به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۱۸۷۴۳۴
افزایش غنی‌سازی اورانیوم برای ایران بسیار خطرناک خواهد بود

ترامپ درباره توافق با ایران و کاهش تحریم‌ها: حالا ببینیم چه می‌شود!

گروه بین‌الملل: رئيس‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه مطمئن است که ایران دنبال توافق است، در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاهش تحریم‌های ایران، گفت: «حالا ببینیم چه می‌شود».
ترامپ درباره توافق با ایران و کاهش تحریم‌ها: حالا ببینیم چه می‌شود!
دونالد ترامپ  درباره برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی گفت که وی اشتباهات زیادی مرتکب شده بود و با افراد مهمی در دولت همراهی نداشته است.

«دونالد ترامپ» افزود که پنج نفر را که بسیار شایسته سمت مشاور امنیت ملی هستند در نظر گرفته است. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از «مدل لیبی» بولتون برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی انتقاد کرد و گفت که این موضوع یکی از چندین اشتباهی بود که وی زمانی که در پست مشاور امنیت ملی بود مرتکب شده است.

ترامپ در ادامه به اختلاف دیدگاه خود با بولتون درباره ونزوئلا نیز اشاره کرد و گفت که بولتون مسیر خارج از خطی را درباره ونزوئلا پیگیری می‌کرد. رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که وی به بولتون اعلام کرد که رویکردهایش با مواضع رئیس جمهور تطابق ندارد و از وی خواسته تا استعفای خود را اعلام کند. وی در پاسخ به سوالی که آیا به دنبال دیدار با رئیس‌جمهور ایران است که پاسخ داد برای این دیدار تلاش نمی‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید اضافه کرد که به دنبال رسیدن به توافقی با ایران است اما اگر این توافق حاصل نشد نیز مشکلی وجود ندارد. وی همچنین درباره کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای فراهم کردن مقدمه دیدار با روحانی گفت که باید ببینیم چه پیش می‌آید. ترامپ همچنین در واکنش به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت که اقدام ایران برای غنی‌سازی اورانیوم برای این کشور بسیار خطرناک خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا به اشغال عراق توسط این کشور در سال 2003 اشاره کرد و گفت که این اقدام آمریکا اشتباه بسیار بزرگی بود و بولتون طرفدار مداخله آمریکا در عراق بود و من بارها با آن مخالفت کردم. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ۱۸ شهریور تأیید کرد که ایران اکنون سرگرم نصب سانتریفیوژهای پیشرفته است و با این کار تعداد سانتریفیوژهای پیشرفته ایران برای غنی‌سازی اورانیوم «دو برابر» می‌شود.

جان بولتون روز ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که مدل خلع سلاح کره شمالی می‌تواند مانند «الگوی لیبی» در سال ۲۰۰۳ باشد. معمر قذافی در سال ۲۰۰۳ داوطلبانه برنامه ابتدایی هسته‌ای خود را متوقف کرد و از تحریم‌ها معاف شد. رئيس جمهور آمریکا گفت که ۵ نامزد جدی برای انتخاب به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید وجود دارد.

پیش از این نام ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، برایان هوک نماینده ویژه و رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه، استیو بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، داگلاس مک‌گریگور، و ریکی ودل که سابقه حضور در سمت معاونت مشاور امنیت ملی کاخ سفید را دارند، در رسانه‌ها مطرح شده است.
برچسب ها: دونالد ترامپ