به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۸۷۰۱۳

«یوتیوب» ۱۷۰میلیون دلار غرامت می‌دهد

گروه فناوری: شرکت گوگل با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مطرح‌شده علیه «یوتیوب» در زمینه گردآوری اطلاعات از کودکان موافقت کرد.
«یوتیوب» ۱۷۰میلیون دلار غرامت می‌دهد
«کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» چهارشنبه از موافقت گوگل برای پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار برای حل و فصل ادعاها در ارتباط با اتهامات مطرح‌شده علیه یوتیوب در زمینه گردآوری اطلاعات از کودکان خردسال بدون اجازه والدین آنها موافقت کرد.طبق قوانین آمریکا گردآوری اطلاعات از کودکان زیر ۱۳ سال ممنوع است. این قوانین سال ۲۰۱۳ اصلاح شدند تا استفاده از «کوکی‌ها» را هم شامل شوند. یوتیوب متهم است با سوءاستفاده از اختیارات خود، بر اساس اطلاعات به دست آمده از کوکی‌ها بدون اجازه والدین برای کودکان خردسال تبلیغات ارسال کرده است.گوگل پیش از این پذیرفته بود که نتوانسته به اندازه کافی از حریم شخصی کودکان در یوتیوب حفاظت کرده و به شکل نامناسبی اطلاعات آنها را جمع‌آوری کرده است.یوتیوب پیش از این به دلیل در دسترس قرار دادن انبوهی از ویدئوهای مبتذل، خشن، نژادپرستانه و حاوی فحاشی برای کودکان نیز مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود.

اسفندماه سال گذشته هم رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده بودند برخی از ویدئوهای انتشار یافته در یوتیوب که مربوط به بازی ویدئویی Splatoon در کنسول بازی نینتندو هستند، حاوی دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه خودکشی هستند. البته تعداد این ویدئوها زیاد نیست، اما همین تعداد کم هم با واکنش شدید والدینی مواجه شده که تصور می‌کنند می‌توانند به یوتیوب اعتماد کنند.یوتیوب بعد از اعتراض‌های گسترده ویدئوهای مذکور را از سایت خود پاک کرده است. این شرکت ضعف در فناوری هوشمند شناسایی ویدئوهای نامناسب را عامل این مساله عنوان کرده است، ولی وعده داده که برای جلوگیری از تکرار رویدادهای مشابه تلاش کند.
مرجع : فارس
برچسب ها: یوتیوب