به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۱۸۷۶۱۰

آمار سقط جنین در تهران افزایش یافت؟

گروه جامعه: استاندار تهران در خصوص افزایش آمار سقط جنین در استان تهران توضیحاتی ارائه کرد.
آمار سقط جنین در تهران افزایش یافت؟
انوشیروان محسنی بندپی در سومین جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: این جلسه به صورت فوق‌العاده و به درخواست شهرداری تهران برای بررسی و تایید طرح جامعه حمل و نقل ریلی تهران و حومه برگزار شد که در این طرح اهدافی از جمله بهینه سازی خطوط مترو تهران شامل کاهش سرفاصله‌ها، ارتقای ایمنی و افزایش دسترسی مترو برای آحاد جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.وی افزود: هدف دوم در این طرح توسعه خطوط ریلی برای افق 1420 و مطالعات در این زمینه است که خطوط به 11 خط در تهران افزایش پیدا کند.وی ادامه داد: در این جلسه موضوع خطوط حومه‌ای و خطوط اکسپرس و نحوه اتصال آنها به مترو تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بررسی‌های مالی و فنی به همراه مستندات در اختیار استانداری تهران قرار گیرد.استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص ارتباط خطوط لوله‌ای با مترو تهران نیز گفت: ارتباط برای خطوط مترو و دسترس پذیری باید در حوزه اجرایی مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه نیاز است که مستندات در اختیار ما قرار بگیرد. با این تمهیدات طرح شهرداری تهران مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در مورد خط متروی اسلامشهر تهران نیز اختلاف نظری برای شیوه اجرایی آن به صورت انتقالی یا تبادلی وجود داشت که نهایتا پیشنهاد مشاور شهرداری اسلامشهر مبنی بر اجرای این طرح به صورت انتقالی مورد موافقت استانداری تهران قرار گرفت. باید کمک کرد که یکی از نیازهای مردم اسلامشهر یعنی اجرای این خط ریلی محقق شود.وی در خصوص خط متروی تهران – کرج و هشتگرد نیز گفت: پیشنهادی مطرح شده که این خط تحویل استان البرز شود البته باید تحویل گیرنده نیز موافق باشد. این موضوع باید با تعامل حل و فصل شود.محسنی بندپی در خصوص کمک‌های دولت به شهرداری تهران و پرداخت یارانه مترو گفت: دولت کمک‌های متفاوتی را از طرق مختلف به شهرداری تهران انجام می‌دهد به شکلی که 3500 میلیارد تومان در سال گذشته از محل ارزش افزوده به شهرداری تهران پرداخت شده است. به نظر می‌آید در زمینه مترو باید کمک‌های بیشتری با اولویت خطوط ریلی برای تهران در نظر گرفته شود. باید نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی شهر تهران وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قطارهای حومه‌ای در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز گفت: مترو پردیس مطالعاتش در حال انجام است و برای مترو پرند نیز جلسه‌ای تشکیل شده و با توجه به اعلام آمادگی شرکت شهرهای جدید پرند ادامه خط مترو پرند از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شود. همچنین مدیرعامل راه آهن تهران مکلف شده که بحث مطالعات حمل و نقل ریلی برای ملارد، قدس و شهریار را در نیمه اول سال جاری به اتمام می‌رساند که حداکثر فرصت راه آهن تا مهر ماه برای بررسی این موضوع است تا در مرحله بعد وارد فاز اجرایی شویم. قطعا تلاش می‌کنیم حمل و نقل ریلی و دسترسی شهروندان به خطوط ریلی در تمام استان تهران به طور کامل فراهم شود.وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص وجود بیشترین آمار سقط جنین در استان تهران گفت: تهران یک کلانشهر است و به لحاظ درمانی با توجه به دارا بودن متخصصین کارآزموده و گسترده به عنوان مقصدی برای بیماران در سایر استان‌ها قلمداد می‌شود. به شکلی که بیماران برای طی سیر درمان خود به تهران اعزام می‌شوند. شاید در این مورد با توجه به اینکه این کار غیر قانونی است و نباید انجام شود و در شهرهای کوچک پزشکان و مردم نیز یکدیگر را می‌شناسند این بیماران برای انجام این کار به تهران می‌آیند، لذا اینگونه افزایش آمار در این حوزه در تهران ایجاد شده و در حقیقت این افراد از جاهای دیگر به تهران می‌آیند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: سقط جنین