به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۱۸۷۴۷۰
فرمانده کل سپاه پاسداران:

ایستادگی در برابر تحریم‌ها به‌منزله پیشرفت است

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید که ایستادگی ملت در برابر تحریم‌های اقتصادی دشمنان به منزله ایستادن و سکون نبوده، بلکه به معنای حرکت و پیشرفت است.
ایستادگی در برابر تحریم‌ها به‌منزله پیشرفت است
به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد در حال ساخت نرماب چهل‌چای شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان به خبرنگاران گفت: امروز کشور ما در حال نبرد اقتصادی است و بایستی در این نبرد کشور را بسازیم و قوی شویم. وی بابیان اینکه تحریم‌ها نسخه بی نیازی ملت است، افزود: باید با کار و تلاش بیشتر آثار تحریم بر مردم را کاهش دهیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای منویات رهبری انقلاب علاوه بر مجاهدت در این بخش یعنی ساخت و تکمیل زیرساخت ها و نیز اجرای طرح های محرومیت زدایی، در حوزه دفاعی هم هر روز بر قدرت خود می‌افزاید. سرلشکر سلامی با بیان اینکه بایستی پیشرفت کنیم و کشور خود را بسازیم تا از بیگانان به صورت کامل بی‌نیاز شویم، تصریح کرد: البته اکنون هم از آنان بی‌نیاز هستیم اما باید سرعت کار و تلاش‌ها را بیشتر کنیم.

وی با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات لازم ازسوی دولت برای تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی در دست ساخت از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: درصورت تحقق این مهم، سپاه آمادگی دارد طرحها را در زمان کوتاه‌تر از موعد مقرر تکمیل و به دولت و ملت تحویل دهد زیرا کشور به این طرح‌ها که عمدتا زیرساختی است، نیاز دارد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پیشرفت ۷۸ درصدی سد نرماب چهل چای مینودشت خبر داد و گفت: درصورت تامین اعتبار مورد نیاز، عملیات احداث مخزن این سد که ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد "گلستان، بوستان و وشمگیر" استان گلستان ظرفیت دارد، تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. سرلشکر سلامی افزود: هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران ۵۰ درصد از سدها و مخازن مورد نیاز ذخیره ۵۰ میلیارد متر مکعب آب کشور را احداث کرده و بقیه را نیز در دستور کار دارد.

 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه این دیدار گفت: درصورت تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ازسوی دولت (وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه)، عملیات احداث مخزن سد نرماب چهل‌چای مینودشت تکمیل خواهد شد. سعیدمحمد اسلامی افزود: هم اکنون قرارگاه خاتم ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیارد ریال بابت احداث سد نرماب چهل چای مینودشت از دولت مطالبه دارد که بدون در نظر گرفتن آن، برای تکمیل فقط مخزن این سد به ۱۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که درصورت تخصیص آن می‌توان این سد را در سال آبی آینده آبگیری کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر احداث مخزن، برای جابجایی چند روستا و احداث یک جاده جایگزین نیز نیاز به تامین اعتبار است که جداگانه بایستی ازسوی وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود. به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه "نرماب، چهل چای و خرمالو" شهرستان مینودشت واقع در شرق گلستان آغاز شده است. این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم کل مخزن ۱۲۵ میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال احداث است و علاوه بر تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا، کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در اراضی تحت پوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی و نیز توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف احداث سد نرماب چهل چای مینودشت است.
برچسب ها: فرمانده کل سپاه