به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۸۷۴۵۸

راهپیمایی سالانه استقلال‌طلبان کاتالونیا

گروه بین الملل: صدها هزار تن از ساکنان کاتالونیا در بارسلون تجمع کردند اما میزان مشارکت آنها در مقایسه با راهپیمایی‌های گذشته در میان اختلافات میان احراب جدایی‌طلب بسیار اندک بود.
راهپیمایی سالانه استقلال‌طلبان کاتالونیا
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این راهپیمایی سالانه استقلال‌طلبان کاتالونیا روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که تنش‌های سیاسی در سطح ملی و داخلی در سطح تعیین کننده‌ای است، این راهپیمایی چند هفته پیش از اعلام حکم قضایی برای ۱۲ رهبر استقلال طلب درباره تلاش نافرجام برای استقلال در سال ۲۰۱۶ برگزار شد.
 
اوریول جونکراس معاون رئیس منطقه‌ای کاتالونیا که حدود دو سال است در زندان به سر می‌برد ممکن است در دادگاهی که قرار است ماه اکتبر برگزار شود حکم سنگینی تا حدود ۲۵ سال حبس دریافت کند.
پلیس برآورد کرد، حدود ۶۰۰ هزار تن در جشن ملی کاتالونیا موسوم به "دیادا" شرکت کردند این برای دومین بار در طول هشت سال است که تعداد معترضان کمتر از یک میلیون تن در بارسلون برآورد شد، در حالیکه این شهر ۱۱ سپتامبر هر سال شاهد تجمعات گسترده استقلال طلبان بوده است.

الیزیندا بالوزی، رئیس مجمع ملی کاتالونیا که این تجمع را سازماندهی کرده بود، گفت، برنامه‌ریزی برای برگزاری راهپیمایی امسال از زمان شروع اعتراضات در سال ۲۰۱۲ سخت‌ترین بود و آن به اختلافات در داخل احزاب جدایی‌طلب و عدم وجود طرح نقشه راه روشن و مشخص بازمی‌گردد.

به رغم عصبانیت تجمع کنندگان از نبود وحدت بین احزاب جدایی‌طلب درباره استراتژی که باید در قبال مادرید لحاظ کنند، تجمع مسالمت‌آمیز گسترده‌ در مرکز بارسلون نشان داد که جدایی‌طلبان همچنان چالشی عظیم در برابر اسپانیا هستند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های حامی استقلال در دست داشته و شعار "اکنون استقلال!" را سر دادند و تعداد زیادی از تظاهرکنندگان نیز دست نوشته‌ای در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "بار دیگر آن را انجام خواهیم داد".
 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: کاتالونیا