به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۹ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۱۸۷۳۰۵

نتانیاهو: ایران یک سایت اتمی در آباده داشت

تصایر ادعایی قبل و بعد از تخریب سایت «آباده» در استان فارس که نخست‌وزیر اسراییل منتشر کرد
تصایر ادعایی قبل و بعد از تخریب سایت «آباده» در استان فارس که نخست‌وزیر اسراییل منتشر کرد
گروه بین‌الملل: بنیامین نتانیاهو در ادعای تازه‌ای گفت: حکومت ایران یک مرکز ساخت بمب اتم در نزدیکی آباده در جنوب اصفهان داشت اما زمانی که فهمید که اسرائیل متوجه مرکز آباده شده است آن را تخریب کرد. نتانیاهو خطاب مسوولان ایران گفت: ما دروغ‌های شما را برملا خواهیم کرد و به شما اجازه توسعه سلاح هسته‌ای را نخواهیم داد. اسرائیل دقیقا از فعالیت‌های جمهوری اسلامی با خبر است.

 چکیده ادعاهای نخست‌وزیر و وزیر امنیت اسرائیل، در مصاحبه با رسانه‌ها در مورد مسئله هسته‌ای ایران را در ادامه بخوانید:

امروز من جزئیات بیشتری راجع به برنامه هسته‌ای سری ایران فاش خواهم کرد. یک‌سال و نیم پیش، از آرشیو هسته‌ای محرمانه رژیم ایران که موساد از تهران به ارمغان آورده بود، پرده برداشتم.

دقیقا یک‌سال پیش، در سخنرانی در سازمان ملل متحد، جهانیان را با انبار هسته‌ای سری تورقوزآباد در تهران آشنا کردم. سران ایران می‌گفتند که این محل یک قالی‌شویی است. از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستم تا بلافاصله سایت تورقوزآباد را مورد بررسی قرار دهد.

امروز من به اطلاع شما می‌رسانم که بازرسان آژانس در تورقوزآباد اورانیوم یافته‌اند، موادی که رژیم ایران با وجود تعهدات بین‌المللی خود، در این محل مخفی کرده بود. این یعنی نقض کنوانسیون منع تسلیحات هسته‌ای (NPT).

 امروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آقای فروتسا، اعلام کرد که همکاری کاملی از سوی ایران با او انجام نشده، البته اگر بتوان رفتار رژیم ایران را همکاری خواند. جای تعجب نیست که رژیم ایران برای کتمان اقدامات غیرقانونی خود در تورقوزآباد دست به هر کاری زده است. هر کاری!
در اینجا تورقوزآباد را پیش از آشکار سازی ما می‌بینید.  در این‌جا شما کانتینرهایی را می‌بینید که رژیم ایران در آنها تجهیزات و مواد هسته‌ای غیر قانونی خود را نگهداری می‌کرد. ولی در این‌جا شاهد تورقوزآباد بعد از آشکار سازی ما هستید. 

شما در اینجا می‌بینید که همه این مواد را از بین برده‌اند و کانتینرها از آنجا برده شده‌اند. مسئولان رژیم یک کار دیگر هم انجام داده‌اند. تمام سایت را با سنگ و ریگ پوشانیده‌اند. ایران در این محل یک پنهان‌کاری به تمام معنا انجام داده. ولی این اقدامات هم بی‌اثر بوده‌اند، چون در این محل همانطور که گفتم پسمانده‌های مواد هسته‌ای به جا مانده.

و اما، امروز من به اطلاع شما می‌رسانم که ما سایت‌های سری دیگری را نیز که در خدمت برنامه هسته‌ای رژیم ایران بوده‌اند کشف کرده‌ایم. یکی از مهمترین آنها سایت توسعه سلاح هسته‌ای در آباده، جنوبی‌تر از اصفهان است. دقیقا مانند تورقوزآباد، وقتی رژیم ایران متوجه شد که ما قدم به قدم آنها را رصد می‌کنیم، تلاش برای پنهان‌کاری را آغاز کرد. در اینجا سایت آباده را پیش از اینکه مسئولان رژیم متوجه برملا شدن آن شدند، میبینید. 

ولی حالا ببینید که پس از اینکه پی بردند که ما این سایت را یافته‌ایم با آن چه کرده‌اند. خیلی ساده بگویم، همه چیز را از بین برده‌اند. واقعا شگفت انگیز است. هر بار آنها پنهان‌کاری می‌کنند، ما آشکار سازی می‌کنیم و بعد آنها سعی می‌کنند رد پای خود را کمرنگ کنند. 

بنابراین من به سران حاکم بر ایران می‌گویم که اسرائیل از اقدامات شما مطلع است. اسرائیل می‌داند که شما اعمال‌تان را کی و در کجا انجام می‌دهید. ما باز هم دروغ‌های شما را آشکار خواهیم کرد. ما باز هم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا مانع دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای شویم. ما اقدامات خود را علیه رفتار ستیزه‌جویانه حکومت ایران، در هر مکان و در هر زمان، ادامه خواهیم داد. 

من مجامع بین المللی را فرا می‌خوانم تا از خواب غفلت بیدار شوند و بفهمند که حکومت ایران، دروغ‌پرداز است. من از آنها می‌خواهم که به پرزیدنت ترامپ و دولت اسرائیل ملحق شوند و نهایت فشار را بر رژِیم ایران اعمال کنند. سیاست لازم، سیاست فشار است. فشار و باز هم فشار.