به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۸۷۵۳

خط قرمزهایی که میرباقری از آن​ها عبور کرد

گروه فرهنگ و هنر:​ تازه ترین اثر داود میرباقری که برای شبکه نمایش خانگی تهیه شده فارغ از تمام نقاط ضعفی که دارد در مواردی فراتر از خط قرمزها قابل ردیابی است!
خط قرمزهایی که میرباقری از آن​ها عبور کرد
به نظر می‌رسد همین عبور از خط قرمزها بوده که باعث شده رییس سازمان سینمایی درباره این مجموعه بگوید:« تاریخ شبکه نمایش خانگی به قبل و بعد از «شاهگوش» تقسیم می‌شود!»

خط قرمز اولی که درنوردیده شد: ارائه تصویری کاملا مشابه یک خواننده سرشناس لوس آنجلسی البته با هیبتی ابلهانه و برای تمسخر خواننده معروف؛ محسن طنابنده که نقش یک خواننده خالطور مجالس عروسی را ایفا می‌کند نه فقط به واسطه کیفیت کار عبدالله اسکندری کاملا شبیه آن خواننده شده بلکه عین ترانه ابراهیم حامدی را اجرا می‌کند و مدام آهنگ‌های او را تمرین می‌کند و حرکات او در هنگام اجرای ترانه دقیقا مثل این خواننده معروف و کهنه کار است. البته طی چند هفته گذشته به این شبیه‌سازی اشاره شده بود.

خط قرمز دومی که درنوردیده شد: استفاده از یک سری لغاتی است که بدون شک اگر بنا بود در آثار تلویزیونی یا حتی سینمایی استفاده شوند زیر تیغ سانسور می‌رفتند؛ از اصلی‌ترین چنین عباراتی می‌تواند به واژه «لاس زدن» اشاره کرد!

خط قرمز سومی که درنوردیده شد: عجیب‌ترین بخش قسمت اول به اجرای ترانه رپ یکی از رپرهای زیرزمینی توسط طنابنده مربوط می‌شود که در نمای داخل اتومبیل اجرا می‌شود. در بخشی از این رپ خوانی، صدای یکی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی با عبارات مختص به او مورد تقلید قرار گرفته و به نظر می‌رسد این بخش از دست ممیزها در رفته باشد. شاید هم میرباقری برای این تابو شکنی مجوز لازم را دریافت کرده است.

به هر حال باید منتظر بازخوردهای این مجموعه که احتمالا پرمخاطب هم خواهد بود باشیم.
مرجع : شبکه ايران

۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۰:۵۹
ما که تو حسرت رفتن به کنسرت ابی موندیم تو کشور خودمون که از کنسرت ابی محروم هستیم خارج هم که پول نداریم بریم (153678)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۱:۳۷
خیلی دوست دارن شبیه ابی بخونن یا قیافه هاشون رو شبیه اونی که دوستش دارن بکنن و این اشکالی نداره؛ کلمه لاسیدن کجاش زنندست دوست داری کلمات زننده بشنوی یه دوری تو خیابونها بزن؛ ترانه رپ یا آهنگی با صدای هر فردی مگه چه اشکالی داره پخش بشه مگه جز حقیقت چیزی درون شعر اعتراضی گفته میشه؟ مشکلات مردم این چیزا نیست مشکل افراطیون داخلی هستن (153714)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۱:۳۹
آقای میر باقری یک طلبه بودند و دارای تقیدات خاص دینی ، شما و اون رئیستون ( خاتمی ) بی خود دلتون رو خوش نکنید که بتونید از ایشون به عنوان ابزاری برای رسیدن به منویات ضد دینی خودتون استفاده کنید. شما از برخی خط قرمزهای مذهبی به عنوان تابو یاد می کنید ؟ لابد فرداها هم خدا و قرآن و ...را تابو نام می نهید ... (153716)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۳
ببخشید معنی تابو رو میشه به منم بگید نمیدونم چی میشه (154046)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۶:۰۴
بهار جان شما الان مخالف این سریالی یا موافق..به نظر من که یکی از طرفدارای سرسخت شما هستم شما موافقید (154048)
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۰۷
علم غرب دنیا رو برداشته ما هم همدیگه رومسخره می کنیم. خواننده مورد نظر بدون توجه به دیدگاهش صدای خوبی دارد. به ندرت فردی می توان یافت که صدای وی را بد بداند...نکته جالب اینه که حدس می زنم این فرد به کودکان عصر حاضر هم شناسانده می شود. به جای این کار زندگی دکتر حسابی را به صورت فیلم در می آوردید یا شهید مطهری یا شریعتی ... (153749)
عزت عزت مرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۱۹
حالا از این سه تا خطی که گفتین کدومش وا قعا مشکل داشت؟تمام این کارا رو خنده بازار نه 1بار بلکه 10 بار تکرار کرده و زیاد هم چیز عجیبی و غریبی نیست من فک کردم از اون صحنه های منکراتی داره فیلمش! (153761)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۲:۵۹
اما فیلم واقعا خوبیه .تو یه قسمتش میگه{باشه بالاخره یه روزی یه جایی به پست هم میخوریم.... که عین ابی داره صحبت میکنه..}
همین قسمت اولشو 8 بار دیدم ..:)))))) (153845)
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۳:۲۱
نوع لباس پوشیدن مرجانه گلچین در بعد از رنگ کردن موها نکته ای داره که احتمالا خانم ها فهمیدند!
برا اطلاعات بیشتر مصرع دوم این شعر را کامل کنید:
سلام سلام خوب هستی؟
چرا . . . . . . . . . . . . .؟ (153879)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۱۴:۰۹
ابی جون دست ما را هم بگیر (153935)