به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۸۷۲۸۲

بمباران مواضع نیروهای هوادار ایران در سوریه

گروه بین‌الملل:  گروه دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید در حمله ای هوایی به مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد این کشور در شرق سوریه ۱۸ شبه نظامی جان خود را از دست دادند.
بمباران مواضع نیروهای هوادار ایران در سوریه
به گزارش یورونیوز، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که حمله هوایی به مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد آنها در منطقه بوکمال در شرق سوریه یکشنبه شب صورت گرفت. تابعیت کشته شدگان در این حمله هوایی هنوز مشخص نشده است. منطقه بوکمال در شرق سوریه در استان دیرالزور و در نزدیکی مرز با عراق قرار دارد. گروه دیده بان حقوق بشر سوریه عامل این حمله هوایی شبانه را «جنگنده‌های ناشناس» معرفی کرده است.
بنا به گزارش ها سه انفجار در پایگاه گروه حشد الشعبی در مرز سوریه با عراق روی داده است. این در حالی است که شبکه العربیه گزارش داده است که نیروهای حزب الله لبنان نیز در این پایگاه حضور داشتند. گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر و به مخالفان بشار اسد نزدیک است تاکنون گزارشی در مورد هویت کشته شدگان، میزان خسارات وارده به مواضع نیروهای ایرانی و شبه نظامیان متحد آنها و عامل حملات منتشر نکرده است. در جریان حمله ای هوایی به مواضع شبه نظامیان هوادار رژیم سوریه در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸، ۵۵ شبه نظامی کشته شدند. اغلب کشته شدگان در آن حمله سوری و عراقی بودند. اسرائیل در ماههای اخیر به دفعات مواضع شبه نظامیان هوادار بشار اسد، در این کشور را بمباران کرده است.

حزب‌الله لبنان: سرنگونی یک پهپاد اسرائیل 
از سوی دیگر به گزارش دویچه وله، فرستنده تلویزیونی المنار، وابسته به حزب‌الله لبنان می‌گوید شبه‌نظامیان این گروه یک پهپاد اسرائیلی را هدف قرار داده‌اند. اسرائیل سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین خود را تائید کرده اما درباره چگونگی این حادثه چیزی نگفته است. شبکه "المنار"، فرستنده تلویزیونی حزب‌الله لبنان بامداد دوشنبه، نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) گزارش داد که شبه‌نظامیان شیعه یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اسرائیل را سرنگون کرده‌اند. بنابر این گزارش نیروهای حزب‌الله با یک "جنگ‌افزار مناسب" به پهپاد اسرائیلی حمله کرده و هم اکنون این هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار دارند. ارتش اسرائیل تائید کرده که یک هواپیمای بدون سرنشین این کشور که در حال انجام گشت‌زنی معمول خود در مرزهای شمالی بوده شامگاه یک‌شنبه سقوط کرده است. تل‌آویو درباره علت سقوط این پهپاد جزئیات بیشتری منتشر نکرده اما تاکید می‌کند که خطر لو رفتن اطلاعات محرمانه منتفی است.

لبنان بارها ارتش اسرائیل را به تجاوز به حریم فضایی این کشور به وسیله جنگنده‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین متهم کرده است. در روزهای گذشته تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان که از حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی برخوردار است افزایش یافته است. حزب‌الله اول سپتامبر از هدف قرار دادن یک خودرو زرهی ارتش اسرائیل خبر داد و اعلام کرد که در جریان این حمله سرنشینان خودرو کشته یا مجروح شده‌اند. ارتش اسرائیل می‌گوید در واکنش به این حمله با بیش از ۱۰۰ خمپاره و راکت مواضع نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان، از جمله یکی از مراکز فرماندهی آنها را بمباران کرده است. اسرائیل علاوه بر این بارها به اهدافی در سوریه حمله کرده که آنها را پایگاه‌ها و انبارهای اسلحه حزب‌الله و نیروهای سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی معرفی می‌کند.
  
برچسب ها: بشار اسد