به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۱۸۶۸۶۹

شیر طلای ونیز به ستاره۸۳ساله سینمااهدا شد

گروه فرهنگ و هنر: بازیگر باسابقه فیلم‌های "مری پاپینز" و "آوای موسیقی" جایزه شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را دریافت کرد.
شیر طلای ونیز به ستاره۸۳ساله سینمااهدا شد
جولی اندروز، بازیگر کهنه‌کار سینمای بریتانیا و جهان در ششمین روز جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی افتخاری یک عمر دستاورد هفتاد و ششمین دوره این رویداد مهم را دریافت کرد.پیش از مراسم بزرگداشت و اهدای جایزه، فیلم سینمایی «ویکتور/ویکتوریا» به کارگردانی بلیک ادواردز و بازی اندروز محصول ۱۹۸۲ به نمایش درآمد و بعد با حضور پائولو باراتا (رئیس دوسالانه ونیز) و آلبرتو باربرا (مدیر هنری جشنواره ونیز) جایزه شیر طلایی این دوره به بازیگر ۸۳ ساله اهدا شد.ادواردز همسر اندروز بود که در ۲۰۱۰ درگذشت. اندروز را بیش از همه برای بازی در دو فیلم ماندگار «مری پاپینز» و «آوای موسیقی» یا همان «اشک‌ها و لبخندها» می‌شناسند. او با «مری پاپینز» جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد و برای «آوای موسیقی» و «ویکتور/ویکتوریا» نامزد دریافت این جایزه بود. ضمن اینکه شش جایزه گلدن گلوب، سه جایزه گرمی، دو امی و یک جایزه بفتا هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

از مهم‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر اندروز می‌توان به «خاطره‌های شاهزاده‌خانم» در ۲۰۰۱ اشاره کرد که در آن با آن هاتاوی همبازی بود. فروش خوب در گیشه یک دنباله برای این فیلم خانوادگی در پی داشت و اندروز سه سال بعد بار دیگر به نقش ملکه رنالدی در «خاطره‌های شاهزاده‌خانم: نامزدی سلطنتی» ظاهر شد. صداپیشگی در مجموعه فیلم‌های انیمیشن «شرک» و «من نفرت‌انگیز» را هم باید به کارنامه او افزود.دوسالانه ونیز هر سال در جشنواره فیلم ونیز دو جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد به یک فیلمساز و یک بازیگر (مرد یا زن) اهدا می‌کند. گزینه‌های مدیر هنری جشنواره ونیز در این دوره پدرو آلموودوار، کارگردان سرشناس اسپانیایی و اندروز بودند
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: جشنواره ونیز