کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزمون آیلتس چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

17 شهريور 1398 ساعت 12:14

گروه آموزش: شاید شما نیز نام آزمون آیلتس را شنیده باشید. آزمون بین المللی آیلتس (IELTS) که مخفف International English Language Testing System می‌باشد، یک آزمون استاندارد سازی شده است که برای سنجش سطح زبان آموزانی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست و قصد ادامه تحصیل و اشتغال در کشور‌های انگلیسی زبان را دارند طراحی شده است.


کسب مدرک بین المللی آیلتس موجب می‌شود که فرصت‌های تحصیلی و شغلی بیشتری برای زبان آموزان ایجاد شود. در صورتی که شما مایل به موفقیت در آزمون آیلتس هستید، ما به شما کلاس آیلتس دایلو را پیشنهاد می‌دهید تا بتوانید نمره خوبی در این آزمون زبان انگلیسی دریافت کنید.
در سال‌های گذشته آزمون آیلتس یکی از محبوب ترین آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی در دنیا بوده است. در حال حاضر بیش از هزار مرکز برگزاری آزمون آیلتس در بیش از 140 کشور موجود می‌باشد که سالانه بیش از 2 میلیون آزمون را برگزار می‌کنند. به طور کلی بیش از 9 هزار مرکز در سراسر دنیا نمرات آزمون آیلتس را برای پذیرش و ارزیابی افراد تایید می‌کنند.

بر خلاف دیگر آزمون‌های زبان انگلیسی، تست مهارت اسپیکینگ این آزمون توسط یک ممتحن و زبان آموز برگزار می‌گردد و به صورت کامپیوتری نمی باشد. برگزاری امتحان اسپیکینگ به این شکل موجب می‌شود که شما مکالمه ای با ممتحن خود داشته باشید تا به شکل موثری مهارت‌های زبان انگلیسی شما ارزیابی گردد و تمرکز شما به دلیل وجود آزمون دهندگان دیگر یا مشکلات فنی کم نشود.
اما آیا می‌دانید که آزمون آیلتس نیز انواعی دارد؟

انواع آزمون آیلتس کدام اند؟
در حال حاضر این آزمون به 3 شکل وجود دارد که با نام‌های "آیلتس آکادمیک"، "آیلتس جنرال" و "آیلتس لایف اسکیلز" شناخته شده اند و محتوای هر کدام نیز کمی متفاوت می‌باشد.
 

این نوع آزمون برای افرادی که قصد حضور در دوره‌های آموزشی دانشگاهی یا پیش دانشگاهی را دارند و به زبان انگلیسی آموزش ارائه می‌گردد طراحی شده است. زبان آموزان برای اینکه بتوانید در دوره‌های آموزشی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود شرکت کنند، لازم است که نمره آیلتس آکادمیک خوبی را کسب کنند. همچنین برای انجام برخی شغل‌ها نیز کسب امتیاز بالا در این آزمون لازم می‌باشد. برای مثال اگر که شما قصد عضویت در انجمن‌های حرفه ای در حوزه‌های پزشکی، پرستاری، حقوق یا مهندسی را دارید، ممکن است لازم باشد که در آیلتس نوع آکادمیک نمره بالایی کسب کنید.
  شرکت در این آزمون یک انتخاب بسیار خوب است، اگر که قصد مهاجرت، زندگی یا کار در کشور‌های انگلیسی زبان و یا قصد شرکت در کلاس‌های مقطع دبیرستان را دارید. به همین جهت لازم است که امتیاز مورد نیاز را در این نوع از آزمون آیلتس کسب کنید که به عنوان مدرک نشان دهنده سطح زبان انگلیسی به عنوان بخشی از درخواست روادید شما می‌باشد. حتی در برخی شرایط، افراد بومی انگلیسی زبان نیز لازم است برای مهاجرت به برخی از کشور‌های انگلیسی زبان، یک مدرک بین المللی زبان انگلیسی کسب کنند. اما نوع دیگری از آزمون آیلتس وجود دارد که به آن Life Skills می‌گویند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
  این آزمون برای متقاضیانی طراحی شده است که قصد گرفتن روادید انگلستان را دارند. بر خلاف دو نوع دیگر آیلتس که در بالا به آن اشاره کردیم، در آزمون آیلتس لایف اسکیلز، تنها مهارت‌های اسپیکینگ و لیسنینگ شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در سطوح A1 الی B1 سیستم سطح بندی اروپا می‌باشد. هدف اصلی آیلتس لایف اسکیلز مشخص شدن این است که شما چقدر خوب قادر هستید که با استفاده از زبان انگلیسی با افراد دیگر به طور عادی و در برقراری روابط روزانه خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.
به خاطر داشته باشید که سیستم امتیاز دهی در آزمون‌های آیلتس بالا متفاوت می‌باشد و همچنین برای قبول شدن در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، حداقل امتیازی درنظر گرفته نشده است و برای مثال در صورت کسب امتیاز 2 نیز فرد قبول شده است و نشان دهنده آن است که سطح زبان انگلیسی پایینی دارد.

امتیاز دهی در آزمون بین المللی آیلتس آکادمیک و جنرال از 1 الی 9 نمره انجام می‌شود که این امتیاز به هر یک از مهارت‌های اصلی زبان که شامل لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است ارائه می‌گردد. پس کمترین امتیاز در این آزمون 1 می‌باشد که نشان دهنده سطح بسیار ضعیف در زبان انگلیسی است و بیشترین امتیاز 9 می‌باشد که نشان دهنده متخصص بودن و مهارت بسیار در استفاده از زبان انگلیسی می‌باشد.
به خاطر داشته باشید که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز تنها 2 نتیجه وجود دارد که به صورت "قبول" یا "مردود" می‌باشد. دانشگاه‌ها، کالج‌ها و کارفرمایان در سراسر دنیا، نمرات متفاوتی را برای پذیرش افراد تعیین کرده اند که بر اساس هدف و برنامه آن‌ها مشخص شده است. در نتیجه بسیار حائز اهمیت می‌باشد که بررسی کنید امتیازی که لازم است در این آزمون بین المللی زبان کسب کنید چند می‌باشد و سپس به خوبی خود را قبل از شرکت در آزمون با مطالعه و انجام تمرین‌های کاربردی و موثر آماده کنید.

نمراتی که در آزمون آیلتس کسب می‌کنید به مدت 2 سال معتبر می‌باشد. همچنین در صورتی که شما توانسته باشید که در آزمون آیلتس لایف اسکیلز قبول شوید، امکان شرکت مجدد در این آزمون تا 2 سال آینده میسر نمی باشد و البته اگر که مردود شده باشید، می‌توانید مجددا امتحان دهید.


کد مطلب: 187220

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/187220/آزمون-آیلتس-چیست-بخش-هایی-تشکیل-شده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir