به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۱۸۶۸۵
حيات كارون در گرو غيرت و همت جوانان خوزستان

انتقال آب کارون؛ خوزستان نابود می‌شود

گروه جامعه: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روز سه شنبه در صحن علنی مجلس به رئیس جمهور در خصوص انتقال آب کارون به سایر استانها تذکر دادم زیرا این کار باعث نابودی استان خوزستان می‌شود.
انتقال آب کارون؛ خوزستان نابود می‌شود
سیدشریف حسینی در گفتگو با مهر اظهار کرد: متاسفانه تغییرات در وزارت نیرو شرایط را به گونه ای پیش برده که برخی‌ها قصد دارند برای آباد کردن یک منطقه، منطقه و استانی دیگر را نابود کنند که این روش کاملا ناپسند است. وی افزود: انتقال آب برای مصارف کشاورزی به استانهای یزد، اصفهان و … با مصالح ملی در تضاد است زیرا خوزستان هم اکنون برای احیای برخی زمینهای بایر خود با کمبود آب مواجه است. اگر آب باشد چندین هزار از زمینهای خوزستان را می توان آباد و میلیاردها تومان درآمد و هزاران فرصت شغلی ایجاد کرد ولی برخی‌ها حاضر هستند با صرف هزینه های سرسام آور آب را به جایی دیگر منتقل کنند که به غیر از نابود کردن یک استان، چنین منافعی به دست آنها نمی رسد.

نماینده اهواز در مجلس عنوان کرد: رئیس جمهور باید جلو این طرحهای نسنجیده و غیرکارشناسی را بگیرد و این خواست همه مردم خوزستان است که این امر را این روزها با نگرانی دنبال می کنند زیرا آنها به خوبی می دانند انتقال آب باعث از بین رفتن زندگی در این استان می شود. حسینی تاکید کرد: انتقال آب بین حوزه ای در هیچ کشور پیشرفته ای صورت نگرفته است و اصرار بر اجرای انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استانها برای همه فعالان بخش آب عجیب و غیر قابل پذیرش است.

وی عنوان کرد: دولت جدید که با شعار اعتدال توانست اعتماد مردم را جلب کند باید در خصوص این طرحهای نسنجیده نیز با اعتدال و بدون جانبداری و افرطی گردی عمل کند و جلو انتقال آب کارون را بگیرد. عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد: نمایندگان خوزستان در مجلس مصمم هستند جلو طرح های غیرکارشناسی را بگیرند و تذکر به رئیس جمهور یکی از این راه‌ها است.

حيات كارون در گرو غيرت و همت جوانان خوزستان
گردهمايي خودجوش كارون دوستان در روز عيد غدير در بلوار ساحلي


در همين نويد قائدي از شهروندان اهوازي در يادداشتي كه براي بهارنيوز ارسال كرده است نوشت:
اين روزها بايد از اقدامات عملي و شايسته جوانان خوزستان در خصوص ذكر مصائب، مشكلات زيست محيطي و اخيراً هم بحث انتقال آب از سرچشمه‌هاي رودخانه كارون تقدير و تشكر نمود.

اين جوانان عزيز و با غيرت تمامي سعي و تلاش خود را در محافل عمومي و تخصصي،جرايد و شبكه‌هاي اجتماعي بكار بردند تا اهميت موضوع را نشان داده و پيگير حيات و احياي رودخانه استان خود باشند، خصوصا اقدام نمادين تشكيل حلقه‌هاي انساني براي رساندن پيغام مردم خوزستان به گوش مسئولين استان، دولتمردان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و انشا.. برنامه اي كه قرار است روز پنجشنبه مقارن با عيد مبارك و فرخنده غدير در ساعت 5 بعد از ظهر در بلوار ساحلي بطور خودجوش برگزار گردد.

متاسفانه بدليل عدم همكاري و مساعدت بسياري از نهادهاي دولتي و اجتماعي و اصحاب رسانه بازتاب موضوع در جرايد،رسانه‌هاي محلي، استاني و كشور كم و بي روح بود كه اين دوره بايد حضور اين نهادها و سازمان‌هاي مردم نهاد و اهالي رسانه و اقشار مردم پر رنگ باشد تا با همكاري همه فرهيختگان و كارون دوستان و كساني كه نسبت به استان احساس وظيفه و مسئوليتي مي نمايند اين گردهمايي برگزار و بازتاب داده شود.

لذا با توجه به لزوم بازتاب وسيع و گسترده موضوع در كشور (مانند كاري كه در استان اصفهان و آذربايجان چندين ماه است انجام و در شبكه‌هاي سراسري نمايش داده مي شود) از همگي اصحاب جرايد و رسانه و فعالين اجتماعي دعوت شود كه در اين حركت شايسته سهيم و اهميت موضوع را بازتاب دهند تا شايد صداي اين مردم نجيب و محروم و رنج كشيده دوران دفاع مقدس به گوش دولتمردان رسيده و به فكر حل مشكلات باشند.