به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۸۷۴۷۲

آزمایش روی حیوانات تاسال ۲۰۳۵برچیده می‌شود

گروه علم و فناوری: سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا(EPA) بیش از ۴ میلیون دلار به پنج دانشگاه آمریکایی می‌دهد تا روی یافتن یک روش جایگزین برای انجام آزمایشات علمی روی حیوانات تمرکز کنند.
آزمایش روی حیوانات تاسال ۲۰۳۵برچیده می‌شود
سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا به فکر برچیدن آزمایشات علمی روی حیوانات تا سال ۲۰۳۵ است.این سازمان اعلام کرده است که تمام آزمایشات روی پستانداران را تا سال ۲۰۳۵ از بین خواهد برد. این سازمان دولتی همچنین فاش کرد که ۴.۲۵ میلیون دلار بودجه به پنج دانشگاه می‌دهد تا به تحقیق و توسعه روش‌های آزمایشی جایگزین و شناسایی راههای کاهش استفاده یا جایگزینی حیوانات بپردازند.دانشگاه‌هایی که از این بودجه استفاده می‌کنند شامل دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه وندربیلت، مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت، دانشگاه ایالتی اورگان و دانشگاه کالیفرنیا ریورساید هستند.دنیای علم مدت‌ها است که به آزمایشات حیوانات اتکا می‌کند تا خطرات شیمیایی داروهای جدید انسانی و میزان خطر و عوارض آنها را برای سلامتی انسان برآرود کند، اما در سال‌های اخیر سازمان حفاظت از محیط زیست اقداماتی را در جهت کاهش این امر انجام داده است.

"اندرو ویلر" رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در یادداشتی نوشت: پیشرفت‌های علمی کافی برای پیش‌بینی خطرات احتمالی بدون استفاده از روش‌های سنتی که به آزمایش روی حیوانات متکی هستند، حاصل شده است. باید این روش سنتی را با رویکردهای جدید که شامل هرگونه فناوری، روش یا رویکردی هستند که می‌توانند از آزمایش روی حیوانات جلوگیری کنند، معاوضه کرد. مزایای این کار زیاد است، چرا که نه تنها به ما کمک می‌کند حیوانات مورد استفاده را کاهش دهیم، بلکه به طور بالقوه مواد شیمیایی بیشتری را در طیف وسیع‌تری از اثرات بیولوژیک ارزیابی می‌کنیم و در بازه زمانی کوتاه‌تری با منابع کمتری مواجه می‌شویم.هدف سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا کاهش درخواست‌ها و بودجه مطالعات پستانداران تا سال ۲۰۲۵ به میزان ۳۰ درصد و از بین بردن آن تا سال ۲۰۳۵ است.هرگونه مطالعاتی که پس از سال ۲۰۳۵ نیاز به آزمایش روی پستانداران داشته باشد، نیاز به تأیید مدیر EPA خواهد داشت و بررسی خواهد شد.سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا دو دهه است که برای پایان دادن به آزمایش روی حیوانات تلاش می‌کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: حیوانات