به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۱۸۶۸۷
لیگ قهرمانان اروپا؛ پيروزي رئال با دوگل كريس

برتری پرگل پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ

گروه ورزشی: پرونده دور سوم بازی‌‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با شکست یوونتوس در خانه رئال مادرید و پیروزی قاطعانه تیم‌های بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن بسته شد.
برتری پرگل پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ
در دومین شب از بازی‌های دور سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، چهارشنبه شب 8 دیدار در گروه‌های A،B،C و D برگزار شد که در مهم‌ترین آنها در گروه B جدال تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و یوونتوس ایتالیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید با نتیجه 2 بر یک به سود رئال مادرید به پایان رساند. در این بازی نایب قهرمان فصل گذشته لالیگا خیلی زود از قهرمان فصل گذشته سری A پیش افتاد و آن زمانی بود که کریستیانو رونالدو با پاسی از آنخل دی‌ماریا در دقیقه 4 دروازه بانوی پیر را گشود. فرناندو یورنته در دقیقه 22 از روی دفع نامناسبی که ایکرکاسیاس، سنگربان و کاپیتان رئال مادرید برای ضربه سر پل پوگبا داشت، توپ را به تور دروازه کهکشانی‌ها چسباند.

7 دقیقه بعد در کش و قوس یک سانتر، جورجو کیه‌لینی، مدافع یوونتوس به خاطر نقش بر زمین کردن سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید، داور را مجاب به نشان دادن نقطه پنالتی کرد تا کریستیانو رونالدو از روی آن دومین گل خود و تیم میزبان را به ثمر برساند. نیمه دوم اوضاع به ضرر یوونتوس آغاز شد چرا که مدافع ایتالیایی این تیم،‌جورجو کیه‌لینی به خاطر خطا روی کریستیانو رونالدو از میدان اخراج شد تا کار بانوی پیر برای فرار از شکست سخت‌تر شود.

اخراج کیه لینی سبب شد یوونتوس با احتیاط بیشتری کار را دنبال کند و آرایشی دفاعی تر به خود بگیرد. در طرف مقابل رئال مادرید چندین بار از برتری عددی بازیکنان خود برای تهدید دروازه نماینده ایتالیا استفاده کرد، هر چند نتوانست گل دیگری به ثمر برساند تا بازی را با همان نتیجه 2 بر یک به پایان برساند و با کسب سومین برد اروپایی متوالی، خود را برای جدال با بارسلونا در ال کلاسیکوی شنبه هفته آینده آماده کند.

در دیگر بازی‌های مهم در گروه A، منچستریونایتد انگلیس در خانه با نتیجه یک – صفر از سد رئال سوسیه‌داد اسپانیا گذشت که در این بازی اینیگو مارتینس، بازیکن تیم سوسیه‌داد به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا نیز در گروه D با نتیجه 5 بر صفر میهمان خود، تیم ویکتوریا پلژن جمهوری چک را شکست داد. فرانک ریبری 2 بار در دقایق 25 و61، داوید آلابا در دقیقه 37، شواین اشتایگر در دقیقه 64 و ماریو گوتسه در دقیقه 90 گل‌های این بازی را برای بایرن مونیخ به ثمر رساندند. در سایر بازی‌‌ها این نتایج رقم خوردند:

گروه A
* بایرلورکوزن (آلمان) 4– شاختار دونتسک (اوکراین) صفر
گل‌ها: کیسلینگ 22و 72، رولفس 50 (پنالتی)، سیدنی سم 57
جدول
1- منچستریونایتد 7 امتیاز
2- بایرلورکوزن 6 امتیاز
3- شاختاردونتسک 4 امتیاز
4- رئال سوسیه داد 0 امتیاز

گروه B
* گالاتاسرای (ترکیه) 3 – کپنهاگن (دانمارک) یک
گل‌ها:ملو9، اسنایدر 38 و دروگبا 45 برای گالاتاسرای، کلادمیر دقیقه 88 برای کپنهاگن
جدول
1- رئال مادرید 9 امتیاز
2- گالاتاسرای 4 امتیاز
3- یوونتوس 2 امتیاز
4- کپنهاگن 1 امتیاز

گروه C
* پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه) 5 – اندرلشت (بلژیک) صفر
گل‌ها: ابراهیموویچ 17، 22، 36 و 62، کاوانی 52
* بنفیکا (پرتغال) یک– المپیاکوس (یونان) یک
گل‌ها: کاردوسو 84 برای بنفیکا، دومینگس 29 برای المپیاکوس
جدول
1- پاری سن ژرمن 9 امتیاز
2- المپیاکوس 6 امتیاز
3- بنفیکا 3 امتیاز
4- اندرلشت 0 امتیاز

گروه D
* زسکا مسکو (روسیه) یک – منچسترسیتی (انگلیس) 2
گل‌ها:توسیچ 32 برای زسکا مسکو، سرخیو آگرو 34 و 42 برای منچسترسیتی
جدول
1- بایرن مونیخ 9 امتیاز
2- منچسترسیتی 6 امتیاز
3- زسکا مسکو 3 امتیاز
4- ویکتوریا پلژن 0 امتیاز

سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۳۰
قهرمانی تیم بایرمونیخ پیشاپیش مبارک (153098)