کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان

خبرآنلاین , 11 شهريور 1398 ساعت 18:20

گروه فرهنگ و هنر: فروش تابستان پرهیاهوی اکران در گیشه آمریکای شمالی علیرغم حضور چند فیلم میلیارد دلاری و رکوردشکنی تاریخی «انتقام‌جویان» از سال پیش ۲ درصد کمتر شد.


در چهار ماه گذشته فروش بلیت‌های سینما در آمریکای شمالی به بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. این رقم نجومی در بزرگترین بازار سینمای جهان که فیلم‌های مطرح روی پرده گاهی تا ۴ هزار سالن در اختیار دارند رقمی معمولی است و در مقایسه با سال گذشته خود ۲ درصد کمتر است. این در حالی‌ است که در چند ماه گذشته چند فیلم با فروش میلیارد دلاری روی پرده رفتند و علاوه بر آن «انتقام‌جویان: پایان بازی» رکورد تازه‌ای در تاریخ سینما به نام خود ثبت کرد.

پرفروش‌ترین فیلم هفته
هفته گذشته فیلم «انجل سقوط کرده است» همچنان پرفروش‌ترین فیلم بود. در سه روز پایانی هفته که روزهای پرفروش سینما است، ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از بلیت‌های این فیلم فروخته شد و مردم به تماشای داستانی پرهیجان درباره تلاشی نافرجام برای ترور رییس‌جمهور و پاپوش دوختن برای مامور اصلی محافظت از او نشستند.

شکست فیلم‌های تازه‌وارد
معمولا فیلم‌هایی که تازه روی پرده می‌آیند برای تماشاچیان مشتاق جذاب هستند و همین جذابیت فروش بالای آن‌ها را تضمین می‌کند. هفته پیش هم دو فیلم تازه با عنوان‌های «اجازه رفتن نده» و «نبرد بنت» روی پرده رفتند اما چندان در جذب مخاطب موفق عمل نکردند و حتی به جمع ۱۰ فیلم پرفروش هفته راه پیدا نکردند.«اجازه رفتن نده»‌ با بازی استورم رید و دیوید اویلو در ۹۲۲ سالن سینما روی پرده رفت و به فروش ۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فیلم تریلر فراطبیعی در جشنواره ساندنس نخستین بار روی پرده رفت.البته برای فیلمی که با هزینه ۵ میلیون دلاری ساخته شده، این میزان فروش شکست تجاری محسوب نمی‌شود و به مرور با بیشتر شدن فروش هزینه‌های ساخت و تبلیغات فیلم جبران می‌شود و حتی به سوددهی هم می‌رسد.اما وضعیت «نبرد بنت» اصلا شبیه به «اجازه رفتن نده» نیست و با فروش سه روزه ۴۰۰ هزار دلاری یک شکست تجاری تمام عیار است. «نبرد بنت»‌ که داستانش زمینه‌های مذهبی دارد در ۹۷۰ سینما اکران شد.

ترکیب برنده دست نخورده ماند
از این فیلم‌های شکست‌خورده که بگذریم ترکیب ۱۰ فیلم پرفروش با هفته پیش تفاوت چندانی ندارد و «پسرهای خوب»، «شیر شاه»، «هابز و شا» همچنان در بالای جدول فروش هستند.در این میان، فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» هفته پیش در بیش از ۳ هزار سالن سینما روی پرده رفت و در اقدامی شبیه به «انتقام‌جویان: پایان بازی» ۴ دقیقه به نسخه اکران شده قبلی اضافه کرد. این کار جواب دارد و فیلم در سه روز ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت. به این ترتیب فروش فیلم در آمریکا به ۴۰۰ میلیون دلار نزدیک شد در حالی که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار بیشتر شد.یکی از پرسر و صداترین فیلم‌های اکران چند وقت اخیر «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بود. این فیلم با فروش ۲۸۳ میلیون دلاری سومین فیلم پرفروش کارنامه تارانتینو شده است. دو فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» و «جنگوی رها شده» همچنان حتی بدون در نظر گرفتن تورم پرفروش‌ترین فیلم‌های تارانتینو هستند.


کد مطلب: 186772

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/186772/پرفروش-ترین-فیلم-های-سینمای-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir