به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۱۸۷۲۶۳

معترضان هنگ‌کنگی خواستار کمک آمریکا شدند

گروه بین‌الملل: تظاهرکنندگان هنگ کنگی با تکان دادن پرچم‌های آمریکا به طرف سفارتخانه این کشور حرکت کردند و خواستار حمایت دولت ترامپ شدند.
معترضان هنگ‌کنگی خواستار کمک آمریکا شدند
هزاران هنگ کنگی معترض ظهر روز یکشنبه ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) با خواندن سرود ملی آمریکا در خیابان‌های این شهر دست به راهپیمایی زدند. آنها در پارکی در نزدیکی منطقه تجاری تجمع کردند. گروهی از آنها پرچم‌های ایالات متحده آمریکا را تکان می‌دادند. معترضان به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند. آنها تنها یک خواست داشتند و آن اینکه رئیس جمهور ترامپ "شهر تحت کنترل چین" را آزاد کند. مقامات رسمی آمریکا درباره درخواست تظاهرکنندگان هنگ کنگی واکنشی نشان نداده‌اند. 
تظاهرکنندگان همچنین درخواست کردند که کنگره آمریکا از پیشنهادی که اخیرا برای پشتیبانی از جنبش معترضان در هنگ کنگ داده شده حمایت کند. جنی‌چان، یک تظاهرکننده ۳۰ ساله گفته است که غیر از کشورهای خارج دیگر کسی نمی‌تواند به آنها کمک کند. برخی از تظاهرکنندگان موانعی برپا کردند و سپس آنها را به آتش کشیدند. شیشه‌های یک ایستگاه مترو شکسته شد. برخی دیگر از معترضان به طرف مأموران پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس برای مقابله با اعتراض‌ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

مقامات چند ساعت قبل از شروع اعتراضات جاشوا وونگ، یکی از معروف‌ترین فعالان جنبش دمکراتیک هنگ کنگ را به دلیل نقض وثیقه دوباره دستگیر کردند. هفته گذشته وونگ به تایوان سفر کرد و در آنجا ضمن دیدار با سیاستمداران در مورد جنبش اعتراضی هنگ کنگ سخنرانی کرد. دولت چین "دخالت های خارجی" در امور هنگ کنگ را ممنوع اعلام کرده است.
هنگ کنگ تا سال ۱۹۹۷ مستعمره بریتانیا بود و سپس به چین بازگردانده شد. این شهر جزیره‌ای در واقع تا سال ۲۰۴۷ از جایگاه و حقوق ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. اما بسیاری از شهروندان هنگ کنگ نگران‌اند که این حقوق ویژه از آنان گرفته شود.  اعتراضات شهروندان هنگ‌کنگ برای دمکراسی از نهم ژوئیه سال جاری آغاز شده است. این اعتراض‌ها بارها به درگیری شدید میان معترضان و پلیس انجامیده است. شهروندان هنگ‌کنگ به تاثیر و نفوذ چین اعتراض می‌کنند.