کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشرفی: زمین شهرداری تهران را سوزاندند و رفتند

13 شهريور 1398 ساعت 17:52


گروه جامعه: گزارش ۶۹هزارمیلیاردتومانی بدهی شهرداری تهران در دوران قالیباف با امضای پیروز حناچی، منتشر شد اما همزمان با انتشار این فهرست، باشگاه خبرنگاران جوان «وابسته به تیم سیاسی حاکم بر صداوسیما» کوشید به‌این‌ بهانه ‌که حناچی آیه ۹۵سوره نسا، همان آیه‌ای که در آرم مجاهدین ‌خلق درج است، خوانده علیه پیروز حناچی جنجال به‌پا کند! با این ادعای عجیب که قرائت آیه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما»... توسط حناچی با توجه به اینکه برادرش در این گروه عضویت داشته با منظور بوده است!!

در همین حال، مشاور شهردار تهران می‌گوید: زمین شهرداری را سوزاندند و رفتند.
طبق اعلام شهرداری تهران بدهی‌های این سازمان بیش از ۶۹هزار میلیارد تومان عنوان شده، درحالی که معاون قالیباف پیش‌تر اعلام کرده بود شهرداری فقط ۱۶هزار میلیارد بدهی دارد!  درباره صحت و سقم جدول بدهی‌های شهرداری، سکینه اشرفی، مشاور شهردار تهران در امور بودجه، گفت: جدولی‌ که امروز منتشر شد، بسیار معتبر است. در گزارش ۱۰۰روزه تحویل و تحول که در ابتدای شهرداری آقای نجفی ارائه شد، بدهی‌های شهرداری ۵۲هزار میلیارد تومان عنوان شد و امروز با توجه به جرایم و سودهای بانکی به بیش از ۶۹هزار میلیارد تومان رسیده است. 

اشرفی ادامه داد: بدهی بانکی شهرداری در ابتدای دوره جدید ۱۹هزار میلیارد تومان بوده و الان بعد از دو سال به ۲۹هزار میلیارد تومان رسیده است. از این میزان حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان هر سال در این دوره وام گرفته شده و سال گذشته حدود ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده است. طبق بررسی‌ها زمانی می‌گفتند روزانه ۱۷میلیارد تومان به بدهی‌های شهرداری اضافه می‌شود و الان هم قاعدتاً بیشتر شده است.

وی افزود: در یک سال منتهی به انتخابات سال۹۶، ۱۳هزار نفر نیرو به شهرداری تحمیل کرده‌اند! شاید الان بگوییم که این ۷۰هزار میلیارد را تقسیط می‌کند یا کاری انجام می‌دهد، اما ۳۰سال باید برای این نیروها فارغ از اینکه صلاحیت دارند یا نه، هزینه کرد! همچنین بهترین اموال وزمین شهرداری را سوزاندند و رفتند املاک شهر تهران هم از مالکیت شهرداری خارج شده است و چیزی به دردبخوری برای تهاتر هم نمانده است تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کنیم. زمین شهرداری را سوزاندند و رفتند.
 


کد مطلب: 186988

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/186988/اشرفی-زمین-شهرداری-تهران-سوزاندند-رفتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir