به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : ۱۸۷۵۱۱

تنها نگرانی سعید عبدولی، حریف اسراییلی است!

گروه ورزشی: سعید عبدولی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان با وجود استراحت در دور اول، با قرعه نسبتا سختی در مراحل بعدی مواجه شده است.
تنها نگرانی سعید عبدولی، حریف اسراییلی است!
در تیمی که 8 نفر از 10 نفر سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را ندارند، سعید عبدولی بدون شک با یک طلا و یک برنز جهان باتجربه ترین فرنگی کار به حساب می‌آید. محمد بنا هم حسابی روی کاپیتان تیم خود حساب باز کرده و این کشتی‌گیر اندیمشکی نیز در صحبت‌های خود قبل از اعزام به قزاقستان گفته فقط طلای جهان راضی اش می کند. عبدولی در نخستین روز مسابقات جهانی روی تشک می‌رود و شاید به خاطر المپیکی نبودن این وزن کار آسانتری از سایر هم تیمی‌هایش هم داشته باشد. نکته ای که درباره دارنده مدال برنز المپیک ریو نگرانی ایجاد کرده بود، حضور یک کشتی گیر از اسراییل در این وزن بود. امروز وقتی قرعه کشی وزن 82 کیلوگرم برگزار شد، کمی خیال کادرفنی و خود عبدولی بابت روبه رو نشدن با قرعه نحس راحت شد.

در وزنی که 23 فرنگی کار حضور دارند، عبدولی در دور اول استراحت خورده تا به صورت اتوماتیک به یک هشتم نهایی صعود کند. او در این مرحله باید با برنده مبارزه میان سینگ هارپرت از هند و پیتر نوواک از چک کشتی بگیرد که به نظر نمی رسد هیچ کدام از این 2 نفر حریف سختی برای فرنگی کار باتجربه ایرانی باشند. در صورتی که عبدولی به جمع 8 کشتی گیر برتر راه پیدا کند، پیش بینی می شود، رقیب او از روسیه باشد. آکیف از روسیه در گروه کشتی گیر ایرانی قرار گرفته و احتمال برخورد این 2 نفر در یک چهارم نهایی زیاد است؛ مبارزه ای که می تواند یک فینال زودهنگام باشد. بعد از گذر از این مرحله شاید چیزی به جز برخورد با نماینده رژیم صهیونیستی نتواند جلودار عبدولی باشد.

در واقع تنها احتمال برخورد کشتی گیر ایرانی با نماینده رژیم اسراییل در نیمه نهایی است؛ اتفاقی که بعید است رخ دهد چون کشتی گیر اسراییلی از قدرت بالایی برخوردار نیست. البته این اتفاق در صورتی که عبدولی قبل از رسیدن به فینال شکست بخورد و به گروه بازنده ها برود، ممکن است برای کسب مدال برنز نیز رخ دهد. به نظر می رسد تنها راه برای فرار از قرعه نحس و طلایی شدن عبدولی، شکست دادن همه رقبایش باشد؛ به ویژه حریف روسی که احتمالا رقیب او در یک چهارم نهایی خواهد بود.