به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۱۸۷۰۸
امام جمعه بندرعباس:

مناطق آزاد به مناطق چپاول تبدیل شده‌اند!

گروه جامعه: نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مناطق آزاد کشور تبدیل به میدان چپاول چپاول گران شده است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی چهارشنبه شب در جشن بزرگ ولایت در قشم، با بیان اینکه استکبار جهانی برای چپاول کشورها، بین ملت ها و مذاهب و ادیان مختلف اقدام به مرزبندی و حصارکشی کرده اظهار داشت: آن ها با ایجاد جنگ و نفاق و اختلاف در بین ملت ها و مذاهب مختلف و قرار دادن انسان ها در حصارها، سیاست های مدنظر خود را اعمال می کنند؛ وی از حضرت علی (ع) به عنوان یکی از عوامل وحدت در بین مسلمانان و تمامی انسان های جهان ذکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در بخش دیگری از سخنانش درباره واقعه غدیر خم اظهار داشت: دیدگاه های مختلفی درباره این واقعه وجود دارد، آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه برادران اهل سنت غدیر را به دوستی پیامبر با علی تعبیر می کنند، به دیدگاه صوفیان و اعتقاد شیعیان به امامت و ولایت باطنی و ظاهری اشاره کرد. امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش به طرق پیروی عملی از روش و منش و رفتار حضرت علی (ع) در جامعه پرداخت و با انتقاد از تظاهر به نام علی بر عمل به دستورات و منش آن حضرت تاکید کرد.

نعیم آبادی تصریح کرد: تا پشت میز می نشینیم علی عوض می شود، تا سرکار آمدیم، برادر، برادرزاده، خواهر، خواهرزاده، عمه، عمه زاده و هر زاده ای را که می شناسیم از زاد و توشه ی جمهوری اسلامی او را زیاده می دهیم، ای زیاده ده، علی چنین بود؟ آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه باید غدیری شد گفت: مناطق آزاد کشور تبدیل به میدان چپاول چپاول گران شده است. وی ادامه داد: یک خبر ناراحت کننده از کیش و بدتر از آن در قشم این که برخی مثل اختاپوس ها خود را با شکم منحوسشان انداخته اند روی این زمین ها، در حالی که علی روزی که پولدار می شد فقرا خوشحال می شدند که در چنان روزی به نوایی خواهند رسید.

وی از مدیران خواست همچنان که حضرت علی روی خود را از بت های سنگی حفظ کرد روی خود را از بت های ننگین دنیا برگردانند. وی در ادامه با انتقاد از الگو برداری برخی زنان از هنرپیشه های خارجی، از همسر حضرت علی و دخترش زینب علیهم السلام به عنوان بهترین الگوی زنان هرمزگانی و قشمی یاد کرد و این دو بزرگوار را بهترین الگوی زنان مسلمان و آزاده ی دنیا دانست.

حضرت نعیم آبادی در ادامه با اشاره به مهاجرت کسانی که در سال های دور از جای جای هرمزگان و قشم برای حفظ حجاب و دین، کشور را ترک کردند و به دوبی آن روزگار که نه آب داشت و نه نان، مهاجرت کردند بر لزوم پیروی زنان و دختران نسل امروز نیز از حضرت زهرا(س) تاکید کرد.
مرجع : مهر