به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۱۸۶۸۹۳

یك روزنامه‌:كودك‌همسری؛ میوه ممنوعه است!

یك روزنامه‌:كودك‌همسری؛ میوه ممنوعه است!
گروه سیاسی: روزنامه‌های طیف اصلاح‌طلب نسبت‌به خبر و تصویر جنجالی ازدواج یک دخترک ۱۰ساله با پسر ۲۲ساله واکنش نشان داده‌اند- اما روزنامه‌های اصول‌گرا؛ انگار نه انگار! البته سکوت روزنامه‌های اصول‌گرا شرف دارد بر یک روزنامه اصلاح‌طلب که ازدواج با کودکان را «میوه ممنوعه» خوانده- میوه؟ بله میوه!
 
 روز گذشته ویدیویی از یک مراسم عقدکنان دختر بچه‌ای در کهگیلویه و بویر احمد در فضای مجازی منتشر شد که بی‌شباهت به یک شوخی یا خاله‌بازی نبود.
تراژدی؛ عقد دختر خردسال با پسر ۲۲ساله
دخترک کم سن و سالی که برخی آن را 9 و برخی آن را 11ساله می‌نامیدند، مانند کودکی که بزرگسالان آن را در بازی خود راه داده بودند، آن چنان هیجان‌زده و خوشحال بود که گویا قرار است بعد از گفتن بله از آن عروسک‌های سخنگو الدوز صمد بهرنگی نصیب‌اش شود! پسر 22ساله‌ای که در لباس دامادی و با پشتوانه قانون این کودک آزاری را جشن می‌گرفت، حتما باید خوشحال باشد که شانس با او و امثال او که کودکان را به همسری برمی‌گزینند یار است! بعد از جنجال رسانه‌ای و واکنش‌های بسیار زیاد کاربران فضای مجازی، این ازدواج باطل شد. خبر ازدواج جنجالی دختر 9 یا 11 ساله با پسر 22 ساله سوژه اول برخی روزنامه های امروز شد که در ادامه می‌خوانید:
تراژدیِ عقد فاطیمای ۹ ساله با میلاد ۲۲ ساله
روزنامه اعتماد با انتشار تصویری از این زوج کودک همسر در صفحه نخست خود نوشت: «كودک و داماد» و ادامه داد: اگر صداي عاقد و حضور مرد جوان و اشاره مداوم دست‌هاي زني را كه به دختر علامت مي‌داد بله را الان نگويد و حالا بگويد از تصوير حذف مي‌شد، ويديو مي‌توانست لحظه‌هايي باشد از هزاران جشن تولدي كه در صدرش دختركي با لباس نو نشسته است و دور و برش پر است از هياهوي هم‌بازي‌هايش.
تراژدیِ عقد فاطیمای ۹ ساله با میلاد ۲۲ ساله
روزنامه سازندگی هم تیتر «میوه ممنوعه» را برای پوشش خبر ازدواج دختر خردسال با پسر 22 ساله انتخاب کرد. وقتی روشنفکران به اصطلاح اصلاح‌طلب، زن را «میوه» می‌دانند که «نرسیده‌اش» (دختربچه‌) ممنوع است!! تیتر زشت این نشریه بازتاب منفی زیادی در فضای مجازی حتی از سوی همفكران این روزنامه داشته است.
تراژدیِ عقد فاطیمای ۹ ساله با میلاد ۲۲ ساله
روزنامه ابتکار هم با تیتر «کودک همسری و لبخند خطرخیز مسری» به عقد دختر خردسال در کهگیلویه و بویراحمد اینگونه واکنش نشان داد: دخترک در لباس عروسی هر‌از‌گاهی لبخند می‌زند و گاهی هم دستانش را پناه صورتش می‌کند تا ذوق‌زدگیش را که سبب خجالت می‌شود، پنهان کند. لبخندی که شاید به این خاطر باشد که هنوز آگاه به آنچه که برسرش آمده نیست یا هنوز از مسئولیت‌هایی که این پیوند زناشویی بر دوشش می‌گذارد، با خبر نیست. 
تراژدیِ عقد فاطیمای ۹ ساله با میلاد ۲۲ ساله
روزنامه همدلی همدلی نیز با چاپ یک کاریکاتور درباره پدیده کودک همسری، عنوان «تراژدی کودک همسری» را برای گزارش صفحه نخست خود انتخاب کرد و نوشت: اسمش را چه باید گذاشت، تجاوز قانونی، سادیسم جمعی، برده‌داری جنسی، جنون جمعی، پدوفیلی و... سخن از سریال عروس شدن کودکان در خانه‌های فقرزده کشور است که هرازچندگاهی تصاویری از مراسم عقد و عروسی برخی از آنان به شبکه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کند و برای چند روز جامعه را در شوک فرو می‌برد و برخی مسئولان را به تکاپوی وامی‌دارد تا آنان نیز سوار بر موج پیش آمده از فرصت استفاده کرده و با موضع‌گیری‌ها، خودی نشان دهند.
برچسب ها: کودک‌همسری