کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آماده‌سازی مدارس مناطق سیل‌زده تا مهرماه

ایلنا , 24 شهريور 1398 ساعت 10:41

گروه جامعه: مدیر کل نوسازی مدارس کل کشور از آماده شدن مدارس مناطق سیل‌زده تا مهر ماه خبر داد.


مهرالله رخشانی‌مهر، رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور، درباره آخرین وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده گفت: در استان خوزستان همه مدارسی که نیازمند تعمیرات بوده‌اند، چه تعمیرات اساسی و چه تعمیرات جزئی، همه را سازماندهی کرده‌ایم. انشاالله در اول مهر افتتاحیه خوبی در استان خوزستان خواهیم داشت. همچنین در استان لرستان مجموعه‌ای از کارهای بسیار خوبی سازماندهی شده و مشکلات اساسی و جزئی مدارس را رفع کرده‌ایم. به عنوان مثال به جای مدارسی که تخریب شده بودند، دو مدرسه دوازده کلاسه در پل دختر و یک مدرسه شش کلاسه در معمولان در حال ساخت داریم که رو به اتمام است و امیدواریم در اوایل مهر به بهره‌برداری برسد و آنها را تحویل بدهیم.وی در خصوص مدارس روستاهای استان لرستان که در سیل آسیب دیده بودند، گفت: در لرستان اگر مدرسه‌ای مانده باشد، مدارسی است که محل روستا جا به جا شده و فعلا جانمایی نشده است. یکسری مدارس تخریبی هم داریم که در موردش تصمیم گیری نشده، اینها مدارسی هستند که در مسیل سیل بوده‌اند. برای این مدارس کاری انجام نمی‌دهیم و به جای آن در جاهایی با زمین مناسب ساخت مدارس جدید را در دستور کار داریم.

رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که در آق قلا و گلستان مدارسی که آسیب دیده بودند، چه وضعیتی دارند؟ گفت: استان گلستان نیز به همین شکل است و مدارسی که تعمیراتی بوده، کار تعمیرشان به پایان رسیده و در حال ساخت مدارس تخریبی هستیم. طبیعی است در سه چهار ماه مدارس هجده کلاسه تمام نمی‌شود و ساخت این گونه مدارس بزرگ حداقل هجده ماه زمان نیاز دارد؛ باید این زمان سپری شود. انشاالله در مهر ۱۳۹۹ مدارس بزرگ تحویل داده خواهد شد.رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور درباره تعداد مدارس تعمیراتی استان خوزستان گفت: در حال حاضر آمار را ندارم، ولی می‌دانم ۱۳۰۰ کلاس را در اول مهر ماه تحویل می‌دهیم و تمام تعمیرات مدارس سیل زده استان به پایان می‌رسد.وی در پاسخ به این سوال که برای ساخت و ساز این مدارس چقدر بودجه صرف کرده‌اید؟ گفت: در مجموع چهارصد و چهل میلیارد تومان خسارت به مدارس مناطق سیل زده وارد شده بود که طبیعتا باید این مبلغ هزینه می‌شد تا وضعیت مدارس ساماندهی شود.

رخشانی مهر در پاسخ به این سوال که تعداد مدارسی که در پل دختر و معمولان بیان کردید با مدارسی که تخریب شده بود آیا تطابق دارد و دانش آموزان را پوشش می‌دهد؟ گفت:بله، باید یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی کنیم.برای کوتاه مدت که مهر ماه خواهد بود و سه ماه بیشتر نبود، باید تعدادی از مدارس را آماده کنیم که این کار را هم انجام دادیم. مدرسه دوازده کلاسه در پل دختر و شش کلاسه معمولان بخشی از مشکلات را حل می‌کند و تعدادی مدرسه پیش ساخته را در آنجا قرار داده‌ایم. برنامه میان مدت نیز ساخت مدارس بزرگتر است که آنها را دنبال می‌کنیم.وی درباره مدارس پیش ساخته توضیح داد: بخشی از آنها کانکس است و بخش دیگر قطعات پیش ساخته‌ای است که کیفیت‌شان از کانکس بیشتر است و در کرمانشاه نیز از آنها استفاده کردیم و آنها را از آنجا به معمولان آوردیم و مستقر کردیم.رخشانی مهر در ادامه با بیان اینکه در کل کشور حدود پنج هزار کلاس درس کانکسی داریم، گفت: به هر حال کلاس‌های کانکسی از قدیم بوده و همچنان وجود دارد و حدود پانزده بیست سال است به این شکل هستند.رییس سازمان نوسازی مدارس کل کشور در پایان در پاسخ به اینکه آیا برای جمع آوری این کانکس‌ها برنامه‌ای دارید یا نه؟ گفت: در ابتدا برای جمع آوری مدارس خشت و گلی برنامه ریزی کرده‌ایم و پس از آن برای جمع آوری این کانکس‌ها و مدارس سنگی تصمیم گیری و هدف‌گذاری می‌کنیم.


کد مطلب: 187645

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/187645/آماده-سازی-مدارس-مناطق-سیل-زده-مهرماه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir