به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۸۷۶۸۱
رسانه‌های آمریکایی:

حمله به عربستان با موشک کروز بوده نه با پهپاد

گروه بین‌الملل: برخی از رسانه‌های آمریکایی می‌گویند: حمله به عربستان کار ایران بوده و با موشک کروز از درون عراق صورت گرفته نه از یمن.
حمله به عربستان با موشک کروز بوده نه با پهپاد
شبکه سی‌ان‌ان (نزدیک به حزب دموکرات‌ آمریکا) ادعا کرده حمله‌ دیروز به تاسیسات نفتی و گازی عربستان که خسارت‌‌شان بی‌سابقه‌بوده، نه از یمن که از عراق روی داده است. وال‌‌استریت ژورنال هم نوشته این حمله‌ها از عراق روی داده ولی پهپادی درکار نبوده و حمله‌ها با موشک کروز بوده است. قبل از این هم برخی منابع رسانه‌ای غیررسمی در عربستان سعودی با انتشار تصاویری مدعی شدند که قطعات موشک‌های کروز نیروی قدس سپاه در نزدیکی تأسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان پیدا شده است که نشان می‌دهد حمله با موشک بوده و نه پهپاد. این منابع همچنین مدعی شدند مبدا حملات احتمالا از مرز عراق بوده و نه یمن. در همین حال مقامات رسمی عربستان گفته‌اند تحقیقات خود درباره نحوه و چگونگی حمله به مراکز بزرگ نفتی خود را آغاز کرده‌اند.

توییت محمدجواد ظریف
در همین حال محمدجواد ظریف در پاسخ به توییت‌های وزیرخارجه آمریکا مبنی بر مسئولیت ایران در حمله به عربستان در توییتی نوشت: شکست در "فشار حداکثری" پمپئو را به "فریب حداکثری" کشانده است. آمریکا و مشتریان تسلیحاتی‌اش به این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی در جنگ منجر می‌شود، گرفتار شده‌اند. متهم کردن ایران به این فاجعه پایان نمی‌دهد. پذیرفتن پیشنهاد 15 آوریل ایران به جنگ خاتمه و باعث گفت‌وگوی احتمالی می‌شود