به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۸۶۸۲۶

دو تجمع اعتراضی مقابل مجلس و وزارت كار

گروه جامعه: جمعی از معلمان حق التدریسی وزارت آموزش و پرورش جلوی درب مجلس و همچنین کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی ومطالبات معوقه خود در مقابل وزارت كار، تجمع کردند.
دو تجمع اعتراضی مقابل مجلس و وزارت كار
به گزارش ایلنا، امروز همزمان با برگزاری جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت رای اعتماد به دو وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ جمعی از معلمان حق التدریسی مقابل درب مجلس تجمع کردند. این کارکنان حق التدریسی پلاکاردهایی با عنوانین « ۳۰ هزار حق التدریسی» و « استخدام حق من است» و... را در دست دارند.

تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت کار
 تجمع کارکنان سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت کار
صبح امروز شماری از کارکنان شاغل در دفاتر سهام عدالت به دلیل نامشخص بودن وضعیت شغلی ومطالبات معوقه خود تجمع صنفی برپا کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارکنان دفاتر سهام عدالت، امروز ‌سه شنبه (۱۲ شهریور ماه) مقابل ساختمان وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی واقع در خیابان آزادی حضور یافتند.
این گروه از کارگران که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای پیگیری وضعیت شغلی خود عازم تهران شده‌اند، می‌گویند:  پس از ۱۳سال فعالیت در۳۵۳ دفاتر شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در اقصی نقاط کشور، هنوز وضعیت شغلی‌مان مشخص نیست. در عین حال مطالبات مزدی  ما از سال ۹۷ ومطالبات بیمه‌ای ما از سال ۹۴ به تاخیر افتاده است.
یکی از افراد حاضر در تجمع گفت: اصلی‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت در اجتماع امروز، توجه به امنیت شغلی آنها در لایحه آزادسازی سهام عدالت است که قرار است به زودی در صحن علنی مجلس مطرح و برای تصویب به رای گذاشته شود.
طبق ادعای وی، در لایحه مذکور به امنیت شغلی کارکنان سهام عدالت که بیش از ۱۳ سال است در مجموعه شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی سابقه کار بیمه‌ای داشته و عمر مفید خود را در شرکت‌های مذکور سپری کرده‌اند، هیچ‌گونه توجهی نشده است.
او در تشریح جزئیات مشکلاتشان افزود: متاسفانه در چند سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی به طرق مختلف غیرقانونی سعی در حذف دفاتر تعاونی‌ها داشته و خود که یک نهاد دولتی است، مالکیت و مدیریت سهام عدالت را به دست گرفته و سهام عدالت را از جایگاه واقعی خود که می‌بایست طبق فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری پیش رود، دور کرده است. در عین حال متاسفانه مجلس و به خصوص کمیسیون نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز تاکنون نتوانسته یا شاید نخواسته است مانع خصولتی‌بازی سازمان خصوصی‌سازی شود. این درحالی‌ست که ظاهرا مجلس نیز به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری بی‌توجه است و این بی‌توجهی به مالکیت و مدیریت مردم در اداره سهام عدالت خود لطمه شدیدی وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه ما کارکنان دفاتر سهام عدالت خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه و تامین امنیت خود هستیم، گفت: در تجمع امروز کارکنان سهام عدالت تعدادی از مسئولان پایین دستی وزارت کار در جمع اعتراضی کارکنان معترض سهام عدالت حاضر شدند اما معترضان خواستار ملاقات حضوری با معاونت امور تعاون وزارت کار هستند.
او در خاتمه گفت: کارکنان سهام عدالت کشور تقریبا همگی از مددجویان تحصیلکرده نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) و از اقشار ضعیف جامعه‌اند.
 
photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۲_۲۲-۳۸-۵۶
photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۲_۲۲-۳۷-۱۹
photo_۲۰۱۹-۰۹-۰۲_۲۲-۳۷-۱۴