا را سیاسی کنند یا هر چی... ان‌شاءالله خود حضرت زهرا(س) جوابشان را می‌دهد.به نظر می‌رسد اگر برخورد قوه قضایی با مداحان، سریع، شفاف و قاطعانه باشد و نتیجه و حکم دادگاه اطلاع‌رسانی شود، قدم مهمی در کاهش آسیب‌های مداحی و تخلفات این صنف برداشته خواهد شد، و مردم نیز حساب اکثریت جامعه مداح که منزه از این‌گونه تخلفات هستند را از متخلفان جدا خواهند کرد.


کد مطلب: 186762

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/186762/مداح-حاشیه-ساز-امسال-اجازه-مداحی-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir