به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۸۷۵۶۷
بهزاد نبوی:

دلواپسان مقصر همه مشکلات و ضعف‌ها هستند!

دلواپسان مقصر همه مشکلات و ضعف‌ها هستند!
گروه سیاسی_ رسانه‌ها: روزنامه ایران نوشت: بهزاد نبوی -فعال سیاسی- می‌گوید: من نه امروز، بلکه از سال اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی در سال ۱۳۹۲، معتقد بودم که اقتصاد و سیاست خارجی مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت ایشان است.

بخش‌هایی از اظهارات بهزاد نبوی که برخلاف منتقدان که ریشه مشکلات‌ها و ضعف‌های را در مدیریت ضعیف دولت روحانی می‌دانند، معتقد است دلواپسان مقصر همه مشکلات و ضعف‌ها هستند! را بخوانید:
*من نه امروز، بلکه از سال اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی در سال ۱۳۹۲، معتقد بودم که اقتصاد و سیاست خارجی مهم‌ترین اولویت‌های کاری دولت ایشان است. از سال ۹۰ تا ۹۲ نیز اولاً به‌دلیل تداوم تحریم‌ها؛ کمبود شدید درآمدهای ارزی و به تبع آن درآمدهای ریالی کشور ادامه یافت. ثانیاً در اثر اجرای گریزناپذیر سیاست «آوردن درآمد نفت بر سر سفره‌های مردم» همان درآمدهای اندک هم صرف پرداخت یارانه نقدی و مواردی از آن قبیل شد.
*گریزناپذیری دولت روحانی از ادامه سیاست دولت قبل، به‌دلیل تعهداتی بود که به مردم داده شده بود. من در سال ۹۲ از زندان اوین نامه کوتاهی برای آقای روحانی ارسال و ضمن تبریک ریاست‌جمهوری ایشان، با توجه به وضعیت پیش گفته، توصیه کردم مسأله اقتصاد و سیاست خارجی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد. البته ایشان هم به این اولویت‌ها توجه ویژه داشت و امضای برجام با وجود دشواری مذاکرات و مخالفت‌ها و مقاومت‌های داخلی، نشانه این توجه بود.
*متأسفانه تلاش‌های دولت روحانی، در اثر کارشکنی‌های مخالفان داخلی و پس از آن با روی کار آمدن دولت جدید در امریکا، عملاً به سرمایه‌گذاری خارجی و حل مشکلات اقتصادی کشور منجر نشد.
*در جزئیات ممکن است نقدهایی در زمینه تعامل به دولت وارد باشد، ولی واقعیت‌ این است نقد اصلی متوجه برخی از نهادها است، که از روز اول مخالف روحانی بودند و از هر نوع کارشکنی و ایجاد بحران برای دولت دریغ نمی‌کردند.کارشکنی گسترده در نتیجه‌گیری از برجام به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد دیپلماتیک جمهوری اسلامی و راه گشای مشکلات اقتصادی کشور، همچنین برپاکردن آشوب‌های دی‌ماه ۹۶ علیه دولت، که البته کنترل آن از دست برپاکنندگان خارج شد و...نمونه‌های بارز آن بحران‌آفرینی‌ها است. مع الوصف به نظر من دولت می‌بایست در قبال همه این قبیل اقدامات، سعه صدر نشان داده و با تلاش برای تعامل با مخالفان داخلی، در جهت همان دو هدف اقتصاد و سیاست خارجی گام بردارد.
*اصلی‌ترین وظیفه دولت در شرایط سخت کنونی، در زمینه مسائل داخلی، تأمین حداقل نیازهای اصلی مردم، با قیمت ثابت و قابل قبول است. در چنین شرایطی من با هر اقدامی که فشار بیشتری متوجه مردم کند، مخالفم.
برچسب ها: بهزاد نبوی