به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۱۸۷۶۲۰

رونمایی از یک برف‌روب خودران فرودگاهی

گروه علم و فناوری: یک شرکت سوئدی شروع به آزمایش یک برف‌روب خودران فرودگاهی کرده است تا دیگر انسان‌ها در این کار درگیر نباشند و برف روبی باند فرودگاه‌ها با دقت و سرعت عمل بیشتری انجام شود.
رونمایی از یک برف‌روب خودران فرودگاهی
یک شرکت سوئدی موسوم به "LFV" با هدایت کنسرسیوم تحقیقاتی وسایل نقلیه خودکار برای فرودگاه‌ها(AVAP) آزمایش جدیدترین تجهیزات خودران برف‌روب را آغاز کرده است.تحقیقات AVAP به دنبال برف‌روبی خودکار فرودگاه‌ها و خدمات مرتبط با آن است.در حال حاضر این گروه در حال آزمایش برف روب خودران باند فرودگاه هستند که برف را از اطراف چراغ‌های باند برای بهتر دیده شدن توسط خلبانان می‌روبد.این عملیاتی است که در حال حاضر در اکثر فرودگاه‌ها عمدتا به شکل دستی و توسط خدمه فرودگاه انجام می‌شود و پرسنل، تجهیزات و سلامت هواپیما و مسافرانش را در بدترین شرایط آب و هوایی در معرض خطر قرار می‌دهد.شرکت LFV امیدوار است که با خودکار سازی این عملیات، آن را ایمن‌تر و سریع‌تر انجام دهد و منجر به همیشه روشن و درخشان ماندن چراغ‌های باند فرودگاه و باز بودن همیشگی باند در زمستان شود.برف روب‌های این وسیله نقلیه خودران به یک تراکتور لاندبرگ ۶۲۵۰ متصل شده‌اند که بیش از ۶ تن وزن دارد و حسگرها برای اسکن محیط به آن اضافه شده است. یک سیستم کنترل رایانه‌ای نیز امکان عملکرد خودران را فراهم می‌کند.

این دستگاه از طریق شبکه 4G به پشتیبانی پرسنل و کنترل کننده‌های هوایی متصل شده و به طور مداوم مکان و وضعیت خود را در هنگام کار ارسال می‌کند.گروه AVAP این برف روب‌های خودران را در فرودگاه اورسکولدسویک(Ornskoldsvik) سوئد به نمایش گذاشت.این گروه در کنار چمن زن‌های خودکار و تجهیزات برف روب و نگهداری باند در حال نزدیک شدن به در اختیار داشتن مجموعه کاملی از ماشین‌های مراقبتی خودکار است.هدف اصلی این گروه از توسعه این وسیله، افزایش پروازها است. ضمن اینکه انجام عملیات برف‌روبی در فرودگاه‌ها با این روش، مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و نقش سوئد در نوآوری را پررنگ‌تر می‌کند.تجهیزات خودکار برف روبی ایده جدیدی نیست. شرکت دایملر در سال ۲۰۱۷ از برف روب‌های خودکار در فرودگاه آلمان به عنوان بخشی از تحقیقات کلی در مورد اتوماسیون وسایل نقلیه تجاری رونمایی کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز یک شرکت نروژی برف روب‌های خودکار را در فرودگاه فاگرنس(Fagernes) به نمایش گذاشت.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: برفروبی