به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۳۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : ۱۸۷۱۹

علم‌الهدی:مراقب​باشيدمشهد، کیش​نشود

گروه سياسي:امام‌جمعه‌ی مشهد گفت: اگر مراکز تفریحی و سیاحتی را در این شهر گسترش دهیم، مشهد مانند کیش می‌شود. کسی که خانه‌ی امام رضا(ع) را اداره می‌کند، باید مدیریتی را در نظر گیرد که با خانه امام هشتم(ع) هم‌خوان باشد.
علم‌الهدی:مراقب​باشيدمشهد، کیش​نشود
«آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی» در نخستین «شورای اداری شهرداری مشهد» که با حضور شهردار جدید برگزاری شد، اظهار کرد: اگر برای توسعه و پیشرفت شهر مشهد بخواهیم مراکز تفریحی و سیاحتی را در این شهر گسترش دهیم، مشهد مانند کیش می‌شود با قبه‌ای طلایی در مرکز آن، که برای امام رضا(ع) به عنوان صاحب این شهر ارزش ندارد، اما اگر قرار باشد جلوی این پیشرفت را بگیریم، هزینه‌ی شهر حاصل نمی‌شود.آیت‌الله علم‌الهدی مدیریت مشهد مقدس را «دشوارترین فعالیت» دانست و افزود: نباید منظره‌هایی که در شهرهای توریستی مشاهده می‌شود، در مشهد مشاهد شود این به معنای بر هم زدن هویت شهری است.وی محدوده‌ی حرم مطهر رضوی را منحصر به چند صحن و قبه طلایی ایشان ندانست و افزود: مرزی که پیامبر گرامی اسلام برای شهر مشهد ترسیم کردند، به محدوده‌ی کوه‌های هزار مسجد و بینالود منتهی می‌شود و باید گفت این سمت شهردار شدن، نتیجه خدمت خالصانه شما در این نظام بوده است و امام هشتم ایشان را به عنوان خادم پذیرفتند.

پیوست فرهنگی برای هر پروژه
وی با اشاره به این‌که سرزندگی شهر معلول همکاری و همیاری مدیران بوده است، تصریح کرد: هر پروژه‌ی عمرانی، اقتصادی و زیربنایی که در شهر اجرا می‌شود، باید پیوست فرهنگی داشته باشد.آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: انقلابی که در ایران شکل گرفت بدین منظور نبود که قدرتی شکل گیرد و شهرهای این کشور مانند دیگر شهرهای جهان اداره شود، بلکه هدف این بود که قبه‌الاسلامی تشکیل شود که دین مظهر و جلوه داشته باشد و دنیا با دین انس گیرد سپس امام زمان(عج) ظهور و آن را جهانی کند.وی ادامه داد: این امر واقعیتی است که پای آن ایستاده‌ایم و مرجعیت دینی ما این موضع را به پیش می‌برد، در این راه یا موفق می‌شویم و یا مانند مقتدایمان امام حسین(ع) شهید می‌شویم. امام‌جمعه‌ی مشهد با تاکید بر عشق و علاقه به اهل بیت(ع) در همه‌ی سمت‌ها و مسوولیت‌ها افزود: در همه‌ی پروژه‌ها و فعالیت‌های مدیریتی باید دین، رنگ و بویی خاص داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که مدیریت شهر دشوار است، گفت: شهری که متناسب با جمعیتش رشد نداشته باشد، رشد جهشی دارد و به‌جای در اختیار قرار دادن امکانات به قشر مهاجر و متوسط، در جریان رفاه‌طلبی قرار می‌گیرد و با نواقصی همراه است که البته مقصر آن نه شما هستید نه دیگری، بلکه از ابتدا این شیوه حاکم بوده است.امام‌جمعه‌ی مشهد در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مرتضوی» به ارزشمندترین خدمت که خادمی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است، نائل شد چون مدیریت در این شهر مذهبی که متعلق به امام هشتم (ع) است، در واقع خدمت به ایشان محسوب می‌شود.وی تصریح کرد: این شهر تاکنون آبرومند اداره شده و مدیران با تلاش و با وجود مشکلاتی که داشته است، توانسته‌اند این شهر را حفظ کنند.
مرجع : ايسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۰۱
به اندازه کافی عرض کردی...حالا نوبت ماست که بفرماییم به شما (153416)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۳۵
هشدار شهید ادواردو آنیلی در مورد مشهد مقدس
« در ایتالیا شهری بود که به عنوان مرکزی مذهبی شناخته می شد، کسانی که مخالف آن مکان مذهبی بودند کوشیدند با پدید آوردن تفریحگاه های بسیار پیرامون شهر، چهره شهر را دگرگون کنند و شما مراقب باشید که مشهد را تنها با نام امام رضا علیه السلام بشناسند.»


این سخن را شهید ادواردو آنیلی در سفری که به مشهد مقدس داشت با مشاهده تفریحگاه های بسیار در مشهد به دوستانش تذکر داد. (153487)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۱:۳۲
انیلی هم شهید حساب شد! (153707)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۴
ادواردو آنیلی پیغمبر نیست که گفته هاش وحی منزل باشه . مردم مشهد چون تفریح ندارند مردمی افسرده اند . (154761)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۷
چه خوب میشد ائمه جمعه هر شهر توسط مردم همون شهر انتخاب میشدن (154765)
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۱:۰۵
ببخشيد شما ؟ علم جان خودتى (156202)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۲۵
خدایی ، من تو کار این آقا موندم ! ایشون در هر مساله ای اظهار نظر میکنه ! بهتره از این به بعد ایشون رو با پیشوند علامه ! خطاب کنیم !!! (153431)
فرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۹:۴۸
متاسفانه تو کشور ما مردم یک نفر را انتخاب میکنن و وقتی ان یک نفر روی کار امد فقط باید منویات و دستورات این افراد معدود را اجرا کنن و دیگر کاری با مردم ندارند کلا ما یک کشور استثنایی در دنیا هستیم (153623)
مشدى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۶ ۰۱:۱۰
عمرا مشهد مثله كيش بشه اب مشهد تابستون جيره بنديه ،دويما جز ترافيك وشلوغى نه خبراز گل وبلبلى! بيچاره ما كه مجبوريم با تصميمات يه عده خاص اينجا بسوزيم وبسازيم (156203)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۳۲
گر تندروی های شما باعثش شود. (153436)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۳۴
خو علم الهدی جان
چرا نمیگی تمام پروژه های سیاحتی و تفریحی شهر مشهد که با پول نذورات مردم برای کمک به نیازمندانه دست تولیت آستان قدس رضویه که اونم دست خود شماست؟
شتر سواری مگه دولا د.لا هم میشه؟ (153438)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۲۳
چون پدر بنده کارگر یکی از بخشهای آستانقدس بود ، و درون بدنه ، به تمام مقدسات عالم سوگند میخورم که چه مظلوم کشیها ، دست اندازیها ، رانت خواریها ، که در این تشکیلات انجام نمیشه . ولی متاسفانه این حضرات با سواستفاده از نام امام هشتم (ع) و متاسفانه عوامفریبی ، دهان همه را بسته اند . جالبه غیر مشهدیها بدونن که شهرداری مشهد بدون اجازه تولیت آستانقدس ، آب هم نمیخوره . (153583)
میکائیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۲:۰۹
نیازی نیست قسم بخوری مردم مشهد از فعالیتهای آستان قدس خبر دارن (154769)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۳۹
نظر دادن در مورد کسانی که گوش شنوا ندارند بیهوده است. سکوت!!! (153440)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۳:۲۰
آقای علم الهدی مگه میخوای ماتم کده برای مردم درست کنی . مگه کیش چشه ؟ مگه چی میشه مردم در جوار آقا امام رضا خوش و خرم باشن و به مراکز تفریحی بروند و لذت ببرن یک شهر به این بزرگی و جمعیت به همه چی نیاز داره . (153456)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۰:۴۹
از امام رضا(ع) برای شفاعت ایشان طلب دعا میکنم. (153500)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۰۹
آقا ما مشهدی ها حاضریم با روی گشاده این امام جمعه رو صادر کنیم به تهران ها ! باور کنین استقبال می کنیم ، حتی برای صادر کردن ایشون هم آمادگی داریم فقط بره اینجا نباشه لطفا (153510)
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۱۱:۱۹
خدا به شما مشهدیا صبر بده (154702)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۸:۱۸
خدایا ما مشهدیها رو نجات بده .آخه انتخابی هم نیست که ..... (153582)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۲۴
اقا من به عنوان یک مشهدی یک سوال ساده دارم
لقب پایتخت معنوی که دولت احمدی نژاد به مشهد داد یعنی چی؟
مثلا الان تو کل مشهد کتابخونه خیلی کمه اگر هم هست زوج و فرده مثلا تو کل غرب مشهد از سجاد تا اخر وکیل اباد از اب و برق تا اخر الهیه کلا به تعداد انگشت های دست کتابخونه نداره جمعیت این منطقه بالای 1.5 میلیونه آخه اسم های خوب مثل پایتخت صنعتی و اداری و... که شهر ها رو اباد می کنه مال تهران و اصفهان وشیراز و ... و اسم های که فقط به درد گشت ارشاد می خوره مال مشهد واقعا ادم چی بگه (153884)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۲
به قول امام راحل ره اینها توانایی اداره یک نانوایی را ندارند در مورد کل کشور افاضه می نمایند نتیجه اینکه فردی مثل احمدی نژاد را تا نمایندگی امام زمان معرفی می کنند بعدش و اما بعد ... تو کشور ماهم که حساب و کتابی نیست که مثلا یه به خاطر سوء تدبیر و مدیریت پاسخگو بشه یا خدای نکرده زبانش لال محاکمه بشه که با سوءمدیریت پدر مردم را تا سال های سال در می آورد آیا گوش شنوایی هست ؟ (236040)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۷ ۰۹:۱۶
این سید عزیزم که دلواپس است , یه سئوال سید جان چرا تا حالا که مملکت به نیستی می رفت و رفت دلت به حال مملکت نسوخت مشهد از ایران جداست ؟ قربون جدت یه خورده قبول کنید مردم فهم دارند خیلی چیز ها را می فهمند نیاز به موعظه ندارند . سکوت امثال شما سید جان بیشتر به نفع نظام و اسلام و روحانیت است خود دانی (236041)
پیرو رهبر معظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۲۸ ۱۳:۲۲
"مشهد" به شماها ربطی ندارد.اکثریت قاطع مردم ولایتمدار مشهد شماها را شناخته اند ومدتهاست وقعی به شماها نمیگذارند. در انتخابات آینده مجلس شورا وخبرگان انشاالله این موضع ملت نمایان خواهد شد. (236262)