به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۸۷۶۷۹
کامران قدکچیان:

تنوع را در اکران سینماها رعایت کنیم

گروه فرهنگ و هنر: کامران قدکچیان معتقد است: افت فروش سینماها در تابستان و روز ملی سینما به خاطر تبلیغات نامناسب نیست بلکه به وضعیت بد اکران و عدم رعایت تنوع در اکران فیلم‌ها مربوط است.
تنوع را در اکران سینماها رعایت کنیم
طبق آمار اعلام شده در سامانه فروش ایران، سینماهای کشور چند ماهی است که فروش قابل توجهی ندارند و گیشه سینماها در روزهای گرم تابستان سرد است. طبق همین آمار در روز جمعه ۲۲ شهریورماه که به بهانه روز ملی سینما بلیت‌ها نیم‌بها بودند، همچنان سینماها فروش کمی داشتند و نبود تبلیغات خوب هم  در این اتفاق بی‌تاثیر نبوده است.  این معضل آن‌قدر جدی و نگران‌کننده است که  نگرانی مدیران پردیس‌های سینمایی را نیز برانگیخته است و آن‌ها در بیانیه‌ای ادامه‌دار شدن این روند را هشدار دادند و از مدیران دولتی و صنفی سینما درخواست کردند که ضمن جلوگیری از ادامه این رکود نسبت به اتخاذ تصمیم‌های عاجل و راهگشا در راستای رونق سینمای ایران اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.یکی از فیلم‌هایی که در گزارش سامانه آمار فروش در روز سینما فروش کمی داشته، فیلم «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان است.این کارگردان در گفت‌وگویی با ایسنا، به بهانه این اتفاق و وضعیت اکران «جانان» گفت: موضوع تبلیغات و نیم‌بها بودن بلیت‌ها نیست، ما سه‌شنبه‌ها هم نیم‌بها هستیم. موضوع اکرانِ بدِ فیلم‌هاست. به این معنا که در اکران فیلم‌ها تنوع رعایت نمی‌شود. این روزها سینماداران به فروش گیشه توجه دارند و باید با این اتفاق مبارزه کرد.

او افزود: برخی فیلم‌ها با فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، متفاوت هستند و فرصت اکران پیدا نمی‌کنند. فیلم من دو سال در صف اکران بوده و حالا در بدترین زمان ممکن اکران شده است. مشابه آن هم چندین فیلم اکران شده است که آن‌ها هم فروش خوبی ندارند.کارگردان «پس کوچه‌های شمرون» اضافه کرد: در حال حاضر فیلم‌هایی در زمان مناسب اکران می‌شوند که با پول‌های آنچنانی، دستمزدهای زیاد و سوپراستارهای مطرح  ساخته می‌شوند. در این باره آقای داودنژاد هم مقاله‌ای از طرف کانون کارگردانان و تهیه‌کنندگان نوشته‌اند که منتشر شده است. درخواست ما از مدیران این است که واقعا یک فکر و چاره‌ای برای اکران فیلم‌های کمی متفاوت داشته باشند تا میان فیلم‌های آن‌چنانی حرام نشوند.قدکچیان در پایان گفت: «جانان» هم شبیه فیلم‌هایی که فروش خوبی دارند، نیست و به همین دلیل وضعیت فروش‌اش به این شکل است.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اکران فیلم