کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طلبکاران پرسپولیس و استقلال در صف انتظار!

فارس , 17 شهريور 1398 ساعت 11:10

گروه ورزشی: در حالی که صف طلبکاران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هنوز کوتاه نشده است اما مدیران دو باشگاه در مصاحبه های رسانه ای خود به هواداران قول می دهند که خیال شان بابت حضور در لیگ قهرمانان راحت باشد.


محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و اسماعیل خلیل زاده رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال بار دیگر به هواداران دو باشگاه خود وعده دادند که مشکلی بابت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ندارند. انصاری فرد گفت ساعت 11 امروز ( یکشنبه) با نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال جلسه ای دارد و مطالبات را از محل اسپانسر پرداخت می کند.خلیل زاده نیز از امیر قلعه نویی و دو سه نفر دیگر به عنوان طلبکاران باشگاه نام برد و به هواداران قول داد که در آسیا حضور خواهند داشت و از لیگ قهرمانان حذف نمی شوند!اما پیگیری های خبرنگار فارس نشان می دهد که خطر حذف از آسیا هنوز دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به طور کاملا جدی تهدید می کند.مدیران سرخابی تعطیلات دو روز آینده ایران را بهانه ای می دادند که تا پنجشنبه این هفته برای ارایه تسویه حساب با طلبکاران فرصت دارند در حالیکه اصلا اینگونه نیست. اکنون برای ارایه تسویه حساب های مالی و اثبات عدم بدهی های دو باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا دقیقه 90 است! شاید دو باشگاه برای ارایه فهرست های مالی چند روزی دیگر وقت داشته باشند اما برای اثبات عدم بدهی های گذشته خود در ثانیه های پایانی مهلت خود هستند.

باشگاه استقلال در حالی فقط قلعه نویی و دو سه نفر دیگر را طلبکار عمده خود می داند که صفی از طلبکاران این باشگاه در AFC وجود دارد. لئوناردو پادووانی، علیرضا منصوریان، آندرانیک تیموریان، حنیف عمران زاده و... تنها بخشی از این طلبکاران از فصول گذشته هستند. به هر حال این نفرات برای استقلال زحمت کشیده اند و اکنون نیز حق خود را از باشگاه مطالبه می کنند.در پرسپولیس هم که گفته می شود شرایطش نسبت به استقلال کمی بهتر است طلبکارانی مثل علیرضا حقیقی و یکی دو بازیکن خارجی وجود دارند. از سویی دیگر هنوز توافق پروپئیچ با استقلال به صورت مکتوب به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نشده و همه چیز به صورت شفاهی است! هنوز نه فیفا و نه وکیل بازیکن توافق کتبی را حداقل به مسئولان مجوز حرفه ای ارایه نکرده اند و تا زمانی که توافق مکتوب ارایه نشود این بازیکن خارجی هم در فهرست طلبکاران قرار دارد.9 شهریور آخری فرصت ارایه توافق با طلبکاران بود و اکنون کار در دقیقه 90 و وقت های اضافه در حال پیگیری شدن است. باید دید وعده های مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مبنی بر اینکه خیال تان راحت از لیگ قهرمانان آسیا حذف نمی شویم چقدر عملی خواهد شد؟

شاید انصاری فرد در جلسه با رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال موفق شود که بحث مشکلات مالی این باشگاه را کاهش بدهد اما صدور مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا از سوی فدراسیون فوتبال ایران صادر نمی شود و این مساله در اختیار مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیاست که در سال های گذشته با حذف برخی تیم های بدهکار عربستانی نشان داده اند که اصلا در این مورد بدهی های باشگاه کوتاه نخواهند امد. ضمن اینکه برخی از طلبکاران فصول گذشته که با آنها توافق شده بود نیز عملی نشده است و این صف انتظار طلبکاران همچنان مقابل دو باشگاه در AFCمشاهده می شود.مسئله این است که مدیران پرسپولیس و استقلال سند تسویه بدهی های خود را باید به صورت رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسای ارائه کنند نه با وعده و صحبت های شفاهی. تاسوعا و عاشورا در ایران تعطیل است اما در AFC در این دو روز پرونده های مالی سرخابی ها بررسی می شود و اینکه مدیران فوتبالی ما به فکر پرداخت بدهی های انباشته خود بعد ازتعطیلات هستند نوبرانه است.AFC قطعا شامل کمیته هایی نیست که با وعده و حرف های شفاهی قانع شود و پرداخت پول به طلبکاران را به چک های مدت داری که معلوم نیست پشتوانه آن چیست واگذار کند.دقایق به سرعت در حال سپری شدن است و آیا در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال همه چیز طبق اصول در حال پیش رفتن است یا به سبک دهه های گذشته به دنبال رساندن مدارک با کبوتر نامه بر هستیم؟


کد مطلب: 187212

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/187212/طلبکاران-پرسپولیس-استقلال-صف-انتظار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir